{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Stor og lille hund. ang løbetid. ? {{forumTopicSubject}}

Hej ..
Jeg har et spørgsmål ang min lille tøve på snart 7 måneder.
Spørgsmåler er at når hun nu engang om ikke så længe kommer i løbetid, om hun så stadig kan være alene hjemme sammen med vores anden hund, som jo er en del større.
Bacardi er en Amerikansk staffordshire terrier.
Alina er en Chihuahua..
Det skal lige siges at det er hende som styre det hele her hjemme og hende som sætter Barcardi på plads. smiler.

Men skal vi være nervøse for om han springer på hende?

Og skal vi evt have dem i hver deres rum når de er alene hjemme eller hvordan skal vi gøre det?

Personligt ville jeg syntes det var sund at lukke dem i hver deres rum når de jo plejer at være sammen .

Håber på at få en masse gode råd
(:

Mvh Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor og lille hund. ang løbetid. ?
  • #1   19. jun 2008 de skal i hver deres rum i løbetiden, for ja han ville godt kunne finde på at parre hende

• #2   19. jun 2008 hm okay .
    Også selvom hun er så meget mindre ind ham selv?
    Det kan jo ikke rigtig lade sig gøre.
    eller kan det ?

• #3   19. jun 2008 det er set før, at der er blevet parret til trods for store forskelle på størrelserne

• #4   19. jun 2008 Hos mig er det tæven der er stor og hannen der er lille.Diva er i løb nu,men de er alene hjemme,sammen aligevel. Max viser selvfølgelig at han er interresseret,men Diva har sadt ham seriøst på plad i løbet af dene først uge af sin løbetid så jeg tror han har opgivet.
    Men i din situasjon er det jo tæven der er den lille......så jeg ville måske have valgt at holde dem adskildt når de skulle være alene hjemme aligevel

• #5   19. jun 2008 Det kan sagtens lade sig gøre, men det ville være synd for hende hvis han fik lov. Det havde også været muligt med den lille han og den storre tæve...
    Det finder helt selv ud af at udligne størrelsesforskellen hvis de virkelig vil...

• #6   19. jun 2008 Selvfølgelig vil han prøve at parre hende, og hvis han er heldig lykkes det ham også, hun er alt for ung til at få hvalpe, derfor er du er nødt til at adskille dem, mens hun er i løbetid.
    Jeg har selv lige købt en hanhvalp, og forventer min tæve kommer i løbetid om en månedstid, og så er han kun 4 måneder, så kan vi nå at få ham kastreret, inden hun kommer i løbetid næste gang, for det er ikke meningen, de skal have hvalpe sammen, selvom de kunne blive meget dejlige.

• #7   19. jun 2008 Jeg ved der findes en pitbull - chihuahua blanding .. smiley

Men jo , han ville kunne forsøge at parre hende .. og så kan han skade hende ...

• #8   19. jun 2008 Signe :

Okay, det er nemlig lige præsic det jeg pgså selv har tænkt på, om de selv finder ud af det, når nu det er hende der er den dominerene her hjemme, om han så finder ud af at hun bestemt ikke vil have det eller hvordan.

Eva C:
    Ja det ville det ihvert fald, men som sagt har jeg aldrig prøvet det før derfor jeg søgte om råd, og der har jeg så fået..

Jeg vælger at lukke dem i hver deres råd, ellers kunne man være heldig at det kom mens vi havde ferie så de ikke skulle være så meget alene. (:

• #9   19. jun 2008 Når hun først er i højløb så er de ligeglade med om den ene er større end den anden, min eks havde en bla af collie og gravhund... Så det kan lade sig gøre..

• #10   19. jun 2008 Well min mors labbe gik i knæ da Emma var i løb. regnede heller ik med at han ville høre et forsøg, men vil de så skal det nok lade sig gøre.. og det er jo meget farligt for tæven, så jeg ville også sige hver deres rum når du ikke er hjemme...

• #11   19. jun 2008 okay..
    Godt jeg spurgte. smiler.
    Fordi det vidste jeg godt nok ikke helt kunne lade sig gøre.. (:
    Men det kan det jo så . .
    Puha glæder mig /:
    Men sådan er det jo.. Man må jo bare tage det som det kommer, og kun lukke en af dem ud og tisse i haven af gangen og sådan nogen ting..
    Men hvor lang tid vare det?
    Er det ikk omkring 6 dage?

• #12   19. jun 2008 signe, en tæve der er i løb, vil formentligt sætte hannen på plads til hun er klar, men når hun er klar, lægger hun bare halen til siden og så er der frit spil, og der husker hannen bestemt ikke at han er blevet sat på plads....

• #13   19. jun 2008 Øhh nej selve løbetiden vare 3 uger og Højløb svinger lidt fra tæve til tæve..

• #14   19. jun 2008 Signe( bliver plejemor...)
    Jeg siger det samme som Patricia!!!!
    Det er da lige lovlig risikabelt.

• #15   19. jun 2008 Signe (bliver plejemor...)
    Jeg har set flere blandinger, hvor det var en lille hanhund og en står tæve. F.eks. en pegingeser han parret med en labrador tæve- der kom hvalpen!!!
    Så: pas på Signe!!! For Diva's og din egen skyld.

• #16   19. jun 2008 signe....

jeg ved da om en tæve som er stor ( sjæfer størrelse ) og hanhunden var en dansk svensk gårdhund...

da de kom hjem stod den dansk svenske gårdhund på en fodskammel og tæven nedenfor og de hang sammen... så ville nok passe på / skille de ad hvis jeg var dig...

• #17   19. jun 2008 Ja, jeg ville også skille dem ad!
    Han kan skade hende rigtig meget hvis de parrer sig.

Gad godt se den pittbull/chi blanding, lyder godt nok mærkeligt!

• #18   19. jun 2008 Jeg er godt klar over at tæven kan lægge sig ned. Har selv set en Doberman lægge sig for en australsk terrier...hehehe
    Men nu er Diva altså heller ikke højløbsk endnu jo og derfor tør jeg godt.
    Jeg kan jo godt tælle,ikk. Så jeg ved ca hvornår det er på tide at passe på og der har jeg ferie så det kunne ikke passe bedre.
    Men jeg vil aligevel have dem i samme rom når jeg er hjemme.
    Kender dem der har hundene adskilt igennem hele løbetiden og dèt syns jeg ikke om.Det må være forfærdeligt for 2 hunde der er vandt med at være samme hele tiden at lige pludselig ikke skulle se hinanden i næsten en hel måned!

• #19   19. jun 2008 Signe, det må da være endnu være for en hanhund, at få skæld ud konstant, fordi han foretager sig en totalt naturlig handling. Der er selvfølgelig forskel på hanhunde, men kønsdriften er kraftig på de fleste hanner, og jeg synes, det er urimeligt at forlange, at han skal kunne gå sammen med en højløbsk tæve uden at ville parre.

• #20   19. jun 2008 Som jeg jo skriver så er Diva IKKE højlløbsk endnu. Og jeg skælder da ikke ud på Max fordi han prøver sig!
    Jeg daffer ud af det her emne igen for jeg skrev ikke MIN erfaring for at blive overfaldet af jer andre!
    Jeg vil sku da SK....på hvordan i løser det!!!
    Jeg har valgt at gøre det på den måde og det fungerer fint for mine og så må i da for guds skyld selv om hvordan i vælger at gøre det!
    Jeg overfalder da ikke jer af den grund!!
    Nu kom jeg da liiiige i tanke om hvorfor jeg næsten aldrig gider at skrive i forumet længre!

Kommentér på:
Stor og lille hund. ang løbetid. ?

Annonce