{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med tøj på..
  • #1   18. jul 2008 Min ene går med tøj til tider, og han klager ikke, det kan gøre forskellen om han har en god dag eller ej.
    Min mors hund går med dækken, det elsker den.


  • #2   18. jul 2008 Jeg har haft en dækken til Nemo , han er den eneste ,af mine 4 ,der virker som om ,han fryser om vinteren , men han ville til sidst slet ikke med ud af gå, på grund af dækkenet , at jeg droppede at bruge det , og det går bedre , med at få Nemo ud :oD

  • #3   18. jul 2008 Hej Karen T,
    Vi har haft en Cavalier King Charles og han havde dækken på om vinteren, da han var hvalp. Og jeg kan forstå at din ene hund er en kinesisk hårløs - så om vinteren fryser den vel.
    Jeg tænker mere på når folk klæder deres hunde ud, som små dukker - tænker om hunden egentlig er "designet" til at have tøj på?


  • #4   18. jul 2008 Jeg ved at min Basenji, som hvis pels kun er ca1½ cm hvor den er længest, dvs, manken. Han elsker at få tøj på når det er koldt og når det regner.. Min lille Chi på 6mdr. han ryster når han får tøj på, men gør det også når han kun får sele på, så det tror jeg er forventningens glæde for at komme ud, når det gælder ham. *S*.

  • #5   18. jul 2008 Altså jeg er mange som giver dem tøj på inden for, hvilket jeg syntes er forkert men da hunden har været vennet til det fra lille har den ingen problem med det, og vil gerne have tøjet på, sådan er dem jeg kender.

  • #7   18. jul 2008 Er helt enige, for bl.a. Chi`en som du skriver Carina, har intet underuld, selv om den er langhåret og det gælder også for Cleo, og min, øhh min mand`s Basenji..*Gs*

  • #8   18. jul 2008 Jeg tror egentlig hunden er bedøvende ligeglad med at have tøj på , hvis den er vænnet til det fra hvalp af.......... uanset om det er pink tyl.... bluse med smart skrift.... eller dækken.

    Jeg tror nærmere det er måden de hunde ellers bliver behandlet på ( som menneske-babyer ).... der gør at man er imod det.

    Og hvis hunden er ligeglad , kan det jo ikke være synd for den.... :O)


  • #9   18. jul 2008 Jeg syntes hvis man vil have en udklædningsdukke så må man købe sådan en eller en barbiedukke. Jeg forstår godt nok ikke den mpde med at klæde sin hund ud, og så vidt jeg har kunne læse mig til er der folk der nu giver deres hunde øreringe!..... det er vist ulovligt her i dk.

    Vores har en frakke/dækken hver til vinteren og slemt regnvejr og det er det eneste, men så skal det altså også være meget slemt vejr før de har dem på.


  • #10   18. jul 2008 Mine piger, jeg er helt enig med dig. Det er forbudt med ørenringe, det betragtes ligesom kupering her i Dk. *S*

  • #11   18. jul 2008 Hov det var kun halvdelen af det jeg skrev som kom med,
    men NITTIB, jeg ved at du har fuldstændigt ret. De tror jo desv. at livet er sådan at de skal ha alt muligt på fordi de har fået det fra helt små af.


  • #12   18. jul 2008 Sådan set er det jo ikke hverken dyrplageri....eller til skade for hunden , at have øreringe i ( selvfølgelig ikke hænge-øreringe )......... det gør heller ikke mere ondt at få dem i ...en at hunden bliver chippet.....

    At det så er en åndsvag ting at gøre.... at hunden ser dum ud ..og det slet ikke hører til på dyr ... det er en helt anden sag....... men ligefrem dyrplageri, det kan det ikke være.

    Læg lige mærke til , at landmanden bliver straffet , og ens køer bliver taget fra een , hvis de IKKE har mærker ( lidt = øreringe agtigt ) i ørerne...:O)........


  • #13   18. jul 2008 Mine hunde får et dækken eller en strik på om vinteren hvis det er koldt og blæser rigtig meget.... Men det er kun udenfor... Indenfor gider de SLET ikke, prøvede engang et dækken på dem indenfor... Det gad de slet ikke... Men når vi skal ud og gå er de ligeglade...

    Men ville aldrig drømme om at give dem tøj hatte og sko på....


  • #14   18. jul 2008 NITTIB, vi er helt enige i at det ikke er dyreplageri, da det stensikkert gør mere ondt at få f-eks en tatoo i øret, når folk vælger den, frem for chippen. Men syntes bare ikke at det hører til på en hund, uanset hvor smukt det kan se ud i nogens øjne.

