{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Avl på med DRU stamtavle {{forumTopicSubject}}

Hmmmm, var inde på DBA, hvor jeg så at der var nogle hvalpe til salg, de havde DRU stamtavle, men sælgeren skriver at forældrene har DKK stamtavler, og fin afstamning.....hmmmm, hvorfor reklamere med at forældrene har fin DKK tavle, men så registrere hvalpene med DRU tavle?

Er der nogen, der kan give en logisk forklaring på det....altså jeg mener, hvis man mener at DKK er så godt, at man bliver nød til at reklamere med det i annoncen, hvorfor er hvalpene så ikke med DKK tavle.



Dette er ikke en diskrimination af hverken DKK eller DRU, blot en undren over salgsteknik.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl på med DRU stamtavle
  • #1   3. aug 2008 Flot overskrift i øvrigt.....:-) sorry....

  • #2   3. aug 2008 Hvis hundene der kommer fra DKK ikke er gode nok i den klub finder man bare en anden klub at avle i...

  • #4   3. aug 2008 Tja, det lyder lidt uldent - grummeste tanke kunne være at han/hun er blevet smidt ud af DKK ???

  • #5   3. aug 2008 Det lyder lidt som nogen, der enten ikke gider at udstille, eller hvor hundene ikke er gode nok til at blive avlsgodkendt.

  • #6   3. aug 2008 link??


  • #7   3. aug 2008 Ja... mit gæt er også, at forældrene ikke kan godkendes i DKK - sundhed, eksteriør, matadoravlsgrænse...

    Men jeg ser ret ofte, at DRU ønsker at bruge DKK hunde. Grunden til dette må man jo selv gætte sig til...


  • #9   3. aug 2008 jeg vender lige tilbage senere, men fortsæt endelig....:-)

  • #11   3. aug 2008 *G* Undskyld Inge, men DRU er altså ikke lige stedet man skal udstille, hvis man vil have en ærlig mening om sin hund ! Der findes jo ikke et negativt ord i en DRU-kritik - hvad skal man så bruge den til?

    Og hvis man er til DRU, hvorfor så købe DKK? Man er vel i den klub man synes laver de bedste hunde? eller hvad...?


  • #12   3. aug 2008 Inge J... Hva' mener du....???
    Det da totalt volapyk, det du skriver...
    Er DKK udstillinger til at udstille ejerne og hundene er kun bling-bling... eller hva...???


  • #14   3. aug 2008 Faren...: Ja, jeg tror det er det, hun mener :o) Men hos DRU, får man til gengæld en helt reel vurdering af sit avlsmateriale!!
    Der er en med japansk spids her inde - kan ikke huske hendes navn - hun har været i DRU, men er nu gået over til DKK. Hun gik tudende (næsten) hjem fra sin første DKK udstilling, fordi de havde kritiseret hendes hund. Det var hun ikke vandt til! ... men hun må jo have haft noget grimt tøj på eller noget, når det nu ikke er hunden de kigger på ;o)


  • #15   3. aug 2008 Hmm.. Har ski løbet i alm tøj,de gange jeg har udstillet,samt minus make-up..

    Måske man skulle ændre den taktik.. Men hulens svært at løbe i stilletter,på en blød græsbund..

    Men så blir jeg da set i DKK regi.. wow


  • #17   3. aug 2008 Nu er det ikke gimperne som skal vurdere hunden, men dommeren smiley

  • #18   3. aug 2008 Ja, jeg kommer godt nok også i mit hverdagstøj :o) Har prøvet at gøre lidt ud af det et par gange, men det gik det ikke bedre af! ;o)

  • #19   3. aug 2008 Maj-Britt H:
    Hvorfor dem fra DRU køber DKK-hunde kan man måske se i dette citat fra en kommentar jeg har set i en annonce ang. DRU-hunde:
    Jeg stambogføre altid mine hvalpe i DRU. hun er bare købt i DKK for at få en mere race typisk


  • #21   3. aug 2008 mændene kan også være stygge!!

