{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

hmm ved ikke lige havd jeg skal sige {{forumTopicSubject}}

Her til aften var vi ude og gå en tur. Jeg havde kvik løs og han legede med sin veninde freja.

Da der kommer en meget stor muskuløs hund mod os, den er uden snor og vi ser eller høre ingen ejer.

Kvik går selvfølgelig døv og spurter væk fra den store hund der løber efter min og freja....

Freja bliver kaldt til sin ejer, men jeg kan overhovedet ikke få kontakt til kvik der bliver jagtet af den store hund.

F.. tænkte jeg nu har jeg snart ingen hund længere og spurter efter Kvik.

Han er løbet over en heldigvis ikke ret trafikeret vej, den store hund efter ham. Men men men han står lige uden for vores indkørsel og skælder den store hund ud.

Endelig kommer den store hund ejer og kalder sin hund til sig, kvik er meget ophidste og løber efter den store hund....

Jeg kan se på kvik og mærke at den har været spyt/slim i nærheden af hans ryg, men der er heldigvis ikke sket noget med ham, den store var tilgengæld bange for ham og ejeren sagde den blødte....

Hmm ja sidste gang jeg har Kvik løs til vi skal til træning igen.

Hmm aner simpelthen ikek hvordan jeg skal reagere på det her....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm ved ikke lige havd jeg skal sige
  • #1   6. aug 2008 syns du skal være meget lettet glad for der ikke skete mere og gøre lige nøjagtig det du siger du vil og det er at ha ham i bånd. *smil*
    kan godt forstå du er rystet også fordi det kan gå så grusomt galt.... godt for jer det er ok nu *S*


  • #2   6. aug 2008 Maria -er ikke sikker på hvad du mener med den sidste sætning? Hvad du skulle have gjort anderledes eller?

    Det er jo slet ikke sikkert den store hund ville gøre din hund noget -så havde den nok gkort det. Men din hund løber og det har den sikkert fundet sjovt (det ville mange hunde gøre) og har optaget jagten.

    At hunden så burde have været i følgeskab med ejer, og under kontrol af denne er en anden sag (det burde din jo så osse -altså være under kontrol)

    Men puha sikken forskrækkelse. Godt der ikke skete noget, når hun sådan rendte over vejen og det hele


  • #3   6. aug 2008 Har normalt kontrol over Kvik, ellers have jeg ham ikke løs, hvor kan risikere at møde andre.

    Den store hund knurrede da den kom løbende, derfor jeg tænkte nu bliver Kvik hapset.

    Men tænker mere på, hvordan jeg reagere overfor kvik nu. Altså hvis vi møder andre store hunde, skal jeg lade ham møde dem eller holde ham væk, skal jeg gå ud fra at jeg ikke kan kalde ham til mig mere eller tør jeg prøve.


  • #4   6. aug 2008 Maria -det går jeg nu osse udfra at du regnede med at have (kontrol altså):o)

    Reiki knurrer når han leger, og med nøjagtig samme lyd som mine bedteforældres hund bruger når den er sur -så er det en helt fremmed hund kan det jo have været sådan noget?

    Men uanset ville jeg ikke tage særlige hensyn i forhold til møde med store hunde end hvad du plejer. Det er jo slet ikke sikkert din hund har opfattet hændelsen som noget den fremover bør være bange for
    -men reagerer du anderledes end normalt (tager ham op, skynder dig at trækker ham hurtigt til dig osv) kan du risikere at det DU udstråler får ham til at blive utryg ved situationen.

    Men jeg ville bestemt vente med at have ham løs til du lige har fået kontrollen igen, og han er sikker på at du nok skal klare ærterne i sådanne situationer.

    Og tænk meget over hvor og i hvilke situationer du hr ham løs.

    Jeg ser ingen problemer i at lade ham hilse på andre store hunde fremover osse. Men lad hilsenen være kort og i snor, eller når du er helt sikker på at kunne kalde ham til dig.


  • #5   6. aug 2008 Nu er jeg så personlig af den ide at hvis man ser en anden hund komme så sætter man snor på hunden, så har man da altid sin egen under kontrol.. (jeg mener selvfølgelig når man ser hunden komme gående med sin ejer smiley Det kan være svært lige at nå det med snoren hvis hunden pludselig kom farende)

    Hvis ejeren så ikke kalder på sin hund når den løber (lyder ikke til ejeren af den anden hund gjorde) ville jeg nok ha skældt ham nok så meget ud :S

    Hvis han ikke kan styrer sin hund, må han holde den i snor..


  • #6   6. aug 2008 Yllil, normalt sætter jeg snor på når der kommer nye hunde til som vi ikke kender, men den her i aften kom ud af intet. Ingen af os havde set den før den kom løbende.



  • #7   6. aug 2008 Det er jeg klar over, derfor skrev jeg også "(jeg mener selvfølgelig når man ser hunden komme gående med sin ejer smiley Det kan være svært lige at nå det med snoren hvis hunden pludselig kom farende)
    "


Kommentér på:
hmm ved ikke lige havd jeg skal sige

Annonce