  • #15   18. jul 2008 Jeg tror ikke det er særlig behageligt, men hvis de fryser meget er den en god idé at give dem en lille t-shirt på

  • #16   18. jul 2008 Ludwig har tøj, men det bruges kun i dårligt vejr. Hvis der blæser MEGET, regner eller hvis der er hundekoldt smiley

    Han er lidt stiv i betrækket når han får det på, men efter nogle minutter er der ingen ting


  • #17   18. jul 2008 jeg har to yderst korthårede racer uden underuld og fedtlag.. de får ALDRIG tøj på. min whippet kan hvis det blir mega koldt og hun skal stå stille få dækken på, min farao klarer sig uden. Jeg synes det er ok med dækken eller strik men det er sgu en hund, et levende væsen og dem skal man ikke bruge til at dække sine egne personlige udklædningstendenser. Så hvis det er så koldt at den skal have noget på, så tænk på det er et rovdyr, gør det fornuftigt og lad vær at give den hat, sko mm på. det er ydmygende og de er ikke lavet til at blive klædt på af pyntesyge piger..

  • #18   18. jul 2008 Tenna, det er jo også det vi alle er enige i, nemlig at tøj kun skal bruges når det er højst nødvendigt.
    Så kan ikke lige forstå din bemærkning med at lade være med at gi dem pyntetøj på.
    Enten forstår jeg dit indlæg forkert, eller også har du misforstået et el. andet af det vi har skrevet. For ingen af os her i tråden er pyntesyge piger. *Ss*


  • #19   18. jul 2008 Altså jeg har det sådan at når nu min hund skal have tøj på så bliver det i noget jeg syntes ser smart ud, han er da ligeglad, ja og så sidder et nrmalt dækken ikke godt på ham.

  • #20   18. jul 2008 Anite . du har helt ret men det er der desværre en million andre tøser herinde og derude der er ... var en almen bemærkning til tendensen i samfundet

  • #21   18. jul 2008 jeg går efter at det ikke skal være nødvendigt med et dækken osv.

    Jeg har haft to langårede chi... og ingen af dem har haft behov for det...

    Ville aldrig starte ud med fra hvalp at give det på...og det har noget at gøre med, at jeg vil have at pelsen skal ha lov at udvikle sig helt selv og jeg ikke ser en grund til at vænne hunden til det, hvis det ikke er nødvendigt.

    Nu skal man også huske at en chi har ry for at sitre... og det er ikke ensbetydende med at de fryser. Man ser det også om sommeren.

    og så længe min hund ikke står stille og glor, når den er udenfor, så fryser den heller ikke...

    men snakker vi isvinter i danmark, som efterhånden hører til sjældenhederne, så er det en anden snak.

    et eksempel... en dag til træf var der 3 med dækken på... de stod bare bag deres mor og gad slet ikke lege... alle de andre fløj rundt og legede på fulde skrue, selvom det var lidt regnvejr... de var helt ligeglade.
    måske et tilfælde... men meget mærkeligt, at det lige var dem med dækken.

    Jeg skal ikke starte en diskussion. Jeg respekterer folks valg for deres egen hund. Lige som jeg forventer folk respekterer mine valg for min hund.


  • #22   18. jul 2008 Tenna, ja ok, jeg er bare ikke særligt kvik om morgnen, og jeg er 3 timer om at "vågne" hehe..Sorry,selvfølgeligt har du ret i at der er mange der læser med, men som bare ikke blander sig i vores "snak" Ss*

    Karen, jeg kan sagtens følge dig, jeg vil da også helst se at Chiki og Benji, ser godt ud når de nu Skal ha tøj på.;o)

    Anna, jeg ved ikke med behagelighed, men Benji går selv hen og henter sin striktrøje el. dækken hvis han har set det er dårligt vejr, og det tjekker han ALTID inden han vil ud *GG* ok han er også 10år til December, så han ved hvad han vil.


  • #23   18. jul 2008 Christina. Når ens hvalp er født i December, så er det ski koldt når den skal lære at komme ud og besørge, han stod bumstille der hvor jeg satte ham ned, og han frøs virkeligt, selv om der nok har været lidt dirren/rysten pga. angst/forventning af det ukendte samtidigt.
    Men når det stormer så selv mega tunge mennesker har svært ved at stå på benene, så er der ingen tvivl hos mig om at hvalpen fryser når den ryster når den står stille og/eller kun bevæger sig få skridt fordi den skal tjekke lyde dufte osv.
    Men ellers gir jeg dig ret, da Chiki begyndte at bevæge sig når vi var ude, har jeg ikke brugt "tøj" på ham, men det er også blevet varmere i vejret, nu må jeg se om han er ligesom, manden`s Basenji, for som skrevet før, så VIL han ha dækken el.en trøje på, ellers nægter han at gå ud, om så han skal holde sig i 48 timer, det ved jeg da det er afprøvet . *S*


