{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Mundkurv ??? Hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammnen.
MIn dejlige Natja er jo 8 måender nu, men jeg syntes at hun bliver mere og mere deskruktiv når hun er alene hjemme, og for hendes eget heldbreds skyld så går jeg og overvejer at give hende en mundkurv på så hun ikke kan bide ting i stykker...

Hvad syntes i ?

Hilsen
Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv ??? Hjælp !
  • #1   25. okt 2005 Det skal siges at jeg giver hende hendes morgenmad når hun skal være alene hjemme om morgenen, og det er ikke noget der rører hende at blive efterladt. Det vil sige at hun hyler ikke eller noget...hun går bare i panelerne.... og der sidder altså også stikkontakter... !!

    Er der noget jeg kan smøre på som hun bare vil brække sig over...det virkede ikke med løg...

    Frederik


  • #2   25. okt 2005 Frederik: jeg har brugt det engang til en schæfer jeg havde og tre-fire gange havde han den på og så var problemet over så det kan være en god ide bare den er af læder og hun kan drikke med den på

  • #3   25. okt 2005 jeg brugte chilli da Frida i sin tid smagte på gulvtæppet, og så var det slut.

  • #4   25. okt 2005 jeg bruger bur og er meget glad for det.. Især fordi han nu er meget mere veloplagt når jeg kommer hjem fordi han har sovet hele dagen... men der har været skrevet om det i den tråd der hedder hvalp og mure tror jeg... den er fra igår

  • #5   25. okt 2005 Jeg bruger også musik på svag styrke når jeg lader Misja alene hjemme, det bevirker der ikke pluseligt er heeeeelt stille og så skærmer det også lydmessigt hvs der kommer et uventet højt brag eller andet udefra.

    Mht. Mundkurv så ville jeg ikke bruge sådan en, jeg ville endten bruge et børnegitter og så holde min hund et sted hvor den ikke kan ødelægge noget der er tilskade for den selv (mine har som helt små, ligget med susses, i fordelings gangen) med med gitter for og dørerne åbne så de både fik lys og luft.

    Eller jeg ville købe et godt bur og så vende den til at være der over en weekend vhj posetiv indlæring *S*

    Jeg kender mange hunde der med stor glæde opholder sig i "deres private" bur når de ville ha fred og ro også når ejer var hjemme. Derinde har den så et tæppe, et godt gnavben og en vandskål ;o)

    Knus, Karina.


  • #6   25. okt 2005 tusind tak dorthe... har ikke lært det der med at linke endnu!!

  • #7   25. okt 2005 Sille -

    1. du åbner et vindu med den side du vil linke til + har den side åben (vindu) du vil putte linket ind på.

    2. du klikker helt oppe i adressefeltet øverst på den side du vil linke til, så det hele biver makeret med blåt

    3. så trykker du : ctrl og c ned på samme tid

    4. så går du hen hvor du vil ha dit link og klikker og trykker ctrl og v ned på samme tid

    Så skulle du gerne ha et link der kommer frem når du trykker enter og sender dit forum svar 8eller hvor du nu er ;o)



  • #8   25. okt 2005 .......sorry Frederik, håber du tilgiver jeg lige brugte din tråd til dette...*S*..

  • #9   25. okt 2005 juhuuuu.. så fik jeg lært det.. tusind tak

  • #10   25. okt 2005 (link fjernet)
    skulle lige prøve.. virkelig mange gange undskyld frederik.. håber du i det mindste kan bruge mit råd


  • #11   25. okt 2005 DYGTIIIIIIIGE *SS*

  • #12   25. okt 2005 nemlig Dorthe ;o)

  • #13   25. okt 2005 Hej Allesammen.
    Tak for de gode råd..
    Der er ingen tvivl om at Natja ikke kan lide at være adskilt fra mig, for hun er meget knyttet til mig...
    Buret....det synes jeg næsten virker syndt...

