dyrlægens ord {{forumTopicSubject}}
ja så har jeg været ved dyrlægen med lille dusty
han fik igår en ny anal-sæks-fistel, denne gang i venstre side (han fik en i højre side d. 1 maj)...
snakkede med dyrlæge vagten igår, som mente at så længe han var glad, risk, legesyg og spiste og drak, kunne jeg godt vente til idag..
er så lige kommet hjem..
og for lille dysty står den nu på hans TREDJE antibiotika kur, siden tascha døde d. 4 april
dyrlægen siger at det MÅSKE kan skyldes at han i den periode vi fik diva, fik noget af hendes foder (hun skulle jo vænnes lige så stille over på vores)
men det der undre ham er at det går LYN hurtigt med ham..
i forgårs var der INTET at se eller mærke på ham.. han hverken kløede hans bagdel, slikkede sig eller noget som helst..
natten til igår slikkede han sig så meget.. og om morgenen da han forsøgte at skide, kløede han numsen bagefter..
jeg tjekke ham bagi, og kunne intet se.. arret fra den gamle fisten var pænt, og der var ingen hævelse..
en times tid efter kiggede jeg igen, hvor der så var kommet et lille bitte hul i det gamle ar.. jeg trykkede lidt, og der løb blod ud, og en smule gammel brun betændelse
hen over middag, havde han pludselig en rimelig stor hævelse bag i..
og hen på eftermiddagen var det blevet til en kugle rund hævelse, hvor huden var helt gennemsigtig, og man kunne se væsken inde bagved
jeg stillede ham under ridende vand med bagdelen, da jeg så kan få lov til at røre uden han synes det er træls.. og så sprang den og der kom en masse væske ud...
så på under 24 timer er han gået fra ingen symptomer at have, til at have en sprunget fistel
sådan var det også der d. 1, ingen symptomer overhovedet, og i løbet af natten havde han fået en fisten, der var han smurt ind i blod og væske om morgenen
så nu skal han have det antibiotika i 12 dage igen.. og så må vi se tiden an.. hvis han fortsætter med at døje, så må vi overveje muligheden for at fjerne analkirtlerne..
men det er ikke et helt ufarligt indgreb på sådan en lille hund
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
forstår det bare ikke for han har ALDRIG døjet med det før
og det er jo lidt svært bare at tage til dyrlægen og få dem tømt en gang i mellem, når han ikke viser nogen tegn på at de trænger, før det er for sent, og der er en fistel på vej
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
Ved en opration er problemerne overstået en gang for alle,så det er bare at få det gjort hurtigst muligt.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
så er hverken min kæreste eller mig interesseret i at OVERVEJE operationen..
så hellere få tømt de analkirtler en gang om måneden..
dyrlægen har vist mig hvordan man gør.. det er bare lige med at ramme rigtigt..
det kan godt ske det er synd vi nægter at lade ham operere.. men det er ikke så lang tid siden vi mistede vores elskede tascha.. og vi tør ikke tage nogen chancer med dusty (eller diva)...
vil ikke risikere at miste flere
dyrlægens ord