{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Pinde ER farlige... {{forumTopicSubject}}

stakkels lille chika har været uheldig med en spids pind i dag... vi var ude og besøge nogle venner og hyggede os i deres have... min kæreste kastede lidt pind med chika og alt var hyggeligt... pludselig lander pinden så den borer sig ned i jorden og stikker lige op... det resulterede så i at den anden ende fik lavet nogle lidt dybe hudafskrabninger på hendes tunge og i tandkødet... hun pev og vi spændede jo selvfølgelig hen for at se hvor alvorligt det var først var vi bange for at hun havde fået den i brystet indtil vi opdagede at hun blødte fra munden... og jeg skyndte mig at ringe til dr dyr for en sikkerhedsskyld for at høre hvad vi skulle gøre...
vi fik så at vide at vi skulle holde øje med hende og hvis det var kunne vi komme med hende i morgen... der var nemlig ikke meget hun kunne gøre... det holdt heldigvis op med at bløde hurtigt og hun gik da også igang med at gumle i et griseøre...

men lige pludselig efter en halvtimes tid blev hun helt nedtrykt og har hverken rigtigt villet spise eller drikke siden... hun har hængt op af mig og gemt sig bag ting... lige nu ligger hun inde under bordet og vil ingen ting... vi har kigget flere gange i munden på hende og kan ikke se andet det vi så til at starte med...

man får bare så dårlig samvittighed når ens lille pus har det sådan... og jeg tror hun har ondt... dumme pind... smiley nogen der har en god idé til hvordan man kan få hende til at få det lidt bedre eller skal vi bare lade hende være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pinde ER farlige...
  • #1   13. jul 2008 Jeg ville ringe til dyrlægevagten igen, måske hun skal have noget antibiotika??

• #2   13. jul 2008 Hold øje med det. Jeg havde en korthår der skar sig på en grankogle, inde i munden, og der gik en volsom infektion i. Han måtte på antibiotika

• #3   13. jul 2008 Det gør måske ondt i munden nu?

Har du noget smertestillende til dyr?

Eller lok hende til at spise noget koldt - det lindrer f.eks noget is!!

• #4   13. jul 2008 antibiotika så hurtigt efter det er sket? det skete her i eftermiddags? jeg fik lokket to pølser i hende heldigvis. men bryder mig godt nok ikke om at hun er så sølle og hun har savlet helt vildt siden det skete.. smiley

• #5   13. jul 2008 vi har også lige fået en rimadyl tyggetabelt i hende som vi egentlig bruger når hun har ondt i benene(HD) men jeg synes bare det er mærkeligt at hun det første stykke tid efter godt ville gumle osv og så hun lige pludselig nægtede alt og blev så sølle.. :S

• #6   13. jul 2008 Bakterier kan gå i blodet på meget kort tid..

Når hunden er alment påvirket tror jeg faktisk jeg selv ville vælge at ringe til vagtdyrlæge og lige høre ad.
    Specielt, når hunden har fået smertestillende - så sløres nogle at symptomerne jo.

• #7   13. jul 2008 den smertestillende fik hun her for et kvarter siden efter vi er kommet hjem... så den har ikke sløret noget hele dagen... mendet skader vel ikke at ringe en ekstra gang...

• #8   13. jul 2008 Nej, det tror jeg heller ikke ;o)

• #9   13. jul 2008 så har jeg snakket med dr dyr.. og vi skal helt klart få kigget på hende i morgen og så bare lade hende være nu.. for der er helt sikkert noget der ikke er helt godt og så måtte vi se om den tyggetablet ikke kunne tage toppen af det nu... men så længe hun ikke går og lige som forsøger at få noget ud af munden så sidder der højest sandsynligt ikke noget og så må jeg op kl 8 i morgen tidligt og have ringet og have en tid hvis hun stadig er så sølle og ikke vil spise og drikke... stakkel lille chika.. smiley

• #10   13. jul 2008 Det var godt, at høre du lige fik vendt det..

Jeg håber hun finder ro i løbet af natten.

• #11   13. jul 2008 hun har fundet ro eller hvad man skal sige... hun har gemt sig under spisebordet og nægter at komme ud der fra.. hun vil kun logre når man kommer hen til hende og åbner lige øjnene når man siger hendes navn... hun er godt nok også træt efter en lang dag på besøg men alligevel... :S

• #12   14. jul 2008 Så er det næste bare at menneskemor falder til ro ;o)

Men ved godt, at det ikke er rigtig nemt, når man er bekymret ;o)

• #13   14. jul 2008 lige nøjagtigt... menneskemor har det måske endda værre end hun selv har det... men hellere det end at være fuldstændigt ligeglad med hende... bare hun vil med ind i soveværelset når vi går i seng så går det også nok...men det ligner hende bare slet ikke at være så nedtrykt...

• #14   14. jul 2008 Det er ikke særlig rart.. det gør nas i hjertet, når man ikke lige kan pille det væk ;o)

Og også, når man ikke rigtig ved, hvad det er og hvad det ender med ;o)

Sidste weekend havde Cassius lavet et eller andet så han haltede i et par dage.. Og der var vi vist også lidt overpylrede tror jeg :oD
    Men vi fik da set, at vi denne gang - imodsætning til sidst - har en hund, der tager den med ro, når han er skadet. Det gjorde den gamle ikke, og det voldte noget besvær..

Alt i alt - tingene er nok som de skal være... Og hvis turen til soveværelset er dit kriterie for ikke at ligge søvnløs i nat, så tror jeg nok, du skal få sovet ;o)

• #15   14. jul 2008 ja forhåbentligt... nu vil jeg også hoppe derind og så skal jeg nok lige melde tilbage hvordan hun har det i morgen.. smiley lige nu er hun bare fuldstændigt flad.. og det er jeg sådan set også... det skal blive godt at komme i seng.. smiley

• #16   14. jul 2008 Jeg tror, at lige i munden gør det meget ondt. Tænk på dig selv, hvis du f.eks bider dig selv i tungen eller kinden. Hvor hutigt det bliver ubehageligt.
    Min hund blev også meget nedtrykt, da han havde skåret sig på grankoglen, og han blev hurtig dårlig af det

• #17   14. jul 2008 så har jeg haft snakket med dyrlægen her til morgen... hun har spist to kiks men stadig ikke drukket noget... vi blev enige om at give hende en smertestillende mere og se om hun så ikke godt ville spise lidt mere og bliver hun ved med ikke rigtigt at ville noget her de næste dage må vi ind med hende... hun virker lidt mere glad i dag... men går stadig meget efter en... men hvis vi er heldige så slap vi "bare" med skrækken... vil forsøge med en håndfuld mad og så skal hun altså meget snart have noget at drikke så hun ikke dehydrerer sig selv... tror bare ikke hun synes det er så behageligt at stikke tungen ud.. :S

Kommentér på:
Pinde ER farlige...

Annonce