{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Når hunden kommer til skade... {{forumTopicSubject}}

Nu kan jeg se, at folk så småt er ved at komme ud af køkkenerne og hen til pc'en. ;o)

Så jeg griber chancen og stiller et spørgsmål.

Bella og jeg var ude at lege idag. Vi gik forbi en gård, som ligger lige op til kvarteret her. Der er grise, heste, geder, får og en ko i indhegninger.

Vi er kommet derovre siden Bella var helt bette, så hun kunne vænne sig til dyr. Hun har kun en gang før, løbet ind i indhegningen til koen, hvor hun fik stød. Der kom hun dog hen til mig med det samme, og glemte det hurtigt.

Idag synes hun åbenbart at hun vare modig, og løb ind til hestene som blev forskrækket. Jeg sagde nej og kaldte... hun kom tibage med det samme. Vi gik lidt længere, og hun gik ind i busken for at lave stort... det var dog den busk, hvor der var stødhegn, og jeg prøvede at få hende ud inden hun fik stød.
Men hun fik stød og pev...

Som altid når hun blir forskrækket løber hun væk. Men når jeg kalder kommer hun som regel. Men i dag blev hun så bange, at hun havde halen nede, og bare ville hjem. Jeg kunne ikke kalde hende til mig. Jeg satte mig på hug med hendes yndlingbold og godbidder, prøvede at kaste bolden, som ALTID virker. Men hun gik bare skræmt frem og tilbage. Hun kunne jo ikke holde sig, så mens hun satte sig midt i det hele og lavede bummelum (det gør hun aldrig ude midt i det hele).

Der gik lang tid før jeg måtte ae hende og give hende godbidder. Jeg gik dog ikke hen til hende, men ventede til hun kom til mig.

Er det normalt at hunden ikke løber hen til sin ejer, i en skræmmende situation? Burde hun ikke opsøge mig med det samme?
Ser hun ikke mig som lederen, der hjælper hende?

Jeg må indrømme at jeg var lidt skuffet. Jeg troede at hun stolede på mig, og ville komme til mig.
_____________________________________________

En god slutning dog.
Vi gik hen på banen hvor hun legede i en times tid med en masse børn. Og hun nød det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden kommer til skade...
  • #3   15. nov 2005 Nej jeg stod ikke ret tæt... kun nok til at jeg kunne se hende.

    Det kan jeg såmen godt forstå. Men hun løber ellers aldrig derind. Men de her heste er vant til lidt af hvert. Det er en gård til børn. Ligesom en SFO, og der er tit hunde på den sti lige ved siden af. Så de blev ikke ret skræmt hestene.


  • #4   15. nov 2005 Hejsa...
    Jeg har prøvet det samme. Carlo har fået stød et par gange, hvor han bare piv... Men sidste gang det skete, blev han simpelthen så bange at han løb fra mig...heldigvis løb han hjem. Jeg kunne intet gøre. jeg kaldte og kaldte... Da jeg kom hjem, et stykke tid efter ham, virkede han som om, at jeg havde skældt ham ud...han blev utrolig glad for at se mig, men alligevel var hen forsigtig. Jeg tror, at han tror, at det var mig der gav ham stød...
    Når vi går den tur nu, går han ind foran mig, som om at han vil ha' mig til at vende om...hvilke jeg dog ikke gør... Det er min teori...men ved selvfølgelig ikke om den er rigtig...??!!


  • #5   15. nov 2005 Jeg har aldrig tænkt på, at de kan forbinde kaldet med det samme som at være tæt på. Det kan selvfølgelig være det. For jeg kaldte, for at undgå det. Men hun fik stød alligevel.

  • #7   15. nov 2005 Lillen > Jeg råbte også "nej", derfor tror jeg, at Carlo troede at det var mig der gav ham stød...hmm??!

  • #8   15. nov 2005 Når vi kommer til det sted nu, hvor han fik stød, er han en rigtig sød hund...hehe ;o). Han glemmer det vist ikke...stakkels ham:

  • #9   15. nov 2005 Rolig Lillen... det ville jeg aldrig tro.

    Men god idé ellers.

    ___________________________________________

    For ikke at oprette en ny tråd, har jeg et nyt spørgsmål. Jeg ved at der var en tråd for et par dage siden. Men jeg kan ikke finde den.

    Er der nogle øvelser mellem hund og ejer, hvor man tester lederskabet. Eller hvor man laver et sundst lederskab for hunden.


  • #12   15. nov 2005 Py stød hegn er noget værre noget!

    Nelly fik engang stød men hun var så uheldig og havde så meget fart på at hun røg igennem!
    Så hun fik stød flere gange fordi hun prøvede at komme igennem det, inden jeg nåede det derhen - jeg måtte lige kæmpe mig igennem en masse brændenæller men jeg fik hende lynhurtigt op - lille pus!

    Men der blev hun ved mig og søgte trøst - der var hun bange!

    Men normalt er hun heller ik så god til at komme når jeg kalder så det kan være det er omvendt ; )

    Håber lille Bella er ok nu!


Kommentér på:
Når hunden kommer til skade...

Annonce