1.167 visninger
|
Oprettet:
Hunde med tøj på.. {{forumTopicSubject}}
Kan hunde egentlig lide at blive puttet i små trøjer, bukser og hatte?
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Min mors hund går med dækken, det elsker den.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 137
Vi har haft en Cavalier King Charles og han havde dækken på om vinteren, da han var hvalp. Og jeg kan forstå at din ene hund er en kinesisk hårløs - så om vinteren fryser den vel.
Jeg tænker mere på når folk klæder deres hunde ud, som små dukker - tænker om hunden egentlig er "designet" til at have tøj på?
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
feb 2007
dec 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Jeg tror nærmere det er måden de hunde ellers bliver behandlet på ( som menneske-babyer ).... der gør at man er imod det.
Og hvis hunden er ligeglad , kan det jo ikke være synd for den.... :O)
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 58
Vores har en frakke/dækken hver til vinteren og slemt regnvejr og det er det eneste, men så skal det altså også være meget slemt vejr før de har dem på.
dec 2007
dec 2007
men NITTIB, jeg ved at du har fuldstændigt ret. De tror jo desv. at livet er sådan at de skal ha alt muligt på fordi de har fået det fra helt små af.
jul 2007
At det så er en åndsvag ting at gøre.... at hunden ser dum ud ..og det slet ikke hører til på dyr ... det er en helt anden sag....... men ligefrem dyrplageri, det kan det ikke være.
Læg lige mærke til , at landmanden bliver straffet , og ens køer bliver taget fra een , hvis de IKKE har mærker ( lidt = øreringe agtigt ) i ørerne...:O)........
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Men ville aldrig drømme om at give dem tøj hatte og sko på....
dec 2007
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 202
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.317
Han er lidt stiv i betrækket når han får det på, men efter nogle minutter er der ingen ting
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 433
dec 2007
Så kan ikke lige forstå din bemærkning med at lade være med at gi dem pyntetøj på.
Enten forstår jeg dit indlæg forkert, eller også har du misforstået et el. andet af det vi har skrevet. For ingen af os her i tråden er pyntesyge piger. *Ss*
feb 2007
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 433
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Jeg har haft to langårede chi... og ingen af dem har haft behov for det...
Ville aldrig starte ud med fra hvalp at give det på...og det har noget at gøre med, at jeg vil have at pelsen skal ha lov at udvikle sig helt selv og jeg ikke ser en grund til at vænne hunden til det, hvis det ikke er nødvendigt.
Nu skal man også huske at en chi har ry for at sitre... og det er ikke ensbetydende med at de fryser. Man ser det også om sommeren.
og så længe min hund ikke står stille og glor, når den er udenfor, så fryser den heller ikke...
men snakker vi isvinter i danmark, som efterhånden hører til sjældenhederne, så er det en anden snak.
et eksempel... en dag til træf var der 3 med dækken på... de stod bare bag deres mor og gad slet ikke lege... alle de andre fløj rundt og legede på fulde skrue, selvom det var lidt regnvejr... de var helt ligeglade.
måske et tilfælde... men meget mærkeligt, at det lige var dem med dækken.
Jeg skal ikke starte en diskussion. Jeg respekterer folks valg for deres egen hund. Lige som jeg forventer folk respekterer mine valg for min hund.
dec 2007
Karen, jeg kan sagtens følge dig, jeg vil da også helst se at Chiki og Benji, ser godt ud når de nu Skal ha tøj på.;o)
Anna, jeg ved ikke med behagelighed, men Benji går selv hen og henter sin striktrøje el. dækken hvis han har set det er dårligt vejr, og det tjekker han ALTID inden han vil ud *GG* ok han er også 10år til December, så han ved hvad han vil.
dec 2007
Men når det stormer så selv mega tunge mennesker har svært ved at stå på benene, så er der ingen tvivl hos mig om at hvalpen fryser når den ryster når den står stille og/eller kun bevæger sig få skridt fordi den skal tjekke lyde dufte osv.