    Hvor stort snakker vi om her 122 x 81 x 84 cm ???
    Eller større.. ??
    Jeg hælder næsten mere til mundkurven, for så har hun stadig bevægelsesfrihed...og angående oplagt,ja det mangler hun ikke... smiley

    Hilsen
    Frederik


  • #14   25. okt 2005 Alt forladt...
    Vi skal hjælpe hinanden...



  • #15   25. okt 2005 Frederik - jeg tænkte også som du mht. buret ind til jeg så hvor glade hunde der er trykke ved det er for at være derinde - også når lågen er åben og ejeren er hjemme ;o)

    Jeg skal prøve at finde link til en hjemmside hvor de sælger bure - googler lige ;o)


  • #16   25. okt 2005 trykke=trygge *S*

  • #17   25. okt 2005 et bur er da bare en kurv med låg på..*G* og de kan laves temelige store...

  • #18   25. okt 2005 Prøv at tage et kig på disse links, buret skal være så hun kan stå oprejst og ligge helt udstrekt på kryds og på tværs, derud over har hun ikke brug for plads men for trykhed, vand og ingen trækvinde *S*

    Uanset hvad du vælger, ønsker jeg dig held og lykke med det fremover ;o)

    http://www.google.dk/search?hl=da&q=hundebur&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

    //Karina.


  • #19   25. okt 2005 hmmm - de aktivitetsbolde er også fra hund til hund meget forskelligt hvad de kan.

    Min første hund kørte mere op når han fik sådan en Bustercube og Misja splitter den ad og tygger den og hendes tænder i stykker - faktisk bliver der fra mange steder af advaret imod at hunde har aktivitetslegetøj når de er alene - netop fordi så mange køre op i gear og begynder at ødelægge den.

    Så vil du prøve med den, så gør det mens du er tilstede og ikke når hun er alene.


  • #20   25. okt 2005 Frederik - måske kunne en dyrerådgiver hjælpe dig for det kunne jo være at det var noget et eller andet i din hverdag der skulle laves om på...nu kende jeg ikk din hund men det lyder for mig som seperations angst, jeg ved godt din hund ikk er hvalp mere, men måske skulle du starte forfra med alene træning og måske kunne du finde fremtil hvad der udløser angsten....

  • #21   25. okt 2005 Godt skrevet Ninna ;o)

  • #22   25. okt 2005 Tak *ss*

  • #23   25. okt 2005 majbritt ??

  • #24   25. okt 2005 det kender jeg godt.. nede på hjørnet ligger der en uriMport, men jeg læser det altid som URINport... he he.. Jeg kan godt give dig nogle rigtig gode øvelser til seperationsangst men det er altså en længere affære frederik

  • #25   25. okt 2005 Hej Frederik!

    Jeg har faktisk hørt rigtig godt om mundkurv, da man kun skal bruge den en kort periode ca 4 uger
    (alt efter behov) Det siges at hunden glemmer, sin tidliger deskruktive opførelse. Men har inge erfaringer med den.

    Men tilgengæld en masse erfaringer med ødlagte ting og sager.

    Murphy har altid kun haft gangen tilrådighed når han var alene, foder i aktivitetsbolden samt klassisk musik i radioen. Uden held! (han går i skraldespanden, finder kosten og gnaver i)

    Jeg har dog aldrig gjort noget yderliger, da jeg så det som en hvalpe/lømmelalder periode, som bare skulle overståes.
    Kom han ind i skoskabet og ødelage et par....jamen hey...så det tid til et par nye smiley

    Du må meget gerne skrive til mig, hvis du finder the cure, da jeg helt sikker os kunne få gavn af den.

    hilsen didie



  • #27   25. okt 2005 Vil lige igen indskyde at det altså ikke altid er problemer med manglende aktivering eller seperationsangst. Det er muligt at det er det her, men ville bare lige lave en indskydning.. Min er hverken bange for at være alene, eller mangler stimulering. Han havde bare fået en dårlig vane i en vanskelig alder og han skal som tidligere sagt for fremtiden altid være i bur når han er alene hjemme for det er der han slapper bedst af. *S*

  • #28   25. okt 2005 Jeg er fuldstændig enig med Sille!!

