1.006 visninger
|
Oprettet:
Hunde sendt i kamp af ejere... {{forumTopicSubject}}
Århus Stiftiende d. 20. november 2005.
Det er overskriften på en uhyggelig hændelse som fandt sted i går i Århus.
Dette er SÅ forfærdelig for denne skønne race( Det er desværre Amstaff der hentydes til)..
Ejerene af disse hunde er kujoner, hyklerer og egoistiske tumper, fjolser og uhjertlige tåber...
Hvordan kan de finde på, at ødelægge så fantastisk en hund???
Læs selv...
Jeg begriber det ikke!!
www.stiften-aarhus.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051120/AARHUS/111200620/0/AARHUS&SearchID=73227054369996
Med en stor klump øv! i maven
Eline
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
Er meget imod det..!
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 516 Svar: 1.102
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 137
ØV stakels hunde snøft....
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Ifølge Dansk Kennel Klub bliver betegnelsen kamphund brugt om racer, der oprindeligt har haft funktion som kamphunde. Den mere korrekte betegnelse er i dag muskelhunde.
] Ifølge hundeloven er der to racer, der er forbudt herhjemme. Det er pitbullterrieren og en japansk hunderace ved navn. tosa. Disse to racer må man hverken eje eller avle.
Desuden er det forbudt at eje eller avle hunde, hvori de to racer indgår.
Hundeloven blev strammet i juli sidste år, så det er muligt for politiet at gribe ind over for en hvilken som helst farlig hund, uanset race.
Kamp- og stridshunde er specielt fremavlet til hundekampe. De er stærke og dominerende, men generelt hengivne over for ejeren og reserverede over for fremmede.
Racerne er bl.a. american staffordshire terrier (Amstaff), staffordshire bullterrier, boxer, bull mastiff, mastino napolitano, pitbullterrier, engelsk bulldog, dogo argentino og dogo canario.
Monsterkrydsninger mellem ovennævnte racer og grand danois bliver endnu mere stridslystne.
citat slut.
Grunden til jeg citere er, at det dog glæder mig at der her bliver gjort opmærksom på at den rette betegnelse er Muskelhunde og IKKE kamphunde.
Det andet er at der her også listes op om de racer der (tidligere?) kunne gå under betegnelsen 'kamphunde' - her må jeg dog undres over at der feks. står Bokser som kamphund !!
- og at Grand Danois nævnes !
Men okay, så kan jeg læse at jow, den - Bokseren - blev en overgang brugt som kamphund - men det er ikke det den oprindeligt blev framavlet til..
Hmmm - det sku svært - er det ikke kun de hunde som specefikt har været frem avlet til at bruges til hund vs hund kampe, der er kamphund ?
Men hvorom alting er, glæder det mig, at der her var en borger som reagerede og ''stak'' de to idioter, hvoraf den ene hund heldigvis nu er ude af klørerne på sin ikke kompetente ejer (?)...
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Grand Danois om tales som sidste led i en "Monstekrydsning" det har jeg aldrig hørt hørt før, ej heller at Boxeren skulle være opdrættet til kamp i sin tid, men sådan bliver man jo klogere.
Men frygteligt det der skete med den stakkels hund, godt politiet fik fat i den, så får den den pleje ell. aflivning som den har brug for, det havde den med garanti ikke fået hvis ikke politiet var kommet.
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Jeg tror bare de har et "gennemtænk" avlsprogram for at finde den mest ultimative figther
Tror man bruger andre racer og evt blander dem med pitten?? Tror man udlukkende brugte pitten før i tiden og nu er man igang med at udforske skæbnen.
Nu er det jo ikke sådan at de skal følge nogen DKK etiske anbefalinger *GG*
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Bla. min mands Mormor bor i USA, og hun kan i sin vildeste fantasti ikke fatte hvordan og hvorfor det er blevet som det er, vi har 2 billeder af hende og hendes mand i deres unger dage hvor de sidder med familiens Pitt i mellem sig, hun fortæller den blev næsten 16 år gl. og på det tidspunkt havde næsten alle deres naboer Pitter, til at holde styr på kvæget, og til at holde rovdyr væk, og de kunne alle enes fint, og der var ingen kampe.
Det var lidt sjovt da vi først fortalte hende om vores hund, der havde hun aldrig hørt om racen, men da hun så så et billede, så sagde hun, "what a lovely Pitt you have":o)
Hæ Hæ
Men sådan er det jo desværre ikke mere, det har nogle forskruede personer fået splittet af, og det er synd:-(
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
Efterhånden bliver det gjort på hvert et gadehjørne.... (det er fandmer ikke kun hunden der skal konfiskerede dermed ejeren af hunden...) Jeg må ærlig indrømme at jeg har en vist respekt for racen Amstaff, fordi at man høre så tit om at de bliver brugt til hundekampe osv... og det æger mig lidt for jeg synes at hunden er super dejlig men inden i ville jeg ikke skaffe mig sådan en IKKE NOGET NEGATIVT OVERHOVEDET men har fået en vis respekt for hunden og det er så surt at man kan få det sådan, at der er visse hunde ejer der synes at det er pisse hyggeligt at se sin hunde blive total mishandlet det må jeg sige.....
okt 2004
Der her i nu ca. 2 år været omkring 4 - 5 hunde som bor omking 1 måned ad gange hos de forskellige unge i den gruppe - jeg har et ungt par 2 opgange henne og de er med i denne gruppe som skiftes til at have hundene 1 - 2 ad gangen..