    Min træner er tit vagt ved DKK udstillinger og på en udstilling hvor det øs-pøsede ned, var der en mandlig deltager som lod sin hund tisse op ad væggen i hallen, for hunden skulle jo ikke blive våd!!!!!!!!


  • #22   3. aug 2008 Maj-Britt - Ja det er noget være noget, at hunden også skal have kvalitet når man udstiller i DKK...

    Inge J - tror nu ikk det betyder alverden hvordan man ser ud, hvis ens hund har kvalitet... grimme mennesker kan nu også gå til tops med deres hund... det er jo ligesom hunden der skal avles på og ikke ejeren... smiley

    Men gider Pigerne gøre sig pæne, kan man jo nok også lokkes over til de små racer og kigge... hos min race er det desværre ikke så mange af de små sprøde babes, men mer' i den anden kategori...
    sjovt nok vinder deres hunde da alligevel...


  • #24   3. aug 2008 Jacob.. Tak ! Du er da bare en charmer.. fnys !

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #25   3. aug 2008 Ved at nogle har købt hund med DKK papir... og har "klaret" sig udmærket til deres udstillinger men som er blevet "skræmt" væk af andre udstillere og snobberi....og er flyttet til DRU, hvor det er "hyggeligt" at komme på udstillinger.
    Jeg er udmærket tilfreds på DRU´s udstillinger... og er der noget at kritisere, så bliver det noteret... det har jeg set... så jo kritik oplever man også i DRU.
    Lad være med at dømme DRU udfra, hvad andre siger eller gør... tal kun efter egen erfaring.. og det kan man kun hvis man har været der.... og har man ikke det... kan man ikke med rette udtale sig.... Bare min mening, som tilfreds DRU medlem.


  • #26   3. aug 2008 Laila: *s* Ja, det forklarer jo alt! Man må jo bare smile og ryste lidt på hovedet. Men rart at vide, at selv "konkurrerende" klubber anerkender DKK-kvalitet :o)

  • #27   3. aug 2008 Så Så Stine - ser jo ligesom ALDRIG dig løbe i ringen... tror nu også du ved hvad jeg mener... smiley

  • #28   3. aug 2008 Lena: "... og er der noget at kritisere..." - Det er da ikke et spørgsmål OM der er noget, men HVAD der er. Jeg har endnu ikke set den perfekte hund, men måske de findes i DRU...

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #29   3. aug 2008 Maj-Britt

    DKK anerkender skam også en DRU hund, dog ikke dens aner....men hunden.... så en DRU hund kan sagtens flyttes over i DKK og få en DKK stamtavle....


  • #30   3. aug 2008 Jacob.. Næ er bedre til at handle.. dobbelthandle.. GG

    Det var gas,du gamle smiley


  • #31   3. aug 2008 Faren...: Du må da gerne komme og se mig løbe ;o) I kondisko og cowboybukser :o) FANTASTISK syn siger jeg bare!

  • #32   3. aug 2008 Jacob.. Du kan se mig i løb,på en træningsbane..Mellem 10 og 15 skridt.. smiley

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #33   3. aug 2008 Maj-Britt....
    Jeg bruger bare dit eget ordvalg fra dit indlæg kl. 22.32....


  • #34   3. aug 2008 Lena: Ja, det kan den - det skal der selvfølgelig være plads til. Hvis folk ønsker at skifte klub, skal muligheden naturligvis være til stede. MEN :

    1: Hunden overføres med blank bog (som du skriver)
    2: Der må ikke avles, før hunden er over 4 år
    3: Specialklubben skal sige god for, at der avles

    De to sidste gælder i hvert fald for cavaliere, men jeg ved ikke, om det også gælder andre racer.


  • #35   3. aug 2008 Der findes kun en officiel stambogsførende organisation... DKK...
    Så må alt være sagt... resten er snyd og humbug... sikkert søde hunde men ikke nødvendigvis racerene eller -typiske... ellers var der jo ligesom ingen grund til at være i de andre "klubber".... smiley


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #36   3. aug 2008 Svejgaard...
    Vi ses vel til september....