Men ellers gir jeg dig ret, da Chiki begyndte at bevæge sig når vi var ude, har jeg ikke brugt "tøj" på ham, men det er også blevet varmere i vejret, nu må jeg se om han er ligesom, manden`s Basenji, for som skrevet før, så VIL han ha dækken el.en trøje på, ellers nægter han at gå ud, om så han skal holde sig i 48 timer, det ved jeg da det er afprøvet . *S*
maj 2007
Jeg fik Jamie hjem d. 19 deember som 8 uger og han var renlig som 10 uger...
Han elskede at komme ud... om det så var sne, så var han hel vild..
Jeg synes faktisk det er en fordel at få en hvalp i de "kolde" måneder (ja så koldt er det heller ikke i DK), så har de vænnet sig til at være ude i det koldere klima.
mht. storm og regnvejr... så tilpasser jeg mig efter hunden og ikke hunden efter mig.
Ja den bliver luftet alligevel, men turen er ikke lige så lang, som var det tørvejr.
Har det regnet, så bliver den føntørret, når den kommer hjem.
citat
"Men når det stormer så selv mega tunge mennesker har svært ved at stå på benene"
Ja så tager jeg da ved gud ikke min hund på 2-2,5 kg. ud og gå tur, så må den bummelumme i haven...
nu har jeg aldrig haft problemer med det... måske har jeg haft nogle nemme hunde.. men mine har aldrig ikke ville ud. Og de har heller aldrig været forkølet eller noget...
Nikki mistede jeg pga. dårligt hjerte, Jamie pga. diskusprolaps...
og jeg ser ved Gud ikke mig selv, som en person der ikke vil det bedste for mine hunde, fordi de ikke får dækken på...
Mine hunde var hele min verden og det bliver min næste også.
jul 2007
Han lukker endda øjnene og rævesover.
Og får jeg ham endelig trukket udenfor.... så kan han " flyve " så hans poter ikke bliver våde...:O)
dec 2007
Nu har jeg ikke have, jeg bor i lejlighed, så jeg kan ikke bare lige åbne døren og få klaret den slags, desuden så nægter mine hunde at besørge hvor vi bor, de vil hen på Deres toilet, som er nogle bestemte steder med dejlige buskadser hvor de kan "gemme sig" og i mit univers foregår alt også på hundens premisser, forstået på den måde, at det er fornuftige valg de tar og ikke de der "drillevalg" som de kan finde på.
Nu er Benji måske også et dårligt eksempel da det er en urhund hvis race stadig lever vildt, og de er altså ikke så`n at få til noget de absolut ikke vil og de HADER vand, de kan faktisk dø af hjertestop hvis man prøver at bade dem, hvis de ikke er trænet forsigtigt op til det. et gir et lille fingerpeg om hvorfor han ikke vil ud i regnvejr uden dækken el.trøje på.
Hehe. NITTIB, jeps det er Benji i en nøddeskal. *Ggg*
Nå jeg må desv. forlade mit elskede HG, jeg skal til dr.dyr med Chiki, han har fået nogle røde kløende plamager, som vi nu har fundet ud af IKKE er allergi, som dylle først mente.
Jeg ønsker alle en forsat skøn dag til trods for vejret ;o)
maj 2007
nu tænker jeg jo, som nogen gør at give en hvalp dækken på fra starten...og så har den det på hver gang den er ude.
grunden til at jeg skriver det med at stire, er at mange siger at deres hund fryser... og halvdenen af tilfældene er det bare en chi der sitrer. Har ikke sagt nogle steder, at det gælder alle... siger bare de har ry for det.
men du skal ikke sidde og forsvare din måde over for mig, for det er dit valg og din hund.
Jeg kan så vende den om og sige, hvorfor skulle mine have det på, når det var rart for dem uden?
Anita: nu er det heller ikke sådan at mine bare har været lukket i haven for det mindste... Nikki havde jeg i lejlighed og kan godt følge din problemstilling der med f.eks. stormvejr...
men som sagt i min verden og med min race er det ikke en absolut nødvendighed med dækken eller noget andet.
maj 2007
Jeg siger bare i min verden er det ikke et behov, der er dukket op endnu... og jeg vil håbe det aldrig sker...
Hunde med tøj på..