Som jeg oplever det, var det i takt med at kabel TV blev så udbredt at alle (næsten), kunne se Animal Planet, hvor de viste disse Animal police programmer. Der blev der - og bliver stadig - ved flere lejligheder vist om hvordan og hvorledes ''man'' får disse hunde, holder disse hunde og ''træner'' disse hunde + alt omkring væddemålene osv. at det blev ''populært' blandt visse grupper af unge..
Men om det forholder sig sådan - eller om det ''bare'' er min oplevelse, kan jeg af gode grunde ikke sige - blot at jeg synes jeg har set den sammenhæng.
okt 2004
okt 2004
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 127
Det er bare en forestilling jeg har, for jeg kender kun 2 andre amstaff ejere. Men jeg ville da forestille mig, at det stod sådan til. De vil vel det bedste for deres race.
Hvordan kan det være at du har fået det indryk?
Venlig hilsen Eline
okt 2004
sep 2005
Den der køb/smid væk, som du så fint kalder det har da nødvendigvis ikke noget med at gøre, at man ikke ønsker det bedste for hunderacen eller at man har noget hundekampe at gøre, støtter "potensforlænger-ejerskaber" osv.
sep 2005
Det har du da ret I.
Jeg synes også at omplaceringer, er noget man kun skal benytte i nødstilfælde, og det er da også rigtigt, at det, at der er så mange omplaceringer, gør at det ser ud som der er noget galt med hundene. Jeg havde ikke tænkt over det fra den vinkel før du nævner det i denne sammenhæng. Tak for det.
.
okt 2004
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
okt 2004
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Charlotte: Jeg synes også man altid hører, læser osv. at det er indvandrerne der gør det, og det gør mig arrig. For det kan jo få danske, ikke helt kloge, med på det også. Kan de ikke holde deres mærkelige ting hjemme i deres eget land? Sådan tænker jeg bare, for det er jo næsten altid dem der har en finger med i spillet, når der har foregået hundekamp. Desværre, for der findes jo også indvandrere som kan finde ud af at opføre sig som man skal i Danmark. Det går udover dem, når andre gør sådan *grr* Det negative dækker næsten altid over det positive.
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 261
Cane corsoen er opdrættet til brug som vagt- og forsvarshund, politihund, sporhund, hvad nogle mennesker så senere har brugt den til pga af adræthed, syntes jeg det er skammelig af DKK at hænge racen ud.
Historie: Racens direkte forfædre er de gamle romerske Molosser. Tidligere udbredt over hele
Italien, men i nyere tid er racen kun almindelig i provinsen Apulia og de tilstødende
egne i Syditalien. Racens navn er afledt af det latinske ord ”cohors”, som betyder
”beskytter, vogter af gården”.Cane Corso Italiano er ikke en kamphund og har aldrig været brugt til hundekampe, som mange fejlagtigt tror. De er oprindeligt avlet som forskellige typer arbejdshunde igennem flere hundrede år.
Man brugte dem til at beskytte kvæget imod ulve, som vagthunde på gårdene, og vildsvinejagt . SLagterne brugte også CCen til at hjælpe, med at fastholde kvæget når der skulle slagtes. Idag bruges de stadig til jagt og vagt.
maj 2005
maj 2005
Det kan jeg da kun give dig 100% ret i. Selv om min indre stemme siger mig at det sku er for dårligt man går efter blodige historier, men det ville være yderst dobbelt moralsk af mig. For er da desværre også en af dem der hopper på forsidens frygtelige historier. (selvom jeg da også nyder de gode, når de er der:=)
okt 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 328
En ting er at fru Olsen har fordomme. Men dkk som er en officiel klub burde sku da have styr på fakta!!!
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
"Muskelhundenes situation kan ene og alene bebrejdes visse hundeejere!"
godt skrevet 100% enig!!
""Altså, hvis jeg var muskelhundeejer, ville jeg godt nok være mere oppe på barrikaderne overfor de dårlige elementer, end jeg har indtryk af, de fleste af jer er.
Jeg ville s’gu pege fingre HVER gang, jeg så en dårlig hundeejer, der var på kurs mod katastrofe.
.....men det er nok bare mig."""
Denne kommentar forstår jeg ikke rigtig, hvordan kan du udtale dig om hvad andre hundeejere her på HG eller i almindelighed gør i hverdagen??
