{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Puha - oplevelse {{forumTopicSubject}}

Så er Balder blevet kastreret , jeg afleverede ham igår kl. 10.00 - han havde fået beroligende middel fordi han ikke kan lide dyrelægen , men det hjalp overhovedet ikke da lægen hev sprøjten frem , han skreeeeg som han aldrig har skreget før .. Puhaa , det var ikke rart .. De ringede til mig kl. 12 og bedte mig hente ham , der var han lige vågnet af narkosen , men de ville ikke putte ham i bur fordi han stresser sådan , så jeg hentede ham , han har fået sådan en oppustelig krave på , da de mente den alm. krave ville stresse ham . Og så har de givet ham selvopløselig sting så vi ikke skal derned igen ..

Jeg er så glad for at det er overstået , jeg håber ALDRIG jeg skal udsætte ham for noget lignende igen ..

Lægen sagde at han skulle have kraven på 24 timer i døgnet i 10 dage smiley Nogen der har erfaringer med at man kan tage det af før ?

Mht. adfærd , ved i hvornår man kan forvente at se ændringer ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha - oplevelse
  • #1   30. maj 2008 Puha, den lille mand er da godt nok ikke glad for dyrlægen! -Godt der er vel overstået...

Mht. ændringer i adfærd, det er vist meget forskelligt, og nogle ændrer sig faktisk ikke... Så det tror jeg tiden vil vise :o)

God bedring med ham.

-Og så har du for øvrigt en uhyre fantastisk smuk hund!!! -Med et super herligt navn :o)

• #2   30. maj 2008 Marianne & Kim - Snart med hvalp !

Hehe .. Mange tak smiley

• #4   30. maj 2008 da Balou blev kastreret - skulle han også have en krave på i 10 dage - men jeg tog den af når vi skulle ud og gå og når jeg var lige ved siden af ham.
    det det handler om er vel bare at han ikke bider i såret og er du der til at holde øje med det - så kan du vel godt tage den af lidt smiley

• #5   30. maj 2008 louise B
    Okay , hvor lang tid gik der før i kunne mærke/se forskel på hans adfærd , hvis han altså ændrede sig. ?

• #6   30. maj 2008 Karin F

Ja , det ville jeg også gerne .. Men problemet er at hvis jeg tager den af ham , får jeg den ALDRIG på ham igen ..

• #7   30. maj 2008 Hej Nadia. Jeg kan se at din lækre Beton Balder er fra 2005, så jeg må desv. sige at jeg ikke tror på at han skifter adfærd pga. at han er blevet neutraliseret, da alle hans "unoder" allerede er "fastgroet" i hans personlighed.
    Det er bedst at neutralisere et dyr så tidligt som muligt, altså omkring den tid lige før at de normalt ville blive kønsmodne, så de ikke når at få de fornemmelser i kroppen, som jo netop gør, at man ønsker dem neutraliserede. Jeg beklager på dine vegne, men naturligvis er der forskel på alle hunde, så der er da en lille chance, men forvent ikke de store ting, så bliver du bare skuffet. Men held og lykke alligevel.

• #8   30. maj 2008 Hej nadia,

Vi fik vores hund kastreret for ca 2 år siden, og jeg vil under ingen omstændigheder råde dig til at tage den af ham før der er gået 10 dage.
    Det er meget vigtigt han overhovedet ikke slikker i såret pga. bakterier.

Vi begyndte at tage kraven af efter 6 dage og holdt ham under opsyn, men alligevel gik der betændelse i og vi var tæt på at miste vores dejlige hund. Han var bare SÅ syg.
    Sætter betændelsen sig i hofterne skal de aflives, fordi de ikke kan gå...

Det var en forfærdelig oplevelse, så jeg ville bare lige sige det er vigtigt du passer på ; - )
    Ikke for at skræmme livet af dig – men jeg fik det lige helt dårligt ved at tænke tilbage.

