{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Smerter????? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille chihuahua-dreng på 7 mdr. Han er midt i tandskifte, og pt. har han dobbelte hjørnetænder i overmunden samt har enkelte mælkefortænder, der sidder tilbage.
Var til dyrlægen i torsdags for at få vurderet, om hans mælkehj.tænder skulle fjernes. Dyrlægen mente, vi skulle se tiden an i 3 uger.
Da vi kommer hjem torsdag aften fra hundetræning, og han vil drikke lidt vand, så skriger han pludselig helt forfærdeligt. Senere da jeg giver ham mad, så piber han for hver mundfuld - og kaster da osse noget af maden op igen.
Jeg ringer straks til dyrlægevagten, som mener, det kan være pga. tandskiftet - eller han er blevet lidt øm i kæberne, efter vi har kikket ham i munden. Det sidste tror jeg nu ikke rigtig på, da vi jo ikke havde hårdt fat i ham.
Jeg skal selvfølgelig ringe igen, hvis det bliver værre.

Fredag er der så ikke rigtig noget, før sidst på dagen - han leger med min anden hund, og pludselig skriger han helt forfærdeligt igen. Jeg kan intet se på ham - ikke andet end at han er ganske ulykkelig, og han piber/skriger, hvis jeg vil kikke ham i munden. Min konklusion på dette tidspunkt er, at han har ondt i tænderne.

Men nu begynder det så at blive mystisk - for nu er der ingen problemer, når han spiser - han kan endda gnave kødben, både med fortænderne, hjørnetænderne og i begge sider med kindtænderne.
MEN han har stadig disse skrigeudbrud af smerter - i går vågnede han pludselig af middagssøvnen og skreg. Her til morgen skreg han igen, da han legede med min anden hund.

Jeg kan slet ikke finde ud af, hvorfor og hvor han evt. har ondt. Det er åbenbart ikke konstante smerter. Han spiser, bevæger sig normalt - har normalt afføring og tisser normalt. Og der er INTET at se på ham - pludselig skriger han bare.

Jeg tager ham selvfølgelig til dyrlæge i morgen til en gennemgribende undersøgelse, men kunne godt bruge noget hjælp herinde fra andre, som måske har erfaring med lignende symptomer - og hvad der evt. kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter?????
  • #1   25. maj 2008 hvis du har en dårlig tand, så gør det nødvendigvis ikke ondt hele tiden.. men hvis du så tygger i noget kan det jo godt gøre ondt og hvis du har ligget forkert når du sover og lige har fået ramt et ømt punkt, så gør det jo også ondt..

    så tror bare at det er tænderne der driller..


  • #2   25. maj 2008 Balou havde også dobbelt tænder og de skal altså fjernes for de din hund kan få en forkert tand stilling vores dyrlæge fjernede dem straks.

    Men det der med at skrige når han skriger ligger han hovedet hen til noget andet på hans krop eller er det bare ud i det blå? FOr vores hund skreg os lige pludselig hvor han tog hovedet ned mod benet


  • #3   25. maj 2008 Har haft en hund med de samme symptomer engang og den havde brækket kæben, hvilket er utroligt smertefuldt.

  • #4   25. maj 2008 Tror ikke, der er noget galt med hans knæ - har en anden hund, som er opereret for patellalux. 2 gange - og ham her har aldrig vist symptomer, men det skader jo ikke at få det tjekket.
    Jean - Han skriger ud i den blå luft - derfor er det så frustrerende. Jeg har 2 uafhængige dyrlægers vurdering af, at hans tænder skal ses an i 3 uger - de mener, at tænderne måske falder ud af sig selv.
    Gitte - håber da ikke, han har brækket kæben. Men så ville han vel ikke kunne gnave kødben uden at få ondt?


Kommentér på:
Smerter?????

Annonce