Hvis du med at pege fingre mener at man blander sig i hvordan folk holder/opdrager/træner hund, så kan jeg jo kun svare for mig selv!
I denne uge har jeg blandet mig i følgende:
Mandag formiddag!
Jeg lufter ved fjorden og møder en ældre labrador hanhund, vi kender den rigtig godt og møder den hver dag, med henholdsvis mand og kone!
idag havde den en pind i munden, (min hund vil skide på pinde) og vil bare lige fedte for den ældre hund.
Da min hund begynder at slikke labben i mundvigerne, knurrer den let, dette er jo forståligt da den jo passer på sin pind, min hund fanger budskabet med det samme og trækker sig væk, men desværre syntes ejeren af labben ikke den skal knurre af min hund så den får et rap med snoren over snuden og udsteder et mindre PIV!!!
Jeg gør ejeren opmærksom på at jeg ikke syntes det er en god ide at slå sin hund, og han glor på mig som om jeg er faldet ned fra månen, og svarer ikke på det!
vi valgte at gå videre!!
Torsdag morgen
vi møder et ældre ægtepar med deres 2 tæver, en gravbasse på 8-9 år og en 5mdr. Hønsehund.
Hvalpen er som hvalpe jo er i den alder, legesyg og måske ik lige den der lystrer bedst, den hopper på min hund og begynder at bruge ham som klatrestativ, han er ligeglad og igorerer den bare, men ejeren mener ikke at hunden skal hoppe rundt ovenpå min( der kunne jo blive slagsmål som han udtrykker det???)
og derfor prøver han at kalde på sin hvalp, da han har kaldt indtil flere gange og hunden ikke reagerer, virker der som om hans stolthed bliver ramt, og da hvalpen løber forbi ham for at "angribe min!! LOL" fejer han dens ben, og tager fat i nakken på den, hvalpen piver og prøver faktisk at bide fra sig!
Det skulle den aldrig have gjort for det gjorde ham bare endnu mere harm og han tog fat i snuden på den og råbte og skreg ad den!
Så måtte jeg blande mig, og sagde at han da skulle slappe lidt af, og at jeg ikke mente at den behandling var særlig fremmende for deres tillidsforhold!!
Det udløste et et længere foredrag om at han havde haft hønsehunde i over 30 år og de skulle holdes nede for ikke at tage magten, og det burde jeg være klar over når jeg nu havde en kamphund??
Vi valgte at gå videre uden at diskutere yderligere!!
Idag!!
Møder en Schæfer hanhund som er meget dominerede, vi plejer at gå udenom hvis vi har mulighed for det, da jeg ikke stoler på ejeren.
Desværre har vi ikke mulighed for at stikke af, og jeg putter Boris i snor, men han lader stadig sin schæfer løbe løs, den løber imod os og snuser Boris igennem, han er ikke intresseret i en konflikt(han har meget respekt for den) og smasker og vender sig om, Schæferen forholder sig roligt og står så og venter på sin far, da han nærmer sig tager han en bold op af lommen og kaster den, hans hund løber efter den og kommer tilbage med den, dette gør han et par gange men pludselig taber han bolden og den triller hen foran Boris og jeg, schæferen knurrer af Boris for at fortælle ham at bolden er hans(Boris vil skide på bolde), men så kommer hundesnoren fra ejeren flyvende lige i femøren på schæferen, det resulterer i at schæferen farrer frem og bider min hund i nakken, min forsvarer sig, heldigvis går jeg aldrig tur uden min sulfoflaske og de får begge et sprøjt, men i det samme hamrer ejeren sin fod i maven på sin schæfer, og hiver fat i halsbåndet, og snoren kommer på og der bliver hevet og flået og virkelig SKÆLDT UD!!!
Jeg kan ikke huske hvad min præcise kommentar var men efter jeg havde fremført min mening om hans behandling af hans hund! Valgte vi at skynde os at gå videre!!
Dette er bare få af de daglige oplevelser vi har i hverdagen, derfor kan det også undre mig at du laver en tråd som denne!
(link fjernet)
Jeg ville nok have kaldt den "Vil du ha`en hund??" for tåbelige hundejere findes indenfor alle racer!
mvh
Rikko
maj 2005
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Udover det, kræver det en målrettet fokus på hundeejerne da skylden ligger på deres skulder.
Jeg så gerne en hundekontrol, som var det spiritukørsel.
Alle muskelhundeejere skal tage en teoritest, evt en lydighedsprøve. Dette bliver så registreret på hunden chip, så politiet kan slå ned på de ejere, som åbenbart ikke kan finde udaf at holde hund.
Politiet skal have den samme chiplæser som dyrlægen, og kan med hurtige oplysninger tjekke ejerens og hunden identitet og om de har bestået prøver eller om hunden er ulovlig.
Bare en tanke *GG*
Hunde sendt i kamp af ejere...