  • #37   3. aug 2008 Maj-Britt - tager dig på ordet... men kommer først til herning næstegang... smiley

  • #38   3. aug 2008 Faren...: Hørt hørt...

  • #39   3. aug 2008 Faren...: I'll be there ;o)

  • #40   3. aug 2008 Faren...: Og måske tager jeg make up på! (vil gerne lige havde det sidste cert til min hund ;o) )

  • #41   3. aug 2008 Stine - så skal du da lige ud på træningsbanen først... det kræver jo du har en hund med... griner...

  • #42   3. aug 2008 Maj-Britt - Så er cert'et dit... utvivlsomt... smiley

  • #44   3. aug 2008 Jacob.. er på banen imorgen.. Med 2 hunde smiley De har kolde drikke i klubhuset.. GG

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #45   3. aug 2008 Faren til næste kuld......

    Disse mange andre klubber som du omtaler har eksisteret i mange mange år.... DRU blev grundlagt i 1937.... så selvfølgelig findes der mange andre dejlige... racetypiske og racerene... hunde end DKK.



  • #46   3. aug 2008 hold da op, i morer jer rigtig, bare fordi man lige er væk et øjeblik:-)

    Det jeg bare ikke forstår ved denne annonce er, at de skriver højt og flot, at forældrene er med DKK tavle, men hvalpene er registreret i DRU, hvorfor er det nødvendig at reklamere med at forældrene er/var med DKK tavle, når hvalpene ikke er? i øvrigt bliver hvalpene solgt for samme pris som hvalpe uden tavle.....


  • #47   3. aug 2008 Lykke: Jeps :o)

    Og nej... jeg forstår det heller ikke.


  • #48   3. aug 2008 MAj-Britt, pas på, han snakker dig bare et øre af, ham Jacob:-)

  • #49   3. aug 2008 Lykke: Og det kunne du ikke have sagt lidt før? Du kan da ikke bare skride og så komme og være klog bagefter! :o)

  • #50   3. aug 2008 Lykke.. Jacob snakker da ikke.. Loool..

    Ang det kuld.. Aner det ikke


  • #51   3. aug 2008 der er vel mange grunde til man vælger en anden klub- at nogle mener at dkk er det eneste rigtige er deres mening, andre vælger måske dru fordi at man ikke mener at det er tavlen der afgør om man får en bedere hund eller ej.


  • #52   3. aug 2008 Ja Ja - nu har I afsløret min hemmelige identitet... smiley

    Men Som jeg skrev... DKK signalere kvalitet... DRU gør åbenbart ikke....

    OG jeg snakker ikke, men det gør i høns.... smiley


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #53   3. aug 2008 Lykke
    Det er vel op til folk selv hvad de vil tage for deres hvalpe... Jeg har en pris på mit avlsarbejde...andre har deres pris.... jeg samligner ikke min pris med, hvad de andre klubber skal have for deres...
    Prisen behøver ikke betyde at det er en mindre eller bedre hund man køber..... men udelukkende et individuel stykke avlsarbejde....


  • #54   3. aug 2008 Citronmåne: med lidt research, kan jeg fortælle at moren har C på hofterne, og faren har B, moren er udstillet ved DKK og faren er ikke udstillet, ser det bedre ud?
    Hvis de mener at andre tavler ikke afgør om hunden er bedre eller ej, hvorfor tager de så omkring halv pris af normal(ved DKK), eller samme pris som en uden tavle?


  • #55   3. aug 2008 Lena H; selvfølgelig må folk selv bestemme hvad de tager for deres hvalpe, men man får vel hvad man betaler for? ligesom ved alt andet, f.eks er oksekød med 14-16% fedt billigere end det med 10-12% osv.

