{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Når hvalpen napper/bider!!!! {{forumTopicSubject}}

Felix er nu ca. 13 uger. Han bidder og napper som alle andre hvalpe. Når han napper/bidder så siger vi "Nej", "Av" samt holder ham om snuden/munden.

Er det forkert???? Hvordan bør vi egentligt gøre???????

Vi render med røde mærker og ´rifter fordi han snapper og bidder som en hvalp nu gør, intet forkert i det!!

Nogle gode råd som både vi voksne og børn kan bruge???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpen napper/bider!!!!
  • #2   31. maj 2008 Ea gjorde det også når hun blev glad for at se os, nappede hun også, så jeg lærte hende at hun skulle finde hendes sok eller bidetorv når vi kom hjem også hilste vi på hende. Så nu napper hun ikke mere.

  • #3   31. maj 2008 når du siger nej, så sig det med et c på... altså naicc, det kan måske hjælpe, men så når de bider og du har sagt det, så find dens legetøj i stedet..

  • #4   31. maj 2008 Vi siger "nej" og "av" og vender ryggen til eller sætter ham ned. Det virker også et par minutter, men når man så lidt efter snakker eller kæler med ham så bider/snapper han igen. Jeg har så prøvet at tage ham løst om snuden samtidig med at jeg siger av og nej, men det er ikke altid at det virker.

  • #5   31. maj 2008 Har prøvet med legetøj og kødben hvor jeg siger "dyygtig" når han så bider i det i stedet for, men kort tid efter så napper han alligevel. Det gør såmænd heller ikke så meget, har bare brug for nogle gode råd, så han med tiden lærer at det er forkert at bide/snappe i os!! :o)

    Øvelse gør mester!!!


  • #6   31. maj 2008 Ea stoppede med det fordi jeg lærte hende at hun skulle have noget i munden før jeg gad og hilse på hende. Lærer ham ja og nej øvelsen. Læg en godbid foran ham og sig nej og når han så kigge væk fra godbidden så siger du ja. Det er en god måde at forstærke nej når han gør en uønsket adfærd.

  • #7   31. maj 2008 vicky det er da en god ide.. har da selv brugt den, men tænkte ikke lige over det i denen forbindelse... super smart og nemt... den kan da ikke andet end at virke...

  • #8   31. maj 2008 Pernille< Takker smiley Kom til at tænke på det da jeg lige sagde nej til Ea da hun var meget overbevist om at hun skulle sove på min bærbar smiley
    Det er en god øvelse og den burde virke.


  • #9   31. maj 2008 Piv højt og vend dig om... det gør hvalpene når de bider for hårdt under leg... det fik jeg at vide af min dyrlæge, da Luka var lille... og så stoppede det faktisk ret hurtigt.. de er jo sylespide de hvalpetænder og der gør bare så ondt....

  • #10   31. maj 2008 Vicky : takker det vil jeg prøve!!

  • #11   31. maj 2008 Det var så lidt. Det virker på Ea og hun ved godt at når mor siger nej mener hun nej. Når han skal have Morgen/Aftens mad så få ham til at sætte sig der også og sige nej også når han kigger væk så et ja. Det lærer dem også at de ikke bare skal flyve over maden.

  • #12   31. maj 2008 jeg sagde " au" og trakk til meg hånden og " stopped legen" og gikk vækk , overså hvalpen....

    og startet ikke at lege igen hvis hvalpen kom for at lege, så gik jeg vækk...

    Når hvalpen forstod at jeg ikke ville lege så ventet jeg lidt og tog insivativet selv til at lege...


  • #13   31. maj 2008 hvis du bruger "nej", så skal du være sikker på at han ved hvad det betyder, ellers har det ingen effekt. Dvs. han skal lære ja/nej øvelser.

    Ellers har jeg også haft stor succes med at hyle helt vildt og så ignorere hvalpen bagefter.


  • #14   31. maj 2008 Når han napper/bider så siger vi nej/av og vender ham ryggen til og ignorerer ham.

    Er han i sofaen så sætter vi ham på gylvet imens vi siger nej og derefter ignorere vi ham.

    Efter et par minutter snakker vi og kæler med ham igen.

    Har hørt at man ikke bør ignorere en hvalp for længe!!!


  • #15   31. maj 2008 Vær helt sikker på at han forstår nej.

    Lav evt. ja/nej øvelsen med ham. Tag et stykke foder (ikke det han får normalt) og hold det foran ham. Sig bestemt nej og ros ham så verbalt når han ikke tager det. Srop øvelsen og lav noget sjovt med ham. Han skal ikke have den mad du har sagt nej til. Hvis han får den, så vil han også tro at det er okay at bide videre lidt efter i har sagt nej.

    Og så sørg for at han har masser af tyggeting til de kløende bisser :O)


  • #16   31. maj 2008 Jeg ville ikke holde den om snuden, ved ikke hvad det skulle hjælpe.

    Men sig højt AV som et lille skrig, så den tænker "Ups, der bed jeg vist for hårdt"


  • #17   31. maj 2008 Se på www.zilaiya.dk under problemstillinger og bidehæmning..

  • #18   31. maj 2008 Prøv også at aktivere din hvalp med bidelege med hans "bidelegetøj" oh pivedyr. Virkede på Isla, plejede at sige et bestemt NEJ hvis hun så gik efter hånden alligevel, plejede også at lave lyden "ERH ERH" og den lyd virkede også på min hest når han lavede ballade smiley

  • #19   31. maj 2008 Vi pev meget højt, nærmest skreg da Balder var hvalp, og han satte tænderne i os.. Det virker!!

    For som nogle skriver nytter det ikke noget at sige nej, når hunden ikke ved hvad det betyder...

    Og som vores hvalpetræner sagde - Hvad gør de andre hvalpe når det bliver for voldsomt.. De piver. På denne måde lærer du også din hund bidehæmning, dvs. den lærer hvor hårdt den må bide før det gør ondt..


  • #20   31. maj 2008 Kia lærte det ved at vi nev igen mens vi brugte en alternativ nej-kommando.
    Når hun bed, tog jeg hendes læbe mellem to fingre og nev mens jeg sagde "Vær sød ved moar!". Når hun slap, slap jeg også.
    I dag lystrer hun øjeblikkeligt kommandoen "Vær sød ved moar/Vær sød!" hvis hun i kådhed skulle finde på at nappe.


  • #21   31. maj 2008 Den metode med at nive i hunden når den bider, den tager jeg stor afstand fra.
    Det kan da ikke være godt at straffe hunden, så stopper den jo kun fordi det gør ondt. Så lære den jo ikke bidehæmning, som Karina H skriver om ovenover, nemlig at hvalpen/hunden lærer hvor hårdt den må bide. Ikke at den må bide. Men når man leger med sin hund, så vil det være naturligt at den bruger tænderne, lige som vi bruger vores hænder. Og så er det da især vigtigt at den ved hvor hårdt/blidt !


Kommentér på:
Når hvalpen napper/bider!!!!

Annonce