Puha - oplevelse {{forumTopicSubject}}
Så er Balder blevet kastreret , jeg afleverede ham igår kl. 10.00 - han havde fået beroligende middel fordi han ikke kan lide dyrelægen , men det hjalp overhovedet ikke da lægen hev sprøjten frem , han skreeeeg som han aldrig har skreget før .. Puhaa , det var ikke rart .. De ringede til mig kl. 12 og bedte mig hente ham , der var han lige vågnet af narkosen , men de ville ikke putte ham i bur fordi han stresser sådan , så jeg hentede ham , han har fået sådan en oppustelig krave på , da de mente den alm. krave ville stresse ham . Og så har de givet ham selvopløselig sting så vi ikke skal derned igen ..
Jeg er så glad for at det er overstået , jeg håber ALDRIG jeg skal udsætte ham for noget lignende igen ..
Lægen sagde at han skulle have kraven på 24 timer i døgnet i 10 dage Nogen der har erfaringer med at man kan tage det af før ?
Mht. adfærd , ved i hvornår man kan forvente at se ændringer ?
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Mht. ændringer i adfærd, det er vist meget forskelligt, og nogle ændrer sig faktisk ikke... Så det tror jeg tiden vil vise :o)
God bedring med ham.
-Og så har du for øvrigt en uhyre fantastisk smuk hund!!! -Med et super herligt navn :o)
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Hehe .. Mange tak
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
det det handler om er vel bare at han ikke bider i såret og er du der til at holde øje med det - så kan du vel godt tage den af lidt
dec 2006
Okay , hvor lang tid gik der før i kunne mærke/se forskel på hans adfærd , hvis han altså ændrede sig. ?
dec 2006
Ja , det ville jeg også gerne .. Men problemet er at hvis jeg tager den af ham , får jeg den ALDRIG på ham igen ..
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det er bedst at neutralisere et dyr så tidligt som muligt, altså omkring den tid lige før at de normalt ville blive kønsmodne, så de ikke når at få de fornemmelser i kroppen, som jo netop gør, at man ønsker dem neutraliserede. Jeg beklager på dine vegne, men naturligvis er der forskel på alle hunde, så der er da en lille chance, men forvent ikke de store ting, så bliver du bare skuffet. Men held og lykke alligevel.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
Vi fik vores hund kastreret for ca 2 år siden, og jeg vil under ingen omstændigheder råde dig til at tage den af ham før der er gået 10 dage.
Det er meget vigtigt han overhovedet ikke slikker i såret pga. bakterier.
Vi begyndte at tage kraven af efter 6 dage og holdt ham under opsyn, men alligevel gik der betændelse i og vi var tæt på at miste vores dejlige hund. Han var bare SÅ syg.
Sætter betændelsen sig i hofterne skal de aflives, fordi de ikke kan gå...
Det var en forfærdelig oplevelse, så jeg ville bare lige sige det er vigtigt du passer på ; - )
Ikke for at skræmme livet af dig – men jeg fik det lige helt dårligt ved at tænke tilbage.
dec 2006
Jeg bliver rigtig ked af det hvis det ikke virker på bare et af problemerne .. Han skal da ikke lide på den måde for ingenting .. Det var i forvejen en rigtig svær beslutning for mig at tage - så det SKAL virke ..
dec 2006
Det var vist meget godt at du lige skræmte mig lidt , for jeg havde faktisk planer om at tage den af før .. Men det gør jeg bestemt ikke nu .. Han skal ikke igennem dyrlæge helvede en gang til .. Så mange tak for det råd
dec 2006
** TANTE BRAHE ** *
Åhh det var godt at hører Det har bare været en rigtig svær beslutning for os .. Og det var et helved for Balder igår .. Så det SKAL bare virke .. Er glad for at hører succes historier Jeg håber på det bedste ..
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
dec 2006
** TANTE BRAHE ** *
Ja jeg må lige se tiden an som du siger , og kaster ham selvfølgelig ikke ud i noget med hanhunde .. Vi tager små skridt
karin J
Det kunne være ret smart med sådan en bodystocking, men den ødelægger han sikkert.. Nu må han bare rende rundt med den krave de næste ti dage , det er der ikke noget at gøre ved ..
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
Det lyder lidt smart med indvendig syning og bodystocking - må sandlig også være mere behagelig en de store kraver!
Jeg tro også det er forskelligt hvor hurtig man heler. Men da vi begyndte at tage kraven af Bailey efter 6 dage og kun under opsyn, syntes vi også såret så ud til at være helet- men nej det var det ikke...
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 774
dec 2006
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 27
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
mht. ændringer kan der gå op til ½ - 1 år før du for alvor mærker en ændring, men den kan også komme før og bare hen ad vejen.
Så tålmodighed og igen, god bedring med ham.
dec 2006
Puha - oplevelse