{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Hvordan står jeg nu/køb- HD {{forumTopicSubject}}

Jeg har for snart en uge siden købt en rigtig skøn hund men hun var begyndt at halte så jeg har i dag taget hende til dyrelægen hun er 9 mdr. og vi fik taget et rynken billede a hende og det så ikke godt ud hendes venstra hofte har slem HD så jeg har nu kontaktet de gamle ejer på hunden og de siger bare at det er da trist for dig at du har spildt så mange penge på den hund og lader ikke til at ville gi mig nogle af mine penge tilbage.......
så hvordan står jeg nu ?? for hunden skal ikke lide så der er nok kun en vej men på den uge har jeg betalt hund dyrelægen og så er der en aflivning, er der noget jeg kan gøre for at de også kommer til at betale noget af det her......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan står jeg nu/køb- HD
  • #1   31. okt 2005 Jeg mener dog stadig at købeloven gælder, også selv om der ingen kontrakt er. Det gør den i hvert fald hos DKK

• #2   31. okt 2005 der er desværre ingen regler hvis den er købt af en privat...

• #3   31. okt 2005 Hun er ikke ægte hun er købt hos en privat person

• #6   31. okt 2005 Her er fra forbrugerrådet:

Købeloven gør sig også gældende på dette område, i og med at der indgås en handel, hvilket vil sige, at du også her har 2 års reklamationsfrist. Det skal dog pointeres, at købes dyret privat, f.eks. gennem en avisannonce, er det tilladt og helt normalt at der aftales at købeloven ikke gælder. Har man ikke aftalt noget, kan man klage i op til 2 år efter købet. Bliver man ikke enig i denne klage er det dog ikke muligt at klage til Forbrugerklagenævnet, da det er en privat handel.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad025/

• #7   31. okt 2005 Hvis du havner i en situation, hvor du får brug for at klage, kan du rette henvendelse til Forbrugerklagenævnet på tlf. 70 13 13 30.

• #9   31. okt 2005 Har lige snakket med hundes gamle dyrelæge og der har været mistanke om HD men hun ville ikke betale et billede og jeg har nu fundet ud af at der er 14 dags fortrydels ret

• #10   31. okt 2005 men hvis hun nu bliver smidt tilbage hvad sker der så med hende ??? og har lige snakket med en dyrelæge som muligvis kan se på hendes hofte og om der kan gøres noget men lider hun får hun fred.....

• #11   31. okt 2005 Jeg synes det er meget trist, min venindes hund på 9mdr fik os konstateret HD da den var 9mdr. Men hun valgte at give hunden meget ro, og svømmede med den. da hunden blev fotograferet da den var 1½år fik hun af vide at hoften sad forkert og at der nok ikke var nogen vej tilbage. Men min veninde prøvede en kioprakter der faktisk fik sat hoften på plads, det næste lange stykke tid gik hunden helt skævt, fordi den hele sit liv havde gået med en skæv ryg og en hofte der havde siddet forkert. men efter en uge og en masse svømning, var hunden så godt som ny. Den halter ikke mere og er i dag 5år.

Jeg skriver dette da jeg hører om mange hunde der allerede inden de er 1år får taget røngten og får dermed konstateret HD. Det pudsige er at hvis en HD røngten skal gælde for en race med HDrestrikioner skal hunden være minimun 1år, og ofte 1½år, fordi at hundens knogler ikke er færdige og dermed ikke kan ses på røngten -dette gør at hunden ser ud som om den har HD.

Jeg vil ikke sige den dyrlæge ikke har ret, men hvis jeg var dig ville jeg se tiden an. Man kan jo håbe på det bedste.
    Mange hilsener Alissa

• #12   31. okt 2005 Hejsa Alissa

Sikken en go nyhed jeg har også hængt i tlf. siden for at finde ud af det bedste for saga for dejlig er hun og jeg vil gøre alt for at rede hende men vil bare ikke ha at hun lider det fortjener hun ikke

• #13   31. okt 2005 Jeg må lige løbe igen men tak for alle jeres gode råd jeg tag gerne i mod flere da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre lige nu......

• #14   31. okt 2005 Okay men så må jeg se hvad jeg finder ud a for et er sikkert den hund skal ikke lide.....

Kommentér på:
Hvordan står jeg nu/køb- HD

Annonce