{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

til jer der har hentet hund fra udland {{forumTopicSubject}}

Denne tråd er nok mest til jer der har hentet hund fra udlandet og gerne langt væk fra ., måske USA ? .
eller kender nogen som har .

Hvordan har i gjordt det ?
Besøgte i kennelen nogen gange ?
hvordan fik i hvalpen hjem ? hentede i den selv og ellers hvordan ? eller fik i den fløjet op ? .

fortæl endelig ud af jeres erfaringer .,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer der har hentet hund fra udland
  • #1   7. jun 2008 Jeg har hentet en lille han i Canada for en mrd. siden.
    Jeg har skrevet med opdrætteren i ca 5 år, hendes type er meget lig min type, men stadig helt nye linier.
    Jeg valgte selv at hente hvalpen. Jeg er ikke vild med, at de skal sendes. Samtidig fik jeg en kanon oplevelse og en dejlig ferie oveni :o)

• #2   7. jun 2008 Det er vist det nemmeste og hente hunden selv, synes jeg jeg har kunnet forstå på folk, men en rejse til USA er jo ikke bare lige sådan, så måske kombinere med noget ferie derovre :-).
    Jeg skulle have Giz fragtet fra Thailand til Vietnam, han blev sendt med godstransport, men det havde været nemmere hvis jeg selv havde hentet ham :-). I dette tilfælde var det dog rigtig godt at min veninde er Thailænder og kunne ordne de forskellige ting i Thailand og vores chaffør var meget værdifuld i lufthavnen, da de ikke er meget for at snakke engelsk

• #4   7. jun 2008 Jeg ved ikke om det er nemmere, men for mig føles det mere trygt.
    Jeg ville gerne se både mor, far og resten af kuldet.....ikke bare på billeder.
    Jeg var så heldig, at vi kunne besøge opdrætteren af faderen. Det var en oplevelse at se, hunde bag hans linier 17 år gamle.

Pris mæssigt er der ikke den store forskel, om man får hunden sendt eller selv tager afsted. Min billet kostede 5.500 kr.

Jeg syntes det er betryggende for både opdrætter og køber, at mødes personligt.
    De hunde jeg har fået fra udlandet, har jeg altid selv hentet. For mig har det været det eneste rigtige.

• #6   7. jun 2008 Anette - du har ikke besøgt hende inden du hentede hvalpen ? mødte du hende først da du hentede hvalpen ? .
    og ellers har i bare skrevet sammen ? .

• #7   7. jun 2008 Jeg havde kontakt med opdrætteren i ca. 1 år i forvejen. Hvalpen blev transporteret hjem til mig fra Ungarn. - Men ville da ikke have haft noget i mod at hente ham selv.

• #8   7. jun 2008 Henriette - så du var aldrig nede ved hende og se hendes hunde og se hvilke forhold hundene levede under ?..

• #9   7. jun 2008 Nej det var jeg ikke, men det var også kun fordi jeg ved hvordan forholdene er for hvalpene. Jeg lavede til gengæld meget research omkring kennelen, da jeg absolut ikke var interesseret i en syg/dårlig behandlet hvalp. Hvis du er førstegangskøber, og du kender andre, som har erfaring med kennelen, så synes jeg da helt klart, at hvis du føler plads og tid, både hos dig selv og i pengepungen, at du skulle kigge på stedet.

• #10   7. jun 2008 Ikke kender andre***

• #11   7. jun 2008 Skiilotte.

Nej jeg havde ikke besøgt opdrætteren inden, men vi har skrevet sammen i 5 år.
    Jeg blev ikke skuffet over at møde hende, vi vil det samme og det var en utrolig god oplevelse.

• #12   7. jun 2008 Vi fik Asta hjem fra USA. Vi havde noget familie som fløj hjem med hende, - men hun måtte ikke være i kabinen - kun i lastrummet.
    Pt. planlægger vi at få en hvalp mere fra USA. Denne gang fra en opdrætter som vi har mailet og talt i telefom gennem de sidste 3 måneder. Jeg føler mig helt tryg ved ham, - og det bliver ham der sætter vores kommende hvalp på et fly denne gang.
    Vi er så heldige at vi har familie som er på ferie i nærheden af opdrætteren når hvalpen er blevet født , - og de tager ud og hilser på inden den skal afsted, - det giver os så også en ekstra tryghed.

• #13   7. jun 2008 dorte - hvordan gik turen hjem i flyet så ?
    mellem landede i og må man se hunden der osv osv ? aner slet ike hvordan sådan noget vil foregå .

• #14   7. jun 2008 Jeg kan faktisk ikke huske om de mellemlandede...... vi fik hende afleveret lige til døren af vores familie :0)
    Hun havde det fint, - tror ikke at hun har taget skade af turen - men det sjoveste ville da være hvis man kunne have dem med i kabinen.
    For knap 3 år siden rejste vores familie fra Californien til DK med en voksen Boston Terrier, - og han måtte godt være i en taske i kabinen, - men der er lavet nye sikkerhedsregler siden.

Ang. den hvalp vi skal have denne gang, - så flyver den fra Dallas i Texas til New York - I New York er der en ventetid på 2 timer, - derefter er det direkte til Kastrup. Det bliver en rejsetid på 14 timer. Håber at han sover det meste af tiden.....

• #15   7. jun 2008 jeg har hentet i tyskland men kender nogen som har hentet fra USA og den blev aldrig normal efter flyveturen den var ligeglad med biler og andet motor men kan nu ikke tåle lyden af motor eller det at blive transporteret. jeg ville personligt selv hente hunden uanset hvor i verden den kom fra hvis det var. held og lykke.

Kommentér på:
til jer der har hentet hund fra udland

Annonce