    MAj-Britt, han kan simpelthen snakke så folk bliver helt rundtossede med øjnene kørende rundt i hovedet, men der ud over er han ellers meget flink:-)


  • #56   3. aug 2008 Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål..
    Men, nu har jeg selv hunde med DKK tavler, og vi har aldrig oplevet snobberi blandt DKK deltagerne.. Godt nok er det kun Chanel, som er blevet udstillet, men folk var søde og meget hjælpsomme.
    Havde også Zanto med ude og kigge til udstilling i Varde, hvor folk var meget imødekommende, og hjælpsomme..
    Forstår virkelig ikke, hvorfor folk tror/synes mange folk i DKK er snobbede.. Jeg har endnu ikke oplevet det smiley


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #57   3. aug 2008 Faren.....
    "Om du så skal være en "høne..... ja det må tiden vise.... smiler...
    for hvad bygger du din udtalelse vedrørende DRU på.... egne erfaringer.... eller hvad andre DKK folk mening.... Hvor meget kendskab har du til DRU.... siden du kan udtale dig sådan....?


  • #58   3. aug 2008 Lykke: God sammenligning! Alle ved jo også, at en fed hund er billerer, end en tynd !

    ... ej ok... går i seng nu - det lover jeg :o)


  • #59   3. aug 2008 looool...

    Og da Des vinder meget, må jeg jo også være lækker.... Griner...
    Selvom jeg tit udstiller i joggingbukser....


  • #60   3. aug 2008 Jacob.. nåå ja.. det er jo kun vise ord,der vælter ud af munden på dig.. pfffff.. smiley

    Rotter mig sammen med Lykke..


  • #61   3. aug 2008 Jacob, ej nu må jeg altså slå en latter op, lækker.....det er dog den bedste vits jeg længe har hørt.....Loooooooool så LIDT kvalitet må hunden da have:-) eller også når du bare at snakke dommeren et øre af først:-)

  • #62   3. aug 2008 Lena: Nu behøver man jo ikke "have haft næsen helt ned i lorten, for at vide, at den lugter". Mine erfaringer med DRU er fra, hvad jeg ser som, pålidelige kilder og fra hvad jeg selv kan se, når jeg ser avlsdyr og hvalpe her på HG og i det virkelige liv - på gaden såvel som i klinikken.

  • #63   3. aug 2008 Jeg kan sige, at jeg har valgt DKK fordi, hvis man vil noget i udlandet også altså være med blandt de "store", så er det kun DKK man kommer nogen vegne med....fordi der er under FCI, som alle de andre er.

  • #64   3. aug 2008 Mumler vist bare her og så tror jeg at der skal smækkes vinduer op..

    på fuldt gab.. Ja altså hjemme ved Jacob smiley


  • #65   3. aug 2008 Jeg udstiller desuden for at få en professinel vurdering af mit avlsmateriale - at jeg hygger mig og har lært nogle fantastiske mennesker at kende er et plus, men ikke grunden til, at jeg udstiller. Avl må gerne være hyggeligt, men det skal først og fremmest være seriøst og en hjælp til at forbedre racen.

  • #66   3. aug 2008 Ja det er derfor.. dommeren tror det er et blåt bånd de gir'... men bliver så rundtossede at jeg får et lilla.... smiley

  • #67   3. aug 2008 Maj-Britt - hørt hørt....

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #68   3. aug 2008 Lykke...

    Jeg vil ikke samligne hundepriser med oksekød.... ligesom jeg heller ikke samligner kg. prisen.... hunderacerne imelllem....
    Mine hvalpe er bestemt ikke mindre værd iforhold til en fra DKK.... Mine forældre hunde er godkendt og undersøgt af dyrlæge... og de er dyre eller billigere end en med DKK papir... ved jeg ikke, for jeg ved ikke hvad de tager for deres.... Jeg ved bare hvad jeg vil have for mine....


  • #69   3. aug 2008 Lena: det kan godt ske, at det bare er mig, men at dine hunde er godkendt ved dyrlægen, gør dem vel ikke racetypiske elller hva´?

