Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmmm, hvorfor
  • #1   25. okt 2005 Ja, jeg fatter det altså heller ikke.....

• #2   25. okt 2005 Jeg har også den slags hunde med hader også at se det! Og det er bestemt ikke noget jeg bruger!

• #3   25. okt 2005 Jeg ved ikke hvorfor, min kæreste´s fætter gør det samme med hans hund, men jeg tror faktisk osse godt at hunden kan li det selv ? Den hopper op og hiver grene ned fra træet! Men det er sku ligt sygt, det synes jeg nu osse..

• #4   25. okt 2005 Ja JK
    Jeg kan kun give dig ret og linke dig de første
    5 herinde der bruger det....
    Men når man spørger dem er det jo kun leg..
    Men man styrker nakke- og kæbemusklerne ved
    at træne dem på den måde, og det er der jo nogle,
    der syns er pænt...
    Jeg var også på en tur engang, hvor der var een
    der opfordrede mig til at lade Freja gå med en bjælke
    i munden, når vi gik tur, for at gøre nakke- og skulder
    partiet bredere og mere muskuløst, men der må vi nok
    sige desværre - Hvis Freja får flere muskler bliver min
    mand misundelig *LOOOOOOOL*

Men ja, jeg foragter det......

• #5   25. okt 2005 Godt så, så er jeg ikke den eneste der synes det er mærkeligt...

• #6   25. okt 2005 Det kunne være fint at høre fra folk som bruger det...

• #7   25. okt 2005 Vi har vel alle vores Trænings metoder ... Ville dog heller ikke lade min Freja gøre det men tror hun vill være god til det ...

• #8   25. okt 2005 Majbritt: Det er nemlig også min ide, at det må se sejt ud.

• #9   25. okt 2005 Det eneste tidspunkt mine hunde har brug for
    muskler er når de kæmper om hvem der skal
    ligge tættest på deres moar *GGGGG*

• #11   25. okt 2005 BG: hæ hæ, det kunne jeg forestille mig... smiley

• #12   25. okt 2005 Louise: Det var den som er grunden til jeg skrev, men som bg skriver, er der rigtig mange herinde med billeder af det...

• #13   25. okt 2005 Ja og det er en staff eminent god til.., har 2 som skal putte under min dyne hver nat..og helst tættest på mig..det giver tit lidt tumult med dynen *gg*

• #14   25. okt 2005 Jeg fatter bestem ikke man opfordre hunden til det.
    Men jeg så faktisk en hund i parken som selv hoppede op på bord og prøved at tage fat i grenen, og den blev ved.
    det var nogle ordenlig fyre den havde som ejer og sagde at den var helt vild med det.

Den gjorde det selv 10 gange, meget mærkeligt.

Har hørt, at i og med de har så mange muskler nakke/kæbe og skulder, bliver de ikke brugt får de selv trang til at bruge dem.
    -Gav det mening??

• #15   25. okt 2005 Hehe.. Tror slet ikk Bonzo ville kunne få rumpen med op i sådan en højde.. Og Xena det lille sprigbræt, ville ikk kunne hænge fast med hendes lille mund.. Hi hi..

Jeg går heller ikk ind for det.. Jeg er glade for mine vovser, som de ser ud nu.. ;O)

• #16   25. okt 2005 Linda: Jeg vil gerne indrømme at det var sine billeder, der fik mig til at skrive. Men som skrevet har jeg tænkt p ådet før når jeg har set andre billeder.
    Det virker på mig som, en syg form for stimulans af en hund, især af den kaliber....

• #17   25. okt 2005 Linda: Andre hunde, har da lige så meget brug for at bruge deres kroppe, som muskelhunde. Men derfor hænger jeg da ikke en pind op i et træ til min hund. Der er da andre former for træning af hunde...

• #18   25. okt 2005 Linda: Du skriver også : men har nogle af jer nogen siden set en muskelhund der er smeltet sammen , fordi den ikke har kunne få lov til at bruge sine muskler , det har jeg , og det er fandme synd for en hund...

