{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Kastration {{forumTopicSubject}}

Ja det har altid været aftal, at Murphy skulle kastrarere.
Vi har så her i huset snakket en del frem og tilbage om, hvor vidt vi synes det var synd for ham eller godt for ham. Men vi hælder mest til, at få det gjort.

Jeg mødte så en fyr i morges da vi var ude at gå
og han fortalte at de fleste hanhunde ink. hans egen tænder af, altså bliver gale når de møde en intakt hanhund.
Jeg vidste godt de fleste hunde havde svært ved at identificere hunden, og kan tro det er det modsatte køn.

Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med jeres kastrareret hanhhund, om hvilke problemer i støder på med jeres hund pga den manglende kalorius *SS*

knus didie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration
  • #1   28. okt 2005 Ja det os, hvad jeg har hørt.
    Ville dog gerne høre fra nogle flere ejere, da jeg synes det lød lidt markant

• #2   28. okt 2005 CASEY...Jeg har gode erfaringer med det....Apollo er lige begyndt at blive mere rolig, men ja han er da lidt mopset på nogle han hunde, men det var han også før, så jeg tro ikke at det har noget med at han er blevet kastrareret.
    Apollo leger stadigvæk godt med hans bedste ven som ikke mangler noget.

Jeg brugte meget tid på at spørge folk og jeg blev mere og mere forvirret, så mit råd til dig er at du skal gøre hvad du fornemmer er det bedste ;0)

• #3   28. okt 2005 Uha det tror jeg ikke altid er tilfældet, kender mange gamle hanhunde som fungere fint, hvis du altså muskelhunde end kamphunde

• #4   28. okt 2005 Casey - Bertram blev kastrat da han var 6 måneder og vi har ALDRIG haft problemer med det, han er bare sådan lidt hvalpe glad altid og det skulle han efter sigende blive ved med.
    Vi har heller aldrig oplevet nogle mærklige hændelser med andre hanhunde eller tæver for den sags skyld.
    Så vi er rigtig glade for at vi fik det gjort og skal ikke tænke på nogle huller i hækken og hvad han kunne komme til at føre viderer med sig i avl (kender ikke hans forældre)

• #5   28. okt 2005 Baloo blev kastereret for ca 5, snart 6 uger siden.... Og der er sket en markant ændring med ham. Før kunne han ikke så godt med andre hanhunde - men nu virker han faktisk til at det er gået i den rigtige retning. Vi fik ham netop kastereret pga for meget hormonelt relateret stress, han kunne slet ikke samle sig om noget hvis han så meget som kunne se en anden hanhund - og da vi var til træning i søndags - gik det bare helt fantastisk.
    MEN han er blevet hvlap igen - det er som om at en byrde er blevet løftet fra hans skuldre - og nu skal han ikke tænke på alle de hormoner, så nu er han blevet en rigtig lege-hund og kæle-hund...

• #6   28. okt 2005 Nej - han er ikke blevet "hvlap" igen - fordi det ved jeg ikke engang selv hvad er - han er selvfølgelig blevet HVALP igen....

• #7   28. okt 2005 For mig tæller han som en familiehund, og det mest naturlige for os da han hverken skal bruges til avl.
    Desuden er der alt for mange hunde der mangler et nyt hjem, samt bliver aflivet.
    Murphy skal ikke være med til at producere flere hunde til verden, og tro mig han hopper ikke ned af en tæve før jeg selv tager ham ned.

og så døjer han med forhudsbetændelse som genere ham en del.

Plus han lever jo ikke lige just som en vild hund i naturen men som en familiehund, og skal helst være konsentreret når vi begynder til agilty.
    Derfor mit valg,.

• #8   28. okt 2005 Casey - Det er da bare at få bestilt den tid hos Doktor Dyr.. ;o)
    Og pøj pøj med ham, det skal i nok blive glade for.

• #9   28. okt 2005 Han har aldrig nogensinde haf problemer med andre hanhunde han er rigtig god til at underkaste sig eller undgå en konflikt

• #10   28. okt 2005 Så synes jeg da bare at du skal få det gjort...... Held og lykke med det ;0)

• #11   28. okt 2005 Jeg er rigtig glad for at høre jeres personlige erfaringer med det.

Da det os er min opfattelse, at de er minimal, hvad der er af negative følger.

I skal tusind tak for jeres feedback.

• #12   28. okt 2005 Det var så lidt ;0)

• #13   28. okt 2005 hejsa
    Jeg har ikke den store erfaring,har dog hørt at man ikke må gøre det for tidligt pga. man så kan få en meget hvalpet hund,helst vente til de er over 1 år.Fik vi af vide af vores dyrlæge,men der er jo mange meninger

• #14   28. okt 2005 Det jeg har oplevet med kastrerede hunde er ikke, at de generelt bliver angrebet at andre hanhunde, men det er rigtigt, at nogle hanhunde ikke kan finde ud af hvad det er for en hund de har med at gøre.
    Og nogle kan desværre godt finde på at angribe i den situation.

Men til gengæld oplever man tit, at de andre hanhunde konstant "parrer sig" med de kastrerede hanhunde.
    Jeg kan da huske, at Gilbert i sine unge dage var meget "forelsket" i en stor hanhund, der hed Micky *gg*
    Men jeg ved helt ærligt ikke om det er i dominans eller forvirring de gør det.

• #15   28. okt 2005 Men jeg kan jo derudover fortælle, at Gilbert er kastreret.
    Der er aldrig nogle hanhunde, der har misforstået ham, og hans temperament er heller ikke ændret.

• #16   28. okt 2005 Ja han er næsten 10 måneder, men regner ikke med det bliver før han er 1 år eller mere, jeg tror selv han er lidt sent udviklet mentalt, han er først blevet interesseret i tæver for under 2 måneder siden.
    Men det er vel os nogenlunde normalt.

• #17   28. okt 2005 Der er mange holdninger til hvornår det skal gøres (alder)
    Jeg tror nu nok at vi tog den rigtige beslutning, for Tramsen har jo aldrig lugtet til det gode *GGG* og bliver derfor ikke forvirret over at nu få frataget noget, han er heller ikke forvirret ang, dominans da han jo var hvalp da det blev gjort.
    Så jeg mener helt klart at vi har fået en meget harmonisk hund ud af det.. ;o)

• #18   28. okt 2005 Ja så vidt jeg har læst og snakkede med nogle forsklellige dyrlæger.
    Har jeg erfaret, at man nu om dage gøre det tidliger end i gamle dage, nogen sågar helt ned til 8 uger.

Men da Murphy jeg top teen i momentet, er det måske bedst han lige kommer over det værste?

• #19   28. okt 2005 8 uger ???? Det kan da ikke lade sig gøre hva, stenene skal jo falde ned først.

• #20   28. okt 2005 I dont know, Jeg læste det engang, dog kan jeg ikke huske, hvor måske i en af mine bøger.
    Men jeg kan bare huske det så godt, da jeg blev lidt forarget over det.

Men jeg tror det er de færreste der udføre indgrebet så tidligt. Men muligheden skulle vist være der.

Kommentér på:
Kastration

Annonce