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #70   3. aug 2008 Maj-Britt...
    Jeg syntes godt nok det er flot at du kan se at en hund du møder på gaden har DRU papir....
    "Lortet" som du kalder DRU hundene... er for at vende tilbage til trådens start.... så en hund fra DKK som ikke har været til en af DKK´s udstillinger og fået avlsgodkendelse.... men trods alt en DKK hund....
    Så ja.... flot når man kan se forskel.... nogle er også halv DRU hund og halv "godkendt avlshund" i DKK.... kan du også se forskel på dem.... eller er de så kun en lille "lort".
    Tak for i aften.... nu vil jeg gå ind og putte med mine dejlig DRU hunde.


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #71   3. aug 2008 Lykke...
    Det fortæller DRU´s dommere mig..... + at jeg selv har øjne i hovedet.... Men døm selv... de er alle lagt herind....
    Jeg har ingen kritik af DRU´s dommere.... og jeg elsker at komme på udstillinger....
    Men sov godt.... jeg er på vej i seng nu....
    Tak for i aften.


  • #74   4. aug 2008 Vent lige.. Vil det sige at der ikke findes snobber eller folk der klæder sig pænt i DRU?

  • #75   4. aug 2008 Lena H: Tjaaa, nu har jeg jo ikke forstand på netop din race, så det vil jeg slet ikke udtale mig om. Jeg har da set folk på udstilling, der synes at deres hund er den smukkeste i verden, men må gå slukørede fra udstillingen med eks et good, så fordi man selv mener at man har godt/pænt avlsmateriale behøver det ikke at betyde, at de er racetypiske ifølge standarden. Og dette er ment generelt. Personligt har jeg det sådan, at man ser gang på gang hunde, der vinder den ene udstilling efter den anden, fordi hunden er korrekt i følge standarden, men derfor er det ikke sikkert at den har lige nøjagtig det jeg søger i mine hunde, det kan f.eks være manglende udtryk eller lign. Det er jo en personlig smagssag.
    Og det vigtigste i vores avl er, at vi selv tror på det, altså at vi mener at vi gør vores bedste, og virkelig tror på de kombinationer vi laver er med til at forbedre standarden. Det er i hvert fald sådan jeg ser på det
    Og jeg vil så lige slutte af med at sige, at jeg kender intet til DRU, og det var heller ikke gode eller dårlige ting ved hverken DRU eller DKK jeg søgte med denne tråd.....


  • #76   4. aug 2008 Lena: Jeg siger ikke, at man kan se på alle DRU-hunde, at de er DRU, men man kan på mange! Og når jeg får cavaliere ind på klinikken med f.eks. øjenlidelser eller hjertelidelser, er de forbløffende ofte fra DRU. Jeg kender ikke andre racer godt nok til at se forskel på samme måde, som jeg kan ved cavaliere.
    Og misforstå mig ikke! Der er bestemt også mindre pæne hunde i DKK - men dem avles der ikke på.

    At en del DKK-hunde bruges i DRU-avlen, gør jo ikke afkommet til DKK-standard. Og når en DKK hund bruges i DRU, er det jo somme tider fordi den netop ikke kan godkendes i DKK (udseende eller sundhed). Lang de fleste af de gode DKK opdrættere har desuden klausuler, så deres avl ikke havner i DRU, hvilket bremser for, at de gode danske hunde indgår i DRU avl.


    Og til sidst... jeg siger ikke, at DRU-hunde er mindre dejlige for ejeren, end DKK-hunde er for deres ejere. Jeg synes bare ikke, at de er godt, sundt og racetypisk avlsmateriale. Præcis som blandinger kan være fantastiske hunde, men derfor synes jeg bestemt ikke, at man skal avle på dem heller.