Du træner sikkert din hund fint, men det med gyngen eller pinden virker bare sygt...

• #19   25. okt 2005 Marie: Ja nu formulerede jeg mig heller ikke korrekt, jeg mente støre muskler.

Jeg ville aldrig få murphy til det, heller ikke tovtrækkeri!
    Men det er sjovt nok kun muskelhunde man ser hænge i træerne, hverken lab, retriver, eller gran donois, heller ej de mindre hunde.

• #20   25. okt 2005 Linda: Det har ikke noget med pinde at gøre. Men at de skal hoppe op, og bide sig fast, i en pind i et træ...

• #21   25. okt 2005 Majbritt: Jeg er helt enig med dig smiley

• #22   25. okt 2005 Linda: Har set, og dømt...

• #23   25. okt 2005 Linda: Udfra, det du skriver og dine billeder, længere er den da ikke. Men hvis du ikke vil sømmes, kunne det være du skulle tænke over hvad du gør og skriver...

• #24   25. okt 2005 Ja, Mojo gør det også gerne, helt af sig selv - og hun bruger også børnenes dæk gynge, og jeg har nu ikke tænkt mig at forbyde hende den, for hun syntes det er sjovt - hun gør det kun når hun er helt oppe og køre, engang hængte hun i den i 17 min. (ja, jeg tog tid:o) så kaldte jeg på hende og hun slap, så det er ikke fordi hun ikke kan slippe, men det er ikke unormalt hun hænger der lidt og brummer af gyngen.
    Og jeg syntes nu heller ikke hun har specielt store nakkemuskler, så ved nu ikke hvor meget det styrker.
    Men jeg har ADLRIG opfordret hende til det, hvis vi skal lege, så spiller vi fodbold, og den elsker hun virkelig som det højeste på jorden:-)

• #25   25. okt 2005 Majbritt: *GG* jeg tror du er på rette spor.
    Linda: Jeg synes ikke at der nogen der dømmer dig, men diskutere metoden.

Jeg har den opfattelse, at selvfølgelig ser hunden glad ud, den bliver jo overgearet og jeg tror det gør den kuldrede, men hvis man har det i hovedet og sørge for at stresse den godt ned bagefter.
    er det vel op til hver enkelte, om man vil bruge denne form for stimulans.

• #26   25. okt 2005 Linda: Så må jeg vel også dømme dig, som jeg vil.

• #27   25. okt 2005 Linda: Du er kun til at grine af... Jeg er da ligeglad med om du synes jeg er grim, der er dig der bliver tosset over jeg skiver min mening om dig...

Og jeg har ikke behov for at se din hund, det er sikkert en fin en, men ejeren, kan jeg kun dømme...

• #28   25. okt 2005 Casey - mine onkels Jack Russel Terrier de gør det også, de gør det HELE tiden, også i gardinerne hvis de kan komme til det......de er 110% opdraget når min onkel er der, men vender han ryggen til så tager fanden ved dem.
    Den ældste - Tage, han har præsteret at hoppe 5 m. lige op i luften for at få fat i en fuglerede, han fik kun fat i grenen, og min onkel måtte op og pille ham ned, men de er selv ude om det, for de har før i tiden opfordret dem til det, hvilket de er noget trætte af nu - men små hunde kan også.
    Mojo er nu også glad for lidt tovtrækkeri, og det gør jeg da gerne med hende, og det stresser hende bestemt ikke, og hun slipper når jeg siger slip - det samme gælder når hun hænger i gyngen, hun slipper når det bliver sagt, og hun er helt rologt bagefter. Faktisk har hun nu ikke gjort det siden hun blev drægtig, så muligvis hun har tabt interessen - og fint nok, jeg opfordrer hende ikke til det.

