{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Erfaring med Oliver's Maxx Energy? {{forumTopicSubject}}

Min schæfertæve Vega på knap 1½ år har vist sig meget svær at fodre på. Hun går hurtigt fra foderet, og det er meget svært at lokke den mængde foder i hende som hun burde have. Så fik jeg anbefalet Oliver's Maxx Energy, og som det bliver omtalt på hjemmesiden lyder det præcis som sådan noget foder der kunne være rigtigt for Vega. Både fordi det skulle være appetitvækkende og fordi at man, med den øgede energi i foderet, ikke skal fodre så store portioner. Vega vil nemlig ikke spise særlig store portioner. Og hun er tynd så hun burde få næsten 1 kg. om dagen af det nuværende foder, for at få energi nok, og også forl at tage på.

<b>Indtil videre har vi prøvet:</b>
- Royal Canin hvalpefoder - skiftede pga. mat pels og dårligt velvære.
- Hill's Large breed puppy - skiftede ved et fejkøb til:
- Hill's Nature's best - skiftede pga. mat pels og fordi hun ikke gad æde det.
- Royal Canin Special foder til sart fordøjelse, pga. mavesår. Skiftede pga. manglende appetit og fordi det var så dyrt jeg ikke har råd til det.
- Pronature (det vi er på nu) - vil gerne skifte pga. manglende appetit, plus at det faktisk er et dyrt foder når hun skal have så meget af det. Og fordi hun trænger til at tage på.

Så har I nogle erfaringer/gode råd??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Oliver's Maxx Energy?
  • #1   9. jun 2008 Har ikke selv prøvet det , men kender nogle stykker der har gode erfaringer med det til deres schæfere, min gamle han fik høj energi fra Arion og der var super til ham.

• #2   9. jun 2008 Okay, havde også overvejet Royal Canins energifoder, men når hun har reageret dårligt på det mærke før, tøvede jeg lidt...

• #3   9. jun 2008 Har ingen erfaring med det, men er hun tjekket for evt sygdom? Min onkels Newfer havde noget med nyrene tror jeg det var, så den til tider ikke ville spise

• #4   9. jun 2008 <b>Jette F >></b>
    Ja hun er tjekket fra top til tå - mange gange. Hun har sart mave, og har haft mavesår, som jeg skrev i første indlæg. Hun er dog ovre det nu, men får stadig medicin for mavesår... Har kun problemer med at hun ikke gider spise nok og mangler appetit. Samtidig med at hun er for tynd :o(

• #5   9. jun 2008 Har du overvejet at suplere med noget tun et par gange om ugen pg lakseolie på fodret.

og nu er det ikke ualmendeligt at scæfere er for "tynde"

• #6   9. jun 2008 Ok, ja så er det jo ikke der den ligger :/. Du må få hende hypnotiseret til at spise noget mere så ;O)

• #8   9. jun 2008 <b>.::.Faolan .::. : >></b>
    Det lyder jo som en fin idé, men hvad gør jeg så, når hun ikke vil æde de andre dage? Hun får allerede A38 på hver gang, hun bliver jo bare mere og mere kræsen jo flere "kirsebær" der kommer på toppen...
    Håber på at finde et foder hun faktisk kan lide :o)

• #9   9. jun 2008 det er SUPER

• #10   9. jun 2008 Bruger det til min border collie af samme grund, som du nævner. Hun spiste kun små portioner og gik ofte fra foderet. Med Maxx energy skal hun ikke spise nær så meget for at få nok næring. Så en anbefaling herfra.

• #11   9. jun 2008 fodre du en eller 2 gange om dagen ??

• #12   9. jun 2008 jeg har selv en superslank schnauzer, der på maxx energi skulle have over dobbelt dosis og stadig ikke blev tykkkere og det var ikke et foder han synes voldsomt om, så dårlige erfaringer.

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med Belcando's High Energy - det var virkelig noget der ku sætte sul på sidebenene og han elskede det.

Regals high Energy er også fint foder, der er dog LANG tilvænningsperiode på foderet, tilgengæld er det det mærke jeg har haft bedst erfaringer med og det jeg suplere min BARF med! Her kan han oven i købet nøjes med alm Adult foder, når jeg ikke har løbetid.

Vi vinder pt en del Eukanuba High Performance foder og det er de også vilde med, det sætter sig også godt på sidebenene..

Bare vores erfaringer

• #13   9. jun 2008 forresten - Belcando er et forholdsvis dyrt foder, men skal udfodres i små mængder - regal er rimeligt billigt hvis du køber hjem i 25 kg sække smiley
    Og fodring 2-3 gange er et must til supertynde hunde.
    Endnu bedre er det at fodre og så ligge hunden i ro (bur el. lign) da de så ikke straks farer ud og forbrænder foderet.

• #14   9. jun 2008 Min hund får det - men jeg synes ikke det gør nogen forskel overhovedet, så jeg skal prøve noget andet. Og de hunde, jeg kender, som får olivers generelt, skal alle have noget over deres "maximale anbefalede dagsdosis".

• #16   9. jun 2008 <b>.::.Faolan .::. : >></b>
    Jeg fodrer 2 gange om dagen, overvejer at gå op til 3 gange, det er bare svært, når man også skal på arbejde... Kan ikke komme hjem midt på dagen og hvis hun får efter arbejde er det ikke sikkert hun er sulten til aftensmad... hmm...

Ja, her er jo lidt for og imod. Det er jo en jungle at finde rundt i, det her med foder...

Kommentér på:
Erfaring med Oliver's Maxx Energy?

Annonce