{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

igen, løse hunde. {{forumTopicSubject}}

Åh, problemet med løse hunde . Det må vel snart få en ende . Eller, man kunne håbe .
Jeg har ikke noget imod løse hunde, hvor deres ejer har fuld kontrol over deres hund, det er helt fint med mig .

Men .. Her hvor jeg bor, er der en ældre dame, imens jeg har boet her, har hun nu haft to hund, og ingen af dem har hun haft styr på . Hvis de trækker for meget, slipper hun dem bare og går den anden vej, mens hunden tonser hen mod det den nu vil . Hun har overhovedet ikke styr over dyret !

Mig og min veninde, har en million gange gået hen med hunden til hende, og det er vi egentlig ved at være rimelig trætte af.
Hun gik så af med en stor blandingshund hun havde, og fik istedet en lab . Så tænkte vi at så kunne det være tingene ændrede sig. Nej . Det er præcis det samme som sidst . Hunden stikker konstant af . Hun åbner alle døre i huset, med vilje, fordi hun tror at hunden da godt ved den skal blive inde i huset . (Det er en han hund på ikke engang et år)
Det resulterer i at den render rundt og skider i vores "haver", og står og "generer" vores hunde ude bag ruden .

Jeg ved godt det bare er en lab, men når den kommer onsende med 100 km i imen mod min lille hund på 1,5 kg, så synes jeg sgu egentlig ikke det er sjovt, og det er ved at være trættende at skulle rende efter hendes hund hele tiden .

Er der ikke et eller andet man kan gøre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  igen, løse hunde.
  • #1   27. jun 2008 Tjaaa... Vi har problemer med der render op til flere forskellige hunde i vores baghave ... Folk lukker dem bare ud .. De lufter sig selv ....

• #2   27. jun 2008 Oplys hende op at løse hunde ikke er lovligt (når de ikke er under kontrol) og at du næste gang dette sker vil melde det til politiet.

Når hunden render alene rundt (i jeres have, foran vinduer osv) kan du gå ud og fange den og aflevere den hos politiet, så skal damen betale for at få den tilbage, og oftest kan det godt få ejeren til at tænke sig lidt mere om.

• #3   27. jun 2008 Michelle :
    Ja okay . Tror jeg må være det jeg prøver så . For vi har tit sagt til hende at hun altså lige må holde øje med hunden .

Og jeg gider ikke risikere den bider min, eller at den for den sags skyld selv bliver bidt fordi den løber ind i en arrig hund .

• #4   27. jun 2008 Sabrina -skulle du en dag aflevere den ved politiet skal du jo bare lige huske at du self ikke aner hvem ejeren er;o)

• #5   27. jun 2008 Michelle :
    Ja, det er klart . smiley
    Men tror bare efterhånden det er eneste løsning, så må hun lære det på den hårde måde . smiley
    Synes bare det er sørgeligt det skal være så svært for hende at forstå det, så sådanne ting kan undgås .

• #6   27. jun 2008 tror at folk der har det sådan med deres hunde, desværre bare vælger at tænke "den er nok løbet væk, måske er den død eller måske har den fundet et nyt hjem.. lad os da få en ny.."

og så står politiet med en hund de ikke kan komme af med..

• #7   27. jun 2008 Nina -hvis ellers hunden er chippet så bliver ejer jo altså kontaktet, og bedt om at hente hunden

Kommentér på:
igen, løse hunde.

Annonce