• #29   25. okt 2005 Hunden nyder den slags leg og den får brugt en masse muskler, og hvis hunden gør det af sig selv uden ejer opfordrer den til det må den jo kunne lide det. Min amstaff elsker det også og hver gang vi går i skoven er der et sted der hænger en slynge og der er den løbet hen inden jeg når der hen og leger med den..

• #30   25. okt 2005 Jeg synes metoden gir det forkerte indtryk,
    der findes så mange måder, at træne sin hund samt stimulere den på.
    - jeg tror man skal være meget bevidst med at fremføre denne metode, som træning.
    Konsekvensen er stress, hvis man ikke formår at geare den ned.

• #31   25. okt 2005 Majbritt & Marie - Mojo havde lidt af det samme da jeg fik hende, hun slog alt på sin vej ihjel, alle mine kyllinger røg da jeg fik hende, og hun så gerne mine kaniner røg samme vej.
    Men jeg slår også meget hårdt ned på det, og hun får absolut ikke lov til at lage smådyr mere, hvis hun begynder på sit pjat ude i have, så bliver hun bundet, og har hun stået der i 5 min. så er hun førdig når jeg slipper hende fri igen - måske ikke måden at gøre det på, men det har virket, og er hun på vej derover nu, så skal jeg sige "snor" og så pege med plankeværket, så stopper hun promte, og faktisk kan jeg ikke huske hvornår det sidste var nødvendigt at sige det til hende, så jeg tror hun har lært det nu.
    Men det der med nattejageri, deeeeet kunne hun nu sikkert godt overtales til hvis hun fik lov:o)

• #32   25. okt 2005 Majbritt - det har du helt ret i, der er kun ro over de hunde når de er under kommando.

• #33   25. okt 2005 Linda: det vælger du jo...

• #34   25. okt 2005 Linda har lavet en anden tråd, hvori hun siger farvel........

• #35   25. okt 2005 Jacob: Murphy elsker sågar os at lege boldkast, eller bare bolde.
    Men tro mig, han er bliver stresset af det.
    Derfor kaster vi ikke bold mere,.
    Men træner bold på en helt anden måde.

Bare for at give et eksempel.

• #36   25. okt 2005 Så længe min hund ikke bliver stresset af det og elsker det synes jeg det er godt for den.. Og elsker at gøre min hund glad. Og Majbritt g hva har det med at være sej at gøre??

• #37   25. okt 2005 Majbritt: Og den hopper ikke-den løber op af træet..

• #38   25. okt 2005 Vil også lige sige at Baloo gør det af egen fri vilje - men vi prøver så vidt muligt at holde ham fra det, og fra pinde generelt, da han virker til at bevæge sig mod en pinde-fiksering. Dette vil vi ikke have på vores samvittighed, da det i værste fald en dag kan være et barn der kommer forbi med en pind i hånden og han så stjæler den i den tro at de skal lege. Derfor leger vi hellere med dummies nu... Desuden stresser Baloo lidt nemt, så dette er endnu en grund til at vi så vidt muligt holder os fra legen-med-pinde....

• #39   25. okt 2005 Majbritt G: *gg* pokemon ligefrem... Uha det er lidt fornemt er det ikke... Men tak for det.... *ss*

• #40   25. okt 2005 Majbritt: LOOOOL Nej jeg kan da bestemt heller ikke forstå at folk kigger efter dig... Det er da et mode-statement med sådan en smart hat/ kasket....

• #41   25. okt 2005 Kan ikke se problemet..

Det er en verden til forskel i at lære hunden at bide fast i en gren og noget levende.. kan slet ikke sammenlignes.

Og at den får et stærkere bid? Det er da ligemeget om hunden bider med et pres på 1.5 ton eller 1.6!? Hvis den bider, så er der alligevel kun en vej.

• #42   25. okt 2005 Min problematik ligger hovedsageligt i hvis man gør det med en hund som nemt stresser... Hvilket Linda jo siger at Maximus ikke gør....

• #43   25. okt 2005 Linda og Maximus er ikke på mere.

Kommentér på:
hmmm, hvorfor

Annonce