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #77   4. aug 2008 Lykke
    I DRU er dommerene også uddannet til at bedømme på udstillinger.... Klubben har eksisteret siden 1937 og lever i bedste velgående... Jeg er godt tilfreds med dommerenes ros og ris... og mener at de er fuld ud i stand til at give mine hunde en fair bedømmelse.. og at de er i stand til at bedømme racestandarten... ihvertilfælde inden for min race... de andre racer kan jeg ikke svare for...
    Du har fuldstændig ret i at vi selv skal tro på det avlsarbejde vi gør.... og så er det i min verden fuldstændig ligegyldig om det er i Dkk eller Dru...
    Jeg forsøger at avle dejlige racetypiske sunde og raske familiehunde... på sunde og raske racetypiske hunde... og det er lykkes mig indtil videre. At der engang vil falde en uheldig ud... kan man ikke gardere sig imod.... det sker også i Dkk.... sådan en cairnterrier har jeg nemlig haft....




  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #78   4. aug 2008 Maj-Britt
    Jeg syntes stadig at det er flot hvis du kan se hvilken klub hundene kommer fra med det blotte øje...specielt når der er så mange hunde der ingen papir har..... Vil det sige at hvis den set med dine øjene ikke lige er helt så racetypisk.... så er det en Dru hund.... eller...?... så er det virkelig en gave du der har. Jeg ville være nød til at spørge ejeren.....
    I Dkk kan en stor avler sagtens får avlsgodkendt en mindre pæn hund... det er sket flere gange derude at de har godkendt en tæve... og hvor ejeren har fået at vide at hun ikke skal komme med hunden igen på en udstilling... fordi de så ikke vil kunne forsvare at den er blevet avlsgodkendt.... så jo der er brodne kar alle steder... og der falder "uheldige" hvalpe ud alle steder....
    Din opfattelse af Dkk hunde der bliver brugt i avl i Dru er ikke rigtig.... Mange avlere i Dru har købt en 8 ugers hvalp under samme vilkår som du ville købe en .... betalt fuld pris... og forventer at den var iorden....
    Mange af disse avlere har også været til udstllling med hvalpen i Dkk... og har klaret sig ganske udmærket.... men er skræmt væk af snobbede medlemmer.... dem kender jeg flere af....
    At nogle Dkk hunde bliver brugt i avl i Dru betyder også "frisk blod". Dru er ikke så stor som Dkk... men de er også nød til at forny sig.... Derfor bliver der også købt så meget nyt blod i bl.a udlandet.... det gør man også i Dkk.... Dru acceptere ikke hunde fra alle klubber... men Dkk er en af dem de acceptere.
    Fordi man møder uheldig ting i en klub... behøver man ikke generalisere... der er seriøse og useriøse avlere alle steder.... Verden er stor... der er plads til mange mennesker og dyr.... og dermed også til både Dru folk og Dkk folk... og til dine og mine hunde.... og for den sags skyld... til dem med og uden papir.... du køber og avler bare som du finder bedst.... så gør jeg det samme.....


  • #79   4. aug 2008 Lena - Du skriver :

    Jeg er godt tilfreds med dommerenes ros og ris... og mener at de er fuld ud i stand til at give mine hunde en fair bedømmelse.. og at de er i stand til at bedømme racestandarten...

    Hvor kommer den Race standart fra....? FCI nemlig, dvs hvilken eksistens berettigelse har jeres klub så egentlig, når det er FCI og dermed DKK der udstikker racestandarten og dermed grundlaget for avlen/opdrættet... og DRU dermed bare er en slags udbryder for dem som ikke har noget at gøre i den officielle klub....

    som jeg har skrevet længere oppe:
    "sikkert søde hunde men ikke nødvendigvis racerene eller -typiske... ellers var der jo ligesom ingen grund til at være i de andre "klubber"....

    Det siger jo ligesom alt....