    Murphy er hverken bange for være alene hjemme eller mangler stimulering, han er da bare i lømmelalderen.

    Så jeg tror man skal passe lidt på at skære alle hunde over en kam.


  • #29   25. okt 2005 Hej Frederik.
    Aldrig mundkurv. Hvordan ville du selv have det med at skulle gå rundt med maske på i flere timer uden at kunne komme af med den...nej vel.
    Du ska igang med at aktivere din hund, det er jo en race som ELSKER at arbejde og vise dig hvor god den er til det. Begynd at træne øvelser som den skal bruge hovedet for at komme igennem. Der er mange ting du kan gøre (gennesøg et mindre afgrænset område for mad, små ting) og husk at ros den når den kommer med det til dig. Det er noget den vil bruge flere timer på bagefter til at falde til ro over.
    men husk aldrig at skælde ud når den gør noget forkert, ros den når den gør noget rigtigt. Det husker en hund bedre end en dårlig oplevelse. det er surt for dig selv men giver pote i den anden ende.
    held og lykke


  • #31   25. okt 2005 undskyld palle, men det hjælper altså ikke hvis den har seperationsangst.. så er det noget helt andet der skal til..

  • #32   25. okt 2005 Anni.. Nej det er jeg godt klar over ikke var din mening.. Det var bare for at slå fast at det ikke altid er fordi hunden er destruktiv. Ja der er en god grudn til at izak laver ballade og det er at han har svært ved at falde til ro af sig selv. Det hjælper buret ham med da han er tryk der og ved at der skal man sove. Mener bestemt ikke at man skal proppe en hund i bur som ikke har det godt med at være alene, bare for at undgå at den ødelægger noget. Derfor ville jeg heller ikke bruge mundkurv da det ikke afhjælper at hunden ikke kan slappe af når den er alene hjemme. Det passifisere den bare.. Det er bestemt IKKE det der er meningen med buret. Vil jeg lige slå fast

  • #33   25. okt 2005 Jeg vil helt sikkert ikke anbefale en mundkurv. Da jeg fik Honey, gnavede hun os i tapetet, jeg brugte buret, men er absolut ikke tlhænger af at det skal være en permanent løsning. Buret kan være en del af om-indlæringen. Du kan finde meget information på nettet angående buret (caging). At sætte hunden i bur eller give den mundkurv på er KUN syntombehandling, du bør helt sikkert finde grunden til Hundes adfærd.Jeg er uddannet dyreadfærds terapeut fra etologisk institut hvis du har brug for råd kan du altid skrive. held og lykke.

  • #35   25. okt 2005 Kenneth.. igen det kommer an på motivet bag hvordan du bruger buret.. Hvis det er for at passifisere hunden er jeg ikke tilhænger af bur overhovedet, men det er slet ikke grunden til at jeg bruger bur. Det er simpelthen for at få ham til at sove og slappe af. Min opdrætter som også uddannet hundetræner har altid brugt bur til hendes mange hunde og de er noget af det mest harmoniske.. Ja det er ikke fordi jeg er fornærmet eller noget.. ville bare ikke lige stemples som en der springer over hvor gærdet er lavest

  • #36   25. okt 2005 Jeps hvis hunden har seperationsangst så er det en dybere omgang man skal igennem. Den angst den har skal vendes til noget positivt så den bliver rolig.
    Jeg har også altid rost den og sagt DYYYYGTIG når den bare ligger i kurven og slapper af. Det betyder at hun nu elsker sin kurv og forbinder det at ligge i den med noget dejligt.
    På med vanten og jeg syntes det er en god hjælp at Kenneth og Alissa tilbyder at du kan kontakte for at få gode råd.


