418 visninger
|
Oprettet:
regler om hund i bil?? {{forumTopicSubject}}
er´ der blevet lavet regler om hund i bil. altså mht, on hunden uanset str, skal sidde fastspændt eller i bur eller bare u åben bagage rum???
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Så her for en uges tid siden, en ung pige sætte sig ind i sin bil og op på skødet hoppede en lille hund og der blev den ellers siddende mens hun kørte. Totalt uforsvarligt både overfor hunden, andre bilister, fodgængere etc. Man har jo ikke fuld kontrol over bilen, hvis der sidder en hund lige der. Den sidder i vejen når man skal dreje, man kan ikke handle hurtigt i en farlig situation.
Så mener bestemt at hunden høre til enten i et bur eller med sikkerhedssele på bagsædet lige som børnene (altså ikke børn i bur, men i sele)
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Ingen regler endnu....
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 331
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
Der er ingen lov om at de skal være fastspændt, men de må ikke være til gene for føreren af bilen....
Som han sagde.. en ting er lov, men noget andet er det hensigtsmæssige... specielt ved en hård opbremsning....
Så altså.... ikke noget krav....
Jeg havde en dag Knirke med løs på passagersædet og måtte bremse for et rådyr.. hun røg ned i bunden af bilen og jeg var meget bange for at er var sket noget med hendes nakke, for hun blev ved med at ryste på hovedet længe efter, men det var der heldigvis ikke... siden den dag er mine hunde altid i transportkasse når jeg har dem med....
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 863
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-10965036.html
maj 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
Og jeg mener da, at man, ved lov eller ej, burde spænde sin hund fast / bruge transportbur. - Den har ikke en ærlig chance for at tage fra, som os andre, hvis der sker noget.
Jeg tænker sikkerhed. Aladdin er altid spændt fast, når jeg har ham med i bilen.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
Rigtig godt at du sætter dette link ind... Jeg har ledt som en gal for at finde det....
Det beviser nemlig at det man kan købe til sikkerhedsseler ikke virker men at det er transportkasse der er det sikreste...
Da jeg så dette link første gang, gav det virkelig stof til eftertanke... for sikke knald der er på når det virkelig er...
jun 2007
Har lige været oppe i dyrehandelen og prøve forskellige modeller til bilen nemmerlig *G*
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jun 2007
Og for dem der ikke er lavet af penge og må priortere så får man ikke speciallavet et bur til en bil der ikke er ens egen..
regler om hund i bil??