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #81   4. aug 2008 Faren.....
    Helt rigtigt.... det er dejlige hunde vi har hver især... det har du helt ret i.. Så meget kan vi da blive enige om......
    Ja Dru dømmer efter FCI standart....
    FCI er ikke DKK, men eftersom.kun en klub i hvert land kan være "medlem" af FCI, er det i Danmark så DKK.
    FCI har sat standarten...ikke DKK.... og jeg kan ikke se noget forkert i at andre klubber bedømmer efter de samme regler... det er jo sådan en race skal være... for at være raceren...set med verdens øjne og ikke kun DKK. Det er DRU´s dommere ligeså gode til og uddannet til som DKK´s dommere set med mine øjne.
    Ja der falder "uheldige" hunde ud både i DKK og i DRU, men det gør ikke at man kan generalisere...og slet ikke hvis man dømmer ud fra andres synspunkter....
    Noget helt andet er.... DKK er også meget større end DRU.... nogle er ansat til det administrative og lever af DKK klubben det gør de ikke i DRU, men arbejder frivilligt, men det gør ikke hundene til noget der nødvendigvis er ringere... Der er dårlige avlere allesteder og i alle klubber.... men det betyder ikke at at alle er sådan. Laver man lort... uanset klub....og bliver "anmeldt" så er det ud...
    Der er heldigvis plads til begge klubber uanset din og min mening... du har dit syn og jeg har mit.... Jeg er glad for min klub og du for din.... men husk... mine hunde kan også blive DKK hunde, hvis det er det jeg ønsker... om de der bliver avlsgodkendt må så stå i det uvisse.... men det er jo heller ingen garanti for at en hund der er født med DKK papir bliver det.... så når DKK vil give dem en stambog... så kan de da ikke være helt så ringe for din klub, som de er for dig....
    Og lad nu være med det med aner, for det ved jeg godt.... den får stadig DKK papir...
    Men men... det ønsker jeg ikke for jeg er så glad og tilfreds der hvor jeg er....


  • #82   4. aug 2008 Lena: Forskellen på en hund, der allerede har en DKK stamtavle og en hund, der har en DRU tavle ville være, at hvis du vælger at flytte din hund til DKK, så bliver anerne slettet, dermed er muligheden for at den kan blive DKCH udelukket. Den mulighed har en hund der allerede har DKK tavle, hvis altså det ikke lige er det, der gør, at den ikke kan avlsgodkendes. De vil ALTID have sin fulde stamtavle uanset hvad der sker. Faktisk er der en hund herinde, der er købt fra de mennesker jeg omtaler i denne tråd, samme kombination, altså har begge forældre DKK tavle, men den hund vedkommende herinde har, har DRU tavle, han ønskede at flytte den til DKK, og vupti fik den slettet anerne, selvom den egentlig er en DKK hund, bare med "forkerte" nummerplader.

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #83   4. aug 2008 Lykke.
    Som jeg skrev er jeg udmærket klar over det med aner... det ændre stadig ikke på at den stadig har nogle aner... de står bare ikke på stamtavlen... men hvis jeg valgte at flytte min hund så kunne jeg "prale" af at den havde DKK stamtavle...
    Nej.... jeg er glad for at være hvor jeg er.... stolt og glad for mine hunde... stolt og glad for de hvalpe jeg laver med DRU-bog.... og så elsker jeg at komme på DRU´s udstillinger.... og få en snak med mange dejlige hundefolk....
    Jeg forlader denne tråd nu.... har givet mit bidrag..... af de Dkk hunde der bliver brugt i avl i Dru.... vil de fleste være hunde som jeg i tidligere indslag har beskrevet.... folk der har anskaffet sig dem som 8 ugers hvalp.... og som er blevet skræmt væk.... eller som skaffer nyt blod ind i avlen....
    Lige en sidste ting..... er stolt af at min klub ikke acceptere linjeavl....
    Linjeavl = indavl.... i min verden.
    Tak fordi jeg måtte være med....ses måske i en anden tråd....


  • #84   4. aug 2008 Linieavl er bestemt en god ting! Men det skal bruges af kyndige folk, så måske meget godt det ikke er tilladt i DRU...

  • #85   4. aug 2008 Hmmm, at man ikke accepterer linieavl, synes jeg nu ikke at man kan være stolt af, men alting med måde selvfølgelig. Jeg mener/tror ikke på at man kan lave nogle super afkom, uden en vis form for linieavl. Dvs at de hunde man parrer overhovedet intet må have med hinanden at gøre? Hvor langt ud i anerne gælder det? Man har større chancer for at lave en ensartet avl, hvis man laver linieavl, men det betyder måske ikke så meget?

