Hjælp - Spiser ALT!! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Ja så har jeg et lille problem med min lille skat, nu har jeg jo haft hende i et godt stykke tid, og hun har altid været meget nysgerrig og som de fleste hvalpe elsker hun at bide og smage på ting.
Nå men nu er det så bare det at hun spiser ALT der ligger rundt omkring, nullermænd, papir etc.. etc.. etc..
Jeg støvsuger flere gange om dagen netop for at der ikke skal ligge noget på gulvet, som hun kan spise. Hendes madskål er fuld, hun har masser af legetøj og jeg forstår ikke hvorfor hun skal spise alt der ligger, selvom jeg har støvsuget overalt så skal hun nok finde et eller andet hun kan spise eller gumle på.
Er det normalt? hvad kan jeg gøre for at hun stopper?
Hun er snart 1 år, så hvalpe tiden burde da så småt være ved at være væk.. ikke sandt?
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 359
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 359
mar 2005
Følger: 28 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 204 Svar: 4.258
Og feike har også SÅ mange legesager .... men det er altid mere spændende med de andre ting
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 324
Det væreste er han også kan finde på at æde sit eget... ja lort.. og han er altså snart 1 år!
Det har været meget værre. Da han var hvalp åd han næsten altid sit eget.. men nu er det kun en gang imellem..
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 28
Mokka har med tiden "smagt" flere ting i stykker lige fra børnenes legetøj til fodpaneler og gipsvægge......og en gang i mellem giver hun lige hendes hundehus eller legehuset en omgang. Men det er slet ikke så slemt mere, det er kun hvis hun VIRKELIG keder sig. Hun bliver 2 år til maj.....men hun er jo også en labrador og de kan jo godt lide mad. Så hvis der ikke lige er mere i foderskålen, tja så fylder lidt fodpanel også i maven.......
Men når du prøver at stoppe din i at tage noget i munden, skal du huske at mene det......et nej er et nej, og situationen SKAL ende med at hunden spytter det ud eller du tager det ud af munden (selvfølgelig bliver det svært hvis tingen er slugt). Ellers har mister du hundens respekt, det kan blive et problem i andre situationer hvor du vil have hunden til at stoppe med noget.
Stefan
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 10 Emner: 69 Svar: 238
Prøv at købe en aktiverings bold til godbider.
Giv hunden dens mad i den flere gange om dagen.
Kast dens mad ud over hele rummet, så den skal søge efter det .Hvis du har en have så kast gerne dens mad ud over græsset. Det er hundens natur at skal lede efter noget spiseligt ikke at få det serveret i en skål.
Jeg bruger det også når jeg går hjemmefra. Hunden står ligefrem og venter på at jeg skal gå..
Som i kan se har jeg 6 hunde og de spiser ikke alt de kommer i nærheden af .
Bare et foreslag.
Venlig hilsen Birthe.
Hjælp - Spiser ALT!!