Ih altså.. ;( {{forumTopicSubject}}
Jaa nu det så vores tur ;(
Zamzam er desværre blevet overfaldet af to forskellige han hunde.. og det har sat sine spor nu ;(
Han er aggresiv over for han hunde, og mener virkelig AGGRESSIV!
Har forsøgt t gange nu med rigtig søde han hunde, men problemet er bare at nu er det Zamzam går til angreb på den anden... . forsøgte sidst i søndags men dette endte rigtig skidt Zamzam bed sig simpelthen fast i den anden hund og ville IKKE give slip igen... Da jeg langt om længe fik ham væk, lagde jeg ham ned og dominerede ham...
Han har samme problem når vi går tur hvor han er i snor, hvis han får lov at hilse på han hunden, går han amok, men hvis de ikk hilser er der ingen ting...
Må indrømme at efter i søndags er jeg blevet bange for ham ;( og bange for hans næste møde med en han hund...
Nu er spørgsmålet så, om vi skal blive ved at møde han hunde eller hvordan vi skal tackle dette ?
**** DUMME KOMMENTARE FRABEDES!!!!****
Sabrina..
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 181 Svar: 790
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Du må IKKE begynde at smide ham sammen med andre hunde nu.. Find nogle venner med hund du kan mødes med og lad ham stille og roligt vænne sig til det. De må IKKE komme så tæt på at de kan nå hinanden. Nærm jer hinanden stille og roligt og samme sekund han farer op trækker i jer væk igen. Bevæg jer hele tiden i cirkler og lav kontaktøvelser så han fokuserer på dig og ikke den anden hund..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
At det skyldes overfald er self meget beklageligt (og osse rigtig synd for din hund), men jeg ville ikke forvente at det kom til at fungere igen, med at kunne hilse og lege med andre hanner.
Men når du skriver at der ikke er noget hvis de ikke skal hilse, jamen så lader man jo bare være at hilse.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Stakkels Zamzam, men det er ikke fair overfor de andre hunde som i sætter i risiko, ved et møde.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 291 Svar: 1.556
hvis jeg var jer ville jeg holde ham væk fra hanhunde og er det ikke muligt så snak med en adfærdsbehandler der kan hjælpe med at finde den egentlige grund til problemet og måske løse det... der er jo ikke nogen herinde der kender Zamzam eller ved hvordan han var før han blev overfaldet og en fagperson der kommer ud og møder ham er meget bedre til at komme med de rette råd..
okt 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 767
Det er ikke fremmede hunde han er blevet sat sammen med efter angrebene, men hunde han kender.... men stadig reagere han sådan....
Sabrina
jan 2007
Det er osse synd for DIN hund at den skal presses s langt at den føler sig nødsaget til at angribe (og dette kan iøvrigt forværre problemet gevaldigt), så sørg for at holde ham fra andre hanner.
Jeg kan godt forstå det er MEGET ærgerligt når nu man har en hund der har kunnet med alle, men jeg tvivler på at du kan få ham til at synes om hanhunde igen.
jan 2007
okt 2007
okt 2007
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 237
Kan du med alle mennesker? Jeg kan ikke og jeg har ikke noget behov for at kunne og jeg tror heller ikke hundene har behov for at være sammen med alle hunde. Det er ikke fordi jeg vil være flabet, men din hund har klart meldt ud at den ikke kan med andre hanhunde, så er det din opgave at forhindre ham i at komme i de situationer han ikke kan tackle. Min hanhund har det på samme måde og siden jeg konstaterede dette, har jeg holdt ham fra andre hanner. I godt 3 år har han ikke hilst på andre hanner, men efterhånden kan han igen hilse på andre uden det går galt. Og ja, det er da træls at skal være opmærksom på dette hele tiden, men sådan er det. Det er nok et af de problemer der kan være sværest at løse og spørgsmålet man skal stille sig selv er, om man ikke skulle tage at bruge al den tid og resourcer på at være sammen med sin hund på andre måder? Det har jeg valgt og det trives både hunden og jeg med. Det eneste jeg har arbejdet intenst på, er at jeg ikke ville have at han stak af fra ig på træningspladser/konkurrencer forat "slås" og det har han aldrig gjort. Han starter ikke balladen, men han er med på den med det samme hvis der kommer en anden han.
Jeg har i dag en velfungerende hund, som er suveræn sammen med hvalpe og tæver, så han mangler ikke socialt samvær med andre hunde.
Jeg synes du skal acceptere problemet og ellers nyde din hund og jeres samvær på alle andre måder.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 10
Malcom har også altid været meget social, og kunnet med alt og alle, men en dag, så ændre det sig (Måske) Det er jo ikke ens med alle hunde. Tror bare i skal acceptere, at sådan er jeres hund, og det kan ikke laves om, han er også blevet ældre, og selvfølgelig har det nok noget med at gøre, at han er blevet overfaldet, men højst sandsynligt også, fordi han er blevet ældre, og er af den race han er.. De er dominerende, og vil helst bestemme, det er sjældent disse racer kan hanhunde imellem.
Det er ærgeligt.. Men jeg ville nok opgive, at "Lære" ham, at kunne med andre hanhunde igen..
- Lone, med forældrenes profil, med Malcom, Chanel og Zanto.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 98
Det er nu en træls situation I er havnet i, men jeg vil tilslutte mig de andres råd om at holde ham væk.
Men jeg har lige en tanke der strefjer mig, ud fra din profil er han 10 mdr. Det er selvfølgelig træls at han er blevet overfaldet, men kan det tænkes at noget af skylden lægger i at han er kommet i pubertet og er blevet "rigitg" mand nu?
Har du kontaktet opdrætteren og spurgt til om der er problemer med andre fra kuldet eller evt. tidligere kuld. Hvis det er en seriøs opdrætter kan du også få hjælp der, ellers prøv DKK´s hundekonsulenter. Jeg kender ikke meget til racen, har kun haft en tæve på 4 år inde i vores pension en enkelt gang, hun var meget fredelig, men lidt hård ved hendes "søster" som var en engelsk bulldog der var 2½ år yngere.
Held og lykke med ham
/Henrik
Ih altså.. ;(