{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Godaften HG....... {{forumTopicSubject}}

har lige et par spørgsmål, primært til avler og opdrættere.

Kan det passe at når man opdager at ena hvalp er syg......selv skal står for aflivning af hvalpen, før man kan blive tilbudt en ny? Og at man ikke kan få sine penge tilbage....? (spørger af uvidenhed?

Dette er et tænkt eksempel og peger ikke på nogen, men er nu støt på det ved flere lejligheder, rundt om på nettet.......hvor købere måske har haft hvalpn i flere måneder og derfor logisk nok har følelser for den lille fyr og dermed - syntes jeg..........sidder i en frygtelig klemme......da kontrakten jo siger, at ved sygdom ombyttes hvalpen.........og når så fakta kommer på bordet og hvalpen blir syg..........er der en uskrevet klausul.......som ovenævnte...........hvad mener i og er i støt på det?

/ Marianne

Ps. undskylder evt. stavefejl og dårlig formullering.....:O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godaften HG.......
  • #1   13. jul 2008 Hej Marianne. Ved at Liselotte med Angel, en Fransk Bulldog, har fået Angel gratis og tilbudt en ny hvalp, da den vidst var hermafrodit. :O) Det var en Amerikansk Avler. Se det er en rigtig avler med hjertet på rette sted. Håber I alle har det godt, vuf Bosse og Kate Elise

• #2   13. jul 2008 i nogen tilfælde ja -- det gøres ud fra devisen om at folk ikke kan få sig selv til det og hellere lever med en syg hvalp end at få den aflivet og pengene retur/en ny hvalp -- en form for kontraktmæssig afpresning..

ville aldrig handle med sådan et vilkår i en købs kontrakt..

• #3   13. jul 2008 Man kan ikke tilbyde en "ombytning", det er noget med en hund jo ikke er en standart vare som kan tilbydes tilsvarende smiley
    Så den gælder aldrig. Og står det på kontrakten har opdrætteren misforstået noget! Enten må man tilbagebetale noget af købesummen eller give en ny hvalp ved siden af eller andet ligende.

• #4   13. jul 2008 Ja snakkede en dag med en af mine opdrættere om dette... Hun erstattede et køleskab , som ikke et 100 % i orden, men skal køleskabet byttes, så skulle hunden aflives eller leveres tilbage til opdrætteren..

• #5   13. jul 2008 kender en pige her fra HG der for to uger siden måtte aflevere to af sine hunde tilbage til opdrætter til aflivning.. det har nær kostet hende livet af bekymring.. men hun har gjort det for at stoppe opdrætteren og har både avlsforbund og en advokat med ind over

• #6   13. jul 2008 min lille Jamie...

Han blev jo aflivet i en alder af knap 8 mdr.. jeg betalte selv det hele... men fik 10 ud af 13500 igen.....udover det fik jeg tilbudt en ny hvalp til reduceret pris... men takkede nej.

men jeg ville heller ikke have nogen interesse i at aflevere ham tilbage til opdrætter, for at hun skulle aflive ham... det ville jeg selv.

• #7   13. jul 2008 det værste er næsten at opdrætteren er igang med at sælge ud af sine hunde bla her på HG for at rede sin røv.

så se jer rigtig godt for inden i køber hund

• #8   13. jul 2008 Chrisitna........sådan kan man også se det.....det har jeg ikke tænkt på!

Sidsel :O(...........det lyder da ik godt

• #9   13. jul 2008 men altså Jamies opdrætter var så også meget hjælpsom igennem det hele... og dagen efter Jamie blev aflivet stod alle pengene på min konto.

Meget hurtigt... og ret svær at sluge.. men hun gjorde det i den bedste mening.

• #10   13. jul 2008 Det lille blå - Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet.

Men som udgangspunkt skal man ikke vente til hunden evt. er aflivet med at kontakte opdrætter.
    Hvis den hund man har købt bliver alvorligt syg, skal man så tidligt som muligt i forløbet kontakte opdrætter. Op drætter har ret til, at få en "second oppinion" af en dyrlæge efter opdrætters valg.
    Man skal også skriftligt tydeligt gøre sit krav gældende over for opdrætter, f.eks refusion af en del af dyrlægeregningen.
    Hvis opdrætter kræver du leverer hunde tilbage eller afliver den, for at refundere en del af eller hele købsprisen, har du desværre nok ikke andet valg.

Skulle det gå så galt, så kontakt evt. DKK - de kan vejlede dig i hvad du i givet fald skal gøre.

• #11   13. jul 2008 Det er jo før set, at en hund der er afleveret tilbage til opdrætter for at blive aflivet, er blevet solgt videre, på trods af syg dom.
    Men er det en ordentlig opdrætter, der tager sit opdræt seriøst og vil stå ved sit ansvar, så burde det være muligt at finde en løsning i mindelighed, evt. ved DKKs hjælp.

Kommentér på:
Godaften HG.......

Annonce