• #9   30. maj 2008 Jeg forventer desværre en hel del , da lægen jo sagde det ville hjælpe .. Jeg havde ALDRIG gjort det hvis jeg vidste det ikke ville hjælpe .. Lægen sagde at det ville hjælpe på hans hudproblemer , hans forhudbetændelse og hans tæve trang , tæverne er grunden til at han bliver stresset .. Hun mener det hele er hormoner .. Så jeg forventer sku at der sker noget .. Og jeg vil fortsætte træningen for at forstærke den forventede virkning´..

Jeg bliver rigtig ked af det hvis det ikke virker på bare et af problemerne .. Han skal da ikke lide på den måde for ingenting .. Det var i forvejen en rigtig svær beslutning for mig at tage - så det SKAL virke ..

• #10   30. maj 2008 Henriette J

Det var vist meget godt at du lige skræmte mig lidt , for jeg havde faktisk planer om at tage den af før .. Men det gør jeg bestemt ikke nu .. Han skal ikke igennem dyrlæge helvede en gang til .. Så mange tak for det råd smiley

• #11   30. maj 2008
    ** TANTE BRAHE ** *

Åhh det var godt at hører smiley Det har bare været en rigtig svær beslutning for os .. Og det var et helved for Balder igår .. Så det SKAL bare virke .. Er glad for at hører succes historier smiley Jeg håber på det bedste ..

• #12   30. maj 2008 fimze blev kastreret i sidste uge, han blev syet indvendig, og skulle ikke have krave på. Vores gamle hund, RIP, skulle også have krave på (for et år siden) men da hans næse var så flad, kunne han ikke nå ned til maden/vandet, og vi måtte give ham en bodystocking på, men det er jo ikke sikkert de findes i Balder's størrelse;-)) vi tog den af efter ca 6-7 dage, da såret var helet, det gik fint;.), men det er vel lige som mennesker, nogen heler hurtigere end andre.

• #13   30. maj 2008
    ** TANTE BRAHE ** *
    Ja jeg må lige se tiden an som du siger , og kaster ham selvfølgelig ikke ud i noget med hanhunde .. Vi tager små skridt smiley

karin J
    Det kunne være ret smart med sådan en bodystocking, men den ødelægger han sikkert.. Nu må han bare rende rundt med den krave de næste ti dage , det er der ikke noget at gøre ved ..

• #14   30. maj 2008 Karin J

Det lyder lidt smart med indvendig syning og bodystocking - må sandlig også være mere behagelig en de store kraver!

Jeg tro også det er forskelligt hvor hurtig man heler. Men da vi begyndte at tage kraven af Bailey efter 6 dage og kun under opsyn, syntes vi også såret så ud til at være helet- men nej det var det ikke...

• #15   30. maj 2008 fimze blev indvendig syet, og skulle slet ikke have noget på, og det var vores gamle hund, der havde body på, smart, men alligevel lidt upraktisk, døre skulle jo holdes lukket, og vi skulle huske at knappe den op og sætte den fast, inden han skulle tisse, så det smuttede et par gange, hvor vi simpelthen glemte at han havde den på:-)) men det var langt at foretrække frem for skærmen

• #16   30. maj 2008 Fidel havde ingen krave på og det gik rigtig fint.. adfærden er en samme som han hele tiden har haft ..en glad og rolig hund

• #17   30. maj 2008 Hvorfor ville du have ham kastreret hvis han i forvejen var glad og rolig ? Ikke for at være flabet hvis det lyder sådan , er bare nysgerrig smiley

• #18   31. maj 2008 jeg glæder mig til at høre om hvordan Balder opfører om noget tid, vi har det samme problem med vores hunni...

• #19   31. maj 2008 Nadia & Ersin K - god bedring med dit pus, godt han ikke skal op til dyrelægen foreløbig når han har det sådan.

mht. ændringer kan der gå op til ½ - 1 år før du for alvor mærker en ændring, men den kan også komme før og bare hen ad vejen.

Så tålmodighed og igen, god bedring med ham.

• #20   31. maj 2008 Mange tak smiley Vi væbner os med tålmodighed , og skal nok lige give en update på hvordan det går med ham smiley

Kommentér på:
Puha - oplevelse

Annonce