388 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

gammel hund, ved at blive aggrasiv? gammel hund, ved at blive aggrasiv?

Hej jeg skriver på min mors vegne, da hun er ved at være lidt bekymret for sin 12 år gamle blanding. Han er begyndt at blive ret speciel desværre..., Han har altid været den flinkeste hund overfor både mennesker og dyr, men nu kan han blive sur på hendes anden hund, og på min hvalp når vi er på besøg. Han knurre, viser tænder og bider hvis de kommer i nærheden af ham:o( Hendes tæve venter hvalpe, og hun er selvfølgelig ret nervøs for om han vil skade de små, som selvfølgelig ikke forstår at han ikke gider lege... Hvad mener i?
Han er desuden delvist blind, så det forværre det helt sikkert, men han klare hverdagen fint endnu..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gammel hund, ved at blive aggrasiv?
  • #2   6. aug 2008 Det kan sagtens være hans svigtende syn. Har I tjekket om han har ondt? Er der sket nogle ændringer i hjemmet? rokering af møbler osv..

Jeg ville få ham tjekket hos dr dyr for smerter osv..

• #3   6. aug 2008 Og få hans stifskifte undersøgt. Min gamle hund blev også merer sur, og hun har så for lavt stofskifte. Det bliver behandlet med piller.
    Men det kan ændre en hund ret meget

• #4   6. aug 2008 Hvis det er sket ret pludseligt ville jeg mistænke smerte. Eller evt nedsat hørelse eller syn -disse ting kan godt forårsage sådan en adfærdsændring, og han er jo ved at være en gammel herre.

Noget andet er at nogen hunde bare ikke gider unge vildbasser mere når de har nået en hvis alder

• #6   6. aug 2008 vores gammel puddel bed mig (jeg var 10 den 9 min mor og far tog ham til dyrlæge og han havde sukkersyge og havde det meget skidt og skulle have insulin så mine forældre valgte at få ham aflivet for hans skyld
    en lille historie om hvor godt det kan være at få dem tjækket når de opføre sig underligt

• #7   6. aug 2008 Som Pia, Han er ved at være mæt af dage og ja hvis han kan få lov til at blive gammel i FRED så er det ok, men det er synd for ham hvis der er for meget uro, pga. andre unge friske hunde omkring ham.

Vores Eddie Spaghetti blev 15 år, MEN han skulle nok, set i bakspejlet, have været sendt i hunde himlen mindst ½ tidligere, han blev også blind, sur og tvær og det selv om vi kun er min mand og jeg.

Ja det er død hårdt at skulle aflive sine dyr, men tænk på alle de gode år I har givet ham. Og det er jo kun for ens egen skyld man lader dyret leve, for havde det været et vildt dyr får det jo en naturlig ende når det bliver gammelt/svagt.

KNUZ Kate Elise og Bosse Drengen

• #8   6. aug 2008 Sålænge det er andre hunde han bliver sur på, så befri ham dog for dem. Hvis han også var sur på jer, så ville jeg absolut hælde til aflivning, men det er ganske naturligt at han ikke gider de unge hunde mere.

Hold de unge hunde fra ham, hvis de ikke respekterer at han siger fra, og lad ham nyde sin alderdom i fred og ro.

• #9   6. aug 2008 Han har en knude på siden af maven, som jeg er ret bekymret for. Min mor er desværre af den "gamle skole" eller hvad man skal sige, og går meget sjældent til dyrlægen med hendes dyr. Jeg har selvfølgelig prøvet at overtale hende, men hun er stædig. Hun mener bare at han har brok, og at han er gammel sær og jaloux hmm... Hun vil jo selvfølgelig meget nødig af med ham, men som hun siger, så er han gammel, har dårligt syn osv. og at det ville være tosset at begynde at operere ham hvis det er tilfældet med knuden. Det er bare så sørgeligt, den hund har været den mest loyale rare hund vi har kendt, og nu begynder han at ændre sig...

• #10   6. aug 2008 Der er ikke rigtig mulighed for at hundene kan undgå hinanden i hendes hus. Desuden elsker han hendes andre hunde om morgenen, men så ser han sig gal på den ene op af dagen? Det lyder lidt mærkeligt men skal næsten opleves:o)

• #11   6. aug 2008 Brok skal sgida oss behandles??

Ih undskyld, men jeg bliver altså lidt sur på din mor lige nu

• #12   6. aug 2008 Respekter en gammel hunds krav om fred og ro, hold hvalpene fra ham og få ham tjekket hos dyrlægen. Det skylder man en trofast hund gennem mange år...

• #13   6. aug 2008 Hvis han har en knude så har han højst sandsynligt ondt den stakkel ....
    Din mor skylder ham en ordenlig alderdom ....- ellers må hun give ham fred - det er synd hvis han skal ha smerter bare fordi hun er egocentreret!

• #14   6. aug 2008 jae men jeg er helt enig, havde det været min hund var han selvfølgelig kommet til dyrlægen med det samme... Jeg tror bare desværre den eneste måde jeg får ham til dyrlægen er ved selv at tage ham med og betale.. Hvilket jeg hellere end gerne vil, men mit SU budget tillader desværre ikke 3 dyrlægebesøg med forskellige hunde på en måned:o/
    Jeg har været ude og købe godt foder osv til hendes drægtige hund, da den var meget dvask. Jeg har tilbudt min mor at køre hende til min egen dyrlæge som plejer at være flink til at lave afbetaling, men det har desværre ikke lokket nok hmm... jeg bliver jo også gal på hende selvom det er min mor, men jeg vil alligevel hellere hjælpe det jeg nu kan, istedet for at ignorere det i vrede...

• #15   6. aug 2008 jeg tror godt jeg ved hvilken retning det går for Futte, men jeg er jo også af den holdning at han fortjener at blive tjekket før han bliver aflivet. Det er jo aldrig til at sige hvad han fejler, og det ville være en skam at få ham aflivet hvis han måske bare skulle have lidt smertestillende medicin for at have det godt. Men der er nu flere aspekter i det end at han bliver sur på andre hund, han er virkelig ved at være underlig, og står og boller ud i luften ved en bestemt potteplante osv... Så det er helt sikkert ikke kun fordi han har smerter, han er uden tvivl også begyndt at blive mærkelæig...

• #16   6. aug 2008 Hvor er din mor dog egoistisk, hun lukker jo ørene netop fordi hun ved det kan være alvorligt og derfor bare slår det hen.

Hvor er det dog synd for hunden og stakkels dig, kan du ikke sige til hende at hvis hun vil hundens bedste og selvom det viser sig at være brok og hun ikke vil have den opereret, fuld forståeligt, at ja så skal han nok hjælpes i søvn, så han ikke lider, for det gør han jo nok,

Hvis jeg har ondt bliver jeg selv sur og tvær og muggen, så den har det nok ikke godt.

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #17   6. aug 2008 Ved din mor godt at dyremishandling er ulovligt?
    For det er hvad dette er. Tager man sig ikke af sine dyr er det vanrøgt....

• #18   6. aug 2008 Ja, det er barske ord, selvom jeg ikke er i tvivl om at hun elsker hunden meget meget højt, (håber jeg)

Kommentér på:
gammel hund, ved at blive aggrasiv?

Annonce