{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Smerter... {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg har indenfor de sidste 2-3 uger begyndt og få smerter omme i skulder/nakke parti når jeg er ude og gå med Uffe..
På arbejde (uddannet bygningsmaler) er jeg også begyndt og få ondt når jeg har armene over skulderhøjde, og det kommer rimelig hurtigt, så mærkes det som om der hænger 50 kg og hiver nedad... Jeg har gået arbejdsløs fra 1.1.12-1.5.12
Plus jeg meget ofte også har ondt i mine albuer når jeg sidder i stolen eller sover...
Hvad kan disse smerter være ???

Hilsen Betina...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter...
  • #1   18. jun 2012 Det kan komme af noget så banalt som kæbespændinger...

Spændinger i kæberne (som kan komme af flere ting - spekulationer, stress, skæren tænder, tyggegummitygning, bideskinner) forårsager ofte spændinger i nakken, skuldrene og langs rygsøjlen.

Spændinger i skulderpartiet kan give smertetrækninger i albuerne og helt ned til lillefingeren

• Mathilde L
    Mathilde L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   18. jun 2012 Du siger, at du har været arbejdsløs. Hvis du ikke har trænet eller lavet noget aktivt i den periode, så er dine muskler svundet en del. De skal sikkert bare vænnes til at bruges igen. Det med albuen, er nok en tennisalbue. Du skal så vidt muligt holde den i ro, og finde en behagelig stilling til den når du sidder.

• #3   18. jun 2012 Tennisalbue er en belastningsskade...

Problemet her er, at det virkelig vælter med årsager der kan være til de symptomer, du nævner.... Så det vil altid være gæt.... Mere eller mindre kvalificerede.

• #4   18. jun 2012 Har lidt af muskel spændinger i især nakke og skuldre men også ryg, siden jeg i sin tid var i lære, og har det ind imellem som du beskriver. Har i flere omganne gået ved en fysioterapeut, og akupunktur har jeg også fået, og får stadig regelmæssigt. For mig er det nærmeste blevet kroniske smerter, sikkert fordi jeg ikke fik gjort noget ved smerterne de første år og de så bare blev værre og værre.
    Få hjælp til det hurtigst muligt, så du kan tage det i opløbet..

• #5   18. jun 2012 Jeg har været i motionscenter hele foråret og stoppede lig inden jeg startede på arbejde igen pga vi fik uffe og begyndt på hundetræning, så har været igang..
    For en 5 år siden overbelastede jeg mit ledbånd i højre albue, og det fik nok ikk den tid til at komme iorden som det skulle, tog hjem til middag for at komme til lægen og hva hjemme dagen efter og så igen på arbejde... Så smerterne i albuen er nok kommet af det, dog er det også i venstre side..
    Nakke og skulder er som sagt først lige startet indenfor de sidste par uger, og kommer allerede efter en halv kilometer... Kan der sidde noget i klemme???

• #6   19. jun 2012 En tandbideskinne ,skulle forhåbentlig ikke forårsage problemet . De er forbyggende...

• #7   19. jun 2012 Tja... Det skulle de jo være...

• #8   19. jun 2012 I langt de fleste tilfælde virker en bideskinne. Ellers kan der være tale om at den skal rettes til.

Kommentér på:
Smerter...

Annonce