Hvad skal vi gøre? Hvad skal vi gøre?
Hej HG...
Mig og min kæreste har længe søgt efter hvalp. Vi har været rundt omkring og kigget på forskellige hvalpe - vi har oplevet mange gode såvel som dårlige steder. Men for mig og min kæreste handler det ikke bare om at få anskaffet sig en hvalp så hurtigt som overhovedet muligt. Vi vil være sikre på at den hvalp vi finder er den helt rigtige for os ^^
Nu er vi så havnet i et lille bitte problem i det kære hjem Jeg har hele tiden helst ville finde en hvalp/unghund fra et internat eftersom jeg syntes de hunde derfra fortjener en chance til. Min kæreste derimod nægter at få hund fra sådan et sted. Han siger at hunden skal vi have kendt lige fra 8 uger gammel... Hmm Jeg ved ikke helt hvad vi skal gøre.. det kom så vidt vi næsten var tæt på direkte at skændes over det..
Jeg har boet hele mit liv ved min mor som er katteavler på race katten Main coon. Og der fortalte min mor mig tit og ofte om folk der kommer og vil købe en killing fordi de bare gerne vil have en. De sætter sig ikke ind i det ansvar som egentlig ligger bag det at, have et dyr i hjemmet og under sine vinger. Mange avler til højre og venstre (både at kat og hunde) Og så er det jo at folk falder for de her dejlige kære dyrebørn og tager dem med hjem.. hvorpå til sidst ender det SOMMETIDER med at de skaffer sig af med dyret igen da de enten ikke har tid eller ønsker at have dyret længere.. Jeg syntes det er uhyggeligt! Kort sagt..
Når man påtager sig et ansvar.. så er det DIT og kun DIT ansvar at hunden/katten får et godt liv.. Nå.. men altså.. Jeg syntes at istedet for at finde en hvalp, så vil jeg hellere tage på internat og finde en perfekt lille bandit
Men nu hvor vi har haft det skænderi her.. så er jeg kommet helt i tvivl om vi bør få hund..? Hvis vi kan skændes over dette.. hvad bliver det næste.. Hundens madskål? halsbånd??
Før syntes jeg jo at vi havde styr på alt. vi har været sammen i nogle år nu .. og vi har forlovet os. Vi bor i et rækkehus på Amager med stor have til. Og jeg har før haft arbejde i herning hundeklub med medhjælper til hvalpe træning.. (hehe.. så skønt jeg er vokset op med katte og killinger, så ligger min kærlighed ved hundene)
Ville være rart med nogle gode råd om hvad vi nu skal gøre?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Jeg giver Iben helt ret . Men i skal også tænke på at ganske vist er det et stort arbejde med en hvalp , men det kan det sandelig også være med en hund fra et internat . Nogle gange en umulig opgave. Den hund vil være præget på andre mennesker den har fået en eller anden form for opdragelse -- eller måske slet ikke . Den har måske ikke haft det så godt eller har været moishandlet.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Man kan jo aldrig være sikker på fremtiden og jeg ville nok lave en aftale om, hvad der skulle ske med hunde, hvis man på et senere tidspunkt går fra hinanden. Det sker jo alt folk gør det og når der er hund eller børn imellem, skylder man dem at have tænkt over worst case scenario.
Om det så skal være en hvalp eller en lidt ældre hund, kan jeg jo nok ikke rådgive om. Min holdning er, at da det er en hund, jeg skal have resten af mit liv, skal det være en jeg selv kan forme - altså en hvalp. Men jeg forstår til en hvis grad også folk, der tager en lidt ældre hund. Her skal man bare være SÅ opmærksom på, at man vælger hunden fordi det er den helt rigtige og ikke fordi det er synd at den skal være på internat og måske aflives. Der er mange triste hundeskæbner og kan man hjælpe den helt rigtige hund er det dejligt! Man kan derimod ikke hjælpe alle og man gør ikke nogen en tjeneste ved at få en problemhund, som bare er i vejen og som man måske alligevel må opgive. Husk nu på, at det er for resten af livet, når man får en hund og man er ikke noget dårligt menneske fodi man vil have en god hund.
God jagt! Og held og lykke med at blive enige :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Men men men... Der er altså nogle seriøse lig i lasten og fremover vil jeg være meget forbeholdende med at tage en voksen hund til mig igen
Hvad skal vi gøre?