    Maj-Britt.....Looooool.


  • #86   4. aug 2008 Maj-Britt ... total griner... loool

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #87   5. aug 2008 Hej Lykke...
    Kom lige til at tænke på dit indlæg og læste de lige igen....
    Dem der skrev annoncen skrev at forældrene havde DKK-papir....og af fin afstamning........ hvilket du læser som "positivt", da det er eneste klub i din verden......
    Men det kunne vel også være ment som undskyldning....?????????????

    Når en far må parre sin datter.... så er det for tæt på.... i min verden....
    I Dru må samme hund ikke stå på stamtavlen 2 gange... den gør det stadig i nogle tilfælde... men det er "rester" fra før det blev afskaffet.... Hvis en DKK hund har det.... tror jeg ikke den kan bruges i avl i DRU.... men det ved jeg ikke 100% for jeg har ikke undersøgt det....da jeg ikke har haft brug for det.

    Se bare i Østrig hvlket ramaskrig... da en far fik 7 børn med sin datter.... Indavl kalder man det...... det gør jeg også.... også indenfor dyrene.....

    Kunne bare ikke lige lade være en sidste gang... fordi jeg havde fået vinket af når der var skrevet i dette indlæg..... men nu har jeg husket ikke at vinke af.... så hej hej...


  • #88   5. aug 2008 Det er mig der er Karen:-)
    Og jeg er flytet fra DRU til DKK, og er meget glad for det, min tæve Akita er en DRU hund og har nu blank bog, hvilket i mine øjen er bedre en DRU bog.


  • #89   5. aug 2008 Lena H: ment som en undskyldning for hvad? at de avler på en hund, der har C på hofterne og parrer den med en, der har B, eller er det meningen at folk selv skal læse ironien i annoncen, så tror jeg altså at det skulle have været skrevet på en anden måde.....dette er taget direkte fra annoncen, så kan du selv vurdere: Begge forældre haves,og er med DKK stambog med prima afstamning.....hvorfor skulle de tale nesættende om deres egne hunde, hvis de gerne vil sælge deres hvalpe.

    Desuden er far-datter parring eller mor-søn parring ikke linieavl i mine øjne, men direkte indavl, så det vil aldrig forekomme her, ved at der før er sket uheld netop med far-datter, og her blev der lavet avlsforbud på afkommene, såååå deeeet. Men det er da trist at den samme hund ikke kan forekomme 2 gange i jeres stamtavle, så må avlen da være spredt for alle vinde i type, hvordan følger i så racestandarden?

    Og ja, som mine piger skriver, så er der sjældent ret meget hjælp at hente ved DRU, hvis hvalpekøber bliver snydt, men det er selvfølgelig kun godt for opdrætter eller hva´?


  • #90   5. aug 2008 Lykke, de er der også.
    På Aktias stamtavle er der nogle der går igen på mor og farens side, og de er da lavet havlpe med den kombination igen i år, så kan da ikke forstille mig at de ikke må.


  • #91   5. aug 2008 Karen, så er det nok "rester", som Lena skriver:-)

  • #92   5. aug 2008 Det kan det ikke være når de bliver parret i år og det derfor kommer til at optræde.
    Men nu taler jeg da ikke med DRU mere så jeg kan da ikke sprøge dem, men hvor skulle en stor kennel lave noget de ikke må? på den måde?


  • #93   5. aug 2008 Men det kan da godt være Akita er rester:-)


    Lene, hvor står det henne?


  • #94   5. aug 2008 Karen: tjaaaa det ville jo være at skyde sig selv i foden, hvis parringen er "ulovlig" i følge reglerne......

  • #95   5. aug 2008 Ja det er også det, og den kennel har ikke lige råd til at komme til at lave mere galt. Så den tror jeg ikke på.
    Men jeg mener de taler om 12%


Kommentér på:
Avl på med DRU stamtavle

Annonce