  • #24   18. jul 2008 Anita: der er hunde så forskellige.
    Jeg fik Jamie hjem d. 19 deember som 8 uger og han var renlig som 10 uger...
    Han elskede at komme ud... om det så var sne, så var han hel vild..
    Jeg synes faktisk det er en fordel at få en hvalp i de "kolde" måneder (ja så koldt er det heller ikke i DK), så har de vænnet sig til at være ude i det koldere klima.

    mht. storm og regnvejr... så tilpasser jeg mig efter hunden og ikke hunden efter mig.
    Ja den bliver luftet alligevel, men turen er ikke lige så lang, som var det tørvejr.
    Har det regnet, så bliver den føntørret, når den kommer hjem.

    citat
    "Men når det stormer så selv mega tunge mennesker har svært ved at stå på benene"
    Ja så tager jeg da ved gud ikke min hund på 2-2,5 kg. ud og gå tur, så må den bummelumme i haven...

    nu har jeg aldrig haft problemer med det... måske har jeg haft nogle nemme hunde.. men mine har aldrig ikke ville ud. Og de har heller aldrig været forkølet eller noget...

    Nikki mistede jeg pga. dårligt hjerte, Jamie pga. diskusprolaps...

    og jeg ser ved Gud ikke mig selv, som en person der ikke vil det bedste for mine hunde, fordi de ikke får dækken på...

    Mine hunde var hele min verden og det bliver min næste også.


  • #25   18. jul 2008 Jeg har også en totalt døv hund , når jeg kalder på ham ... og det regner.
    Han lukker endda øjnene og rævesover.

    Og får jeg ham endelig trukket udenfor.... så kan han " flyve " så hans poter ikke bliver våde...:O)


  • #28   18. jul 2008 Christina. Det var egenligt også det jeg mente, med at hunde er så forskellige.
    Nu har jeg ikke have, jeg bor i lejlighed, så jeg kan ikke bare lige åbne døren og få klaret den slags, desuden så nægter mine hunde at besørge hvor vi bor, de vil hen på Deres toilet, som er nogle bestemte steder med dejlige buskadser hvor de kan "gemme sig" og i mit univers foregår alt også på hundens premisser, forstået på den måde, at det er fornuftige valg de tar og ikke de der "drillevalg" som de kan finde på.
    Nu er Benji måske også et dårligt eksempel da det er en urhund hvis race stadig lever vildt, og de er altså ikke så`n at få til noget de absolut ikke vil og de HADER vand, de kan faktisk dø af hjertestop hvis man prøver at bade dem, hvis de ikke er trænet forsigtigt op til det. et gir et lille fingerpeg om hvorfor han ikke vil ud i regnvejr uden dækken el.trøje på.
    Hehe. NITTIB, jeps det er Benji i en nøddeskal. *Ggg*

    Nå jeg må desv. forlade mit elskede HG, jeg skal til dr.dyr med Chiki, han har fået nogle røde kløende plamager, som vi nu har fundet ud af IKKE er allergi, som dylle først mente.
    Jeg ønsker alle en forsat skøn dag til trods for vejret ;o)


  • #29   18. jul 2008 Carina H:
    nu tænker jeg jo, som nogen gør at give en hvalp dækken på fra starten...og så har den det på hver gang den er ude.

    grunden til at jeg skriver det med at stire, er at mange siger at deres hund fryser... og halvdenen af tilfældene er det bare en chi der sitrer. Har ikke sagt nogle steder, at det gælder alle... siger bare de har ry for det.

    men du skal ikke sidde og forsvare din måde over for mig, for det er dit valg og din hund.

    Jeg kan så vende den om og sige, hvorfor skulle mine have det på, når det var rart for dem uden?

    Anita: nu er det heller ikke sådan at mine bare har været lukket i haven for det mindste... Nikki havde jeg i lejlighed og kan godt følge din problemstilling der med f.eks. stormvejr...

    men som sagt i min verden og med min race er det ikke en absolut nødvendighed med dækken eller noget andet.


  • #31   18. jul 2008 carina: det var ikke dit indlæg jeg skrev udfra... skrev uden at have læst først.. læste bagefter... gør det nogen gange, for at komme med min egen mening uden påvirkning fra andres indlæg...

    Jeg siger bare i min verden er det ikke et behov, der er dukket op endnu... og jeg vil håbe det aldrig sker...


Kommentér på:
Hunde med tøj på..

Annonce