{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bare et spørgsmål
  • #1   23. jul 2008 En årsløn smiley

    Regn med 10 k, så er du nok ikke gal på den


  • #2   23. jul 2008 Hvis du vil have med tavle, kender jeg en RIGTIG god kennel i Norge, der også har en lækker hvalp til salg ;o)

  • #3   23. jul 2008 mener at den koster omrking 8000 kr.

  • #4   23. jul 2008 okay det lyder super. Men norge sys jeg er lidt langt væk.
    Har set der ligger en kennel i jyderup, bor selv ved slagelse og de har også en tæve til salg. det skal nemlig være en tæve da min hund ikk trives så gosdt med andre hanhunde.
    er der nogen der kender kennel Anbo i jyderup?


  • #5   23. jul 2008 OK - nu er det ikke mega langt oppe i Norge (der boede 3 trolde *GG*), har selv været deroppe et par gange....

  • #6   23. jul 2008 Det skulle vist være en god kennel, efter hvad jeg jeg ved. men vil dog gøre dig opmærksom på, at moren har C på hofterne, og mormoren D, så du kan risikere at din hund får HD, selvom faren linier ser sunde ud.

  • #7   24. jul 2008 Altså jeg har ikk så meget forstand på racehunde, det er den første jeg skal have. den anden er et hul i hækken som vi kalder ham:-)
    nej men det er alligevel en lang tur at kører når prisen er pebret i forvejen sys jeg.
    men super sødt af dig at give dit besyv med!
    HD; hvad er det helt præcis? for vil jo gerne have en så rask hund som muligt


  • #8   24. jul 2008 Lykke J - Er der ikke restriktioner på HD for SB ???

    Line H - Med de oplysniger Lykke har skrevet om mor og mormor, så ville jeg ikke tage den hvalp, vhis jeg var dig, med mindre du har RIGTIG godt kendskab til racens vækstkurve, samt motion og fodring op gennem opvæksten....


  • #9   24. jul 2008 oay det er rigtig godt i siger det, for som sagt har jeg ikke så meget forstand på verken denne race eller racehunde generalt.
    må vidst hellere få læst lidt mere om de forskellige ting inden jeg investere i en dejlig bamse. tak for de fine råd!


  • #10   24. jul 2008 Line H - efter min mening er det jo et must, man ALTID bør gøre inden man køber hund.
    Vi er jo midt i udst- sæsonnen, tag evt. ud og mød hunde og deres opdrættere, og snak med dem om racen - de fleste fortæller også om evt. ting man bør/skal vide/tage højde for, når man har en race.

    Men HD/AA er som regel et problem ved de store tunge og hurtigvoksende racer, og dermed også SM.

    Held og lykke med din søgning...


  • #11   24. jul 2008 Jeg ved ikke meget om racen man et godt tip er ALTID at gå ind på www.hundeweb.dk og slå hvalpens tavle op.

    Så kan du ellers få alle oplysninger der er på hele hvalpens familie. Både hvad angår udstillingsresultater men osse (og nok endnu mere vigtigt) hvad angår sundhed.
    -dette kan self kun lade sig gøre hvis hunden er med DKK-tavle.


  • #12   24. jul 2008 Smydi, jo, der er restrikton på SB, det er vel 2½ år siden den kom, max C hofter, indtil da kunne man bruge alle status i avl, og deraf kommer at man stadig ser hunde med HD i linierne.

    SÅ et godt råd, jeg ville helt klart studere stamtavler, spørg til registreringsnumre, så du kan tjekke dem på hundeweb. En SB er meget disponibel for HD, og det gør det absolut ikke bedre, hvis den har det i linierne. Men vil så også sige, at selvom mange har/har haft HD, så har de egentlig ikke smerter ved det, altså de lever fint med D hofter f.eks. Og du kan altså om ikke andet spørge opdrætteren, hvordan det ser ud i linierne, hvis det er. Der er en stamtavle på hvalpene på deres hjemmeside, altså kennel Anbo, derfra ved jeg, at der er HD i linierne:-)

    Held og lykke


  • #13   24. jul 2008 En kollega til mig solgte sine for 8000 kr. med stambog

  • #14   27. jul 2008 okay mange tak for hjælpen:-)

Kommentér på:
Bare et spørgsmål

Annonce