  • #37   25. okt 2005 Anni: min bliver sådan set ikke frustreret eller noget.. han går bare og hygger sig.. (har nemlig haft kamera oppe) og neeej.. var mors seng der?? så må jeg hellere lige smage.. nej der falder noget af.. hmm det kan jeg lige rulle mig i og lege med inden jeg lige tager lidt mere...

  • #39   25. okt 2005 nej det kan man ikke... vil smutte tak for den gode debat..Vil iøvrigt sige at det er meget underholdennde at se sin hund on camera når den er alene hjemme..

  • #41   26. okt 2005 Som skrevet tidligere kan man finde meget information på Nettet angående buret "caging" og mange bruger det permanent. Jeg er bare af den overbevisning at buret helst kun skal bruges i en periode, for inde i mit hoved er det bare rart at ens hund kan gå rundt og snuse lidt og lege med sig selv, mens man er på arbejde eller lign. Jeg har tidligere behandlet mange hunde der var destruktive og mange af dem får det løst uden yderligere problemer. Og hvis buret kan undgås synes jeg bare det er det bedste. Caging er når man gør buret til hundes "sikre" hule, dette er meget effektiv, da du så kan tage buret med rundt på besøg og på udstilling, hunden vil da altid være tryg. Caging skal indlæres på en helt bestemt måde, og bliver hermed en erstatning for en hund kurv. Dette er foreksempell den bedste løsning, hvis hunden ikke kan vænnes af med at være destruktiv. Eller hvis alternativet til hunden skulle være aflivning, pga destruktivitet.
    Sille D: Jeg synes bestemt ikke du springer over hvor det er lettest, lang de fleste får aldrig løst deres problem, og det har du fået, jeg er bare glad på dine vegne over at du stadig har din hund og at det fungerer for jer. Der Er bare desværre ALT for mange hunde der bliver aflivet pga adfærdsproblemer.
    Mange hilsener og stadig held og lykke til Frederik M
    fra Alissa. P.s tilbuddet om hjælp står stadig til rådighed


  • #42   26. okt 2005 Hej Allesammen..
    Undskyld jeg ikke har vendt tilbage noget før, men i går var jeg til et arrangement omkring emnet "den arbejdsglade hund" om Schæfere...
    Meget spændende !!
    Da jeg så kom hjem og havde luftet Natja så var knægten syg med dårlige øre, så jeg kom ikke lige online og kunne derfor ikke læse alle jeres gode råd før nu !!

    TUSIND TAK ALLE SAMMEN...
    I der her har svaret har givet mig troen tilbage på at denne hjemmeside kan bruges til at finde hjælp og støtte...Der har været meget ballade og noget mudderkast i den senere tid som har gjort mit forhold til denne hjemmeside noget anstrengt...men det er fortid !!
    Jeg har læst alle jeres indslag meget omhyggeligt, og jeg tror godt at jeg kan konstatere nogle ting ;
    1. Natja er i lømmelalderen. Hun er pt. højløbsk i sin første løbetid.
    2. Natja lider med rimlig sansynlighed af en vis portion seperationsangst.
    3. Natja ELSKER at bruge sine tænder !! smiley
    Jeg går til træning med Natja i det omfang det er mig muligt (1-2 gange om ugen),og hjemme træner jeg nogen gange lige i 15-20 min. de mest basale øvelser, for at styrke hendes grundelementer og hendes selvværd og selvtillid.
    Jeg har søgt venskab med Alissa og vil nu rådføre mig yderligere med hende, for jeg er af den overbevisning at det aldrig er for sent at lære noget nyt...

    Tusind tak allesammen endnu en gang

    Hilsen
    Frederik og Natja
    www.natja.dk


Kommentér på:
Mundkurv ??? Hjælp !

Annonce