{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.418 visninger | Oprettet:

Hvor gammel skal man være? {{forumTopicSubject}}

Ja.. Det er så dagens spørgsmål fra min side af.. Hvor gammel skal man egentlig være for at have en hund? Nu er jeg den heldige pige af de 21 år som bor i et rækkehus med min forlovede kæreste på 18 år. Vi bor på Amager (dejlig dejlig sted :)) Nå.. Men nu da det jo ikke er nogen hemmelighed så har vi tilmeldt os her på, galleriet for at finde den rigtige hund til vores familie smiley Jeg, (Majbritt) har før arbejdet meget med hunde i Herning hundeklub med træning af hvalpe/hunde - så min lidenskab til en lækker hvalp er klart noget af det bedste jeg ved!

mmh.. Som sagt, vi leder efter den helt rigtige hvalp til vores lille familie. Vi har søgt rundt omkring og faldt så over en annonce med schæfer hvalpe til salg for 4000 kr. Vi tænkte at hvalpene så søde ud, så vi måtte hellere tage et kig derud smiley Det gjorde vi så, da vi kom derhen overraskede det mig at der kunne se så forfærdeligt ud. Huset var enormt lille, gulv arealet hvor hvalpene løb rundt på var ikke mere end 15 m2 og der var altså 11 store hvalpe! Well.. Jeg spurgte så om det var muligt vi kunne hilse på hvalpenes forældre.. Kvinden som vi talte med gik kort ind i et andet rum og kom så tilbage med den chokerende besked: "Vi har talt lidt om det og vi er blevet enige om at vi mener i er for unge til at tage jer af en hvalp"

Chokeret og nærmere dybt overrasket måtte vi jo tage hjem igen. Jeg forstår bare ikke hvorfor at mig og min kæreste ses som alt for "unge" mennesker til vi kan tage ansvar på en hvalp/hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel skal man være?
  • #1   13. maj 2008 fred yrværnsloven:

    § 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker.

    dvs fra du er 16 må du købe en hund uden dine forældre skal godkende det..

    Dog er det en god ide at spørge dem ad alligevel hvis du bor hjemme..


  • #2   13. maj 2008 hvis du skulle ha været hvis man smiley

  • #3   13. maj 2008 Man skal jo i denne henseende være så gammel, som den enkelte opdrætter mener, man skal være..

    Det er jo helt op til dem...

    (Hvis jeg var jer, ville jeg i stedet for hjælp til at finde den rette hund, der sundhedsmæssigt og mentalt er i tip top form hos en god opdrætter - alene det, at I har gjort et stykke arbejde får jer til at fremstå ansvarlige)


  • #5   13. maj 2008 Lilly, i dette tilfælde bor mig og min kæreste jo så ude smiley Vi har et dejligt rækkehus med have til. Vi har længe talt om at få os en hund og leder stadig efter den rette. Men undrede mig blot over at damen havde den indstilling. For min ærlige mening var at det hjem hun tilbød hvalpene var da bestemt ikke det rette. Som sagt var der kun de der 15 m2 plads hvor hvalpene løb rundt på. Gulvtæppet var flænset helt op og der var kort sagt møg beskidt!

  • #6   13. maj 2008 MajBritt jeg var også "kun" 21 da jeg overtog en omplacerings-husky - og nogenlunde samtidig købte vi en schæferhvalp, som min lidt yngre kæreste kom til at træne med. Så jeg tror bare I er havnet ved den "forkerte" opdrætter.

    Hvis du savner at arbejde med hvalpe/unghunde skal du da iøvrigt være yderst velkommen i vores klub nede på Amager strand. Vi kan altid bruge nye instruktører - eller instruktørelever smiley


  • #7   13. maj 2008 jeg er 20 og har en fantastisk hund.. tro ikke det har så meget med alder, men om man er klar til at havde en hund

  • #8   13. maj 2008 jeg tror ikke det er jeres alder der har været noget i vejen med. men mon ikke i har stillet for nærgående spørgsmål.

    måske har hun slet ikke haft tæven ?
    eller hun ikke har villet vise tæven frem ?
    lyder ikke som et rart sted.



  • #9   13. maj 2008 Daisie, Vi fik ikke mødt forældrene. For da jeg spurgte om vi måtte se dem var det jo at hun gik. Så kom hun kort efter og sagde vi ikke kunne købe en af deres hvalpe. Jeg forlanger trodsalt at se hvalpenes forældre før jeg vil købe.

  • #10   13. maj 2008 Karina! Det er et tilbud som vil noget smiley jeg elsker og savner at arbejde med hunde, så det er noget jeg utrolig gerne vil.

  • #11   13. maj 2008 Hvis du har lyst så kig f.eks. ned på torsdag. Der har vi hvalpehold kl. 19-20, men jeg har også et let-øvet inden da - så fra kl. 18 kan du ihvertfald finde os dernede. Vi er der også i morgen, men der træner jeg én af mine egne hunde, og så er det der min koncentration er nødt til at være - men efter træningen (dvs. kl. 20) er jeg også til din fulde rådighed smiley

  • #12   13. maj 2008 Vær istedet glade for i ikke købte der, og brug så tiden på at finde et ordentligt sted.

    Jegmener man skal være over 18, da man indtil da ikke kan tegne den lovpligtige forsikring.

    Derudover er det svært at sætte alder på. Men det drejer sig jo om at have sat sig ind i tingene, have styr på sit liv (altså ikke flytte rundt igen og igen, have styr på økonomien osv) og alle den slags ting
    -og det har folk på din (og min) alder ikke ret ofte.

    Det kan godt være i har, men jeg kan godt forstå en opdrætter ikke umiddelbart vil juble af glæde over jeres alder. Men heldigvis er der osse opdrættere der sælger til unge når disse har vist at de har tjek på tingene.

    Et lille råd vil jeg dog give med. Og det er ikke fordi jeg vil sætte spørgsmål til jeres forhold, men aftal allerede nu at HVIS nu i skulle gå fra hinanden, hvem skal have hunden? Og sørg så for at hunden står i dennes navn


  • #13   13. maj 2008 Jeg ved godt, der måske går lidt tavlesnobberi i den nu, men alene det, at hvalpene sælges til 4000 kr får noget til at virke galt..

    Det er for meget og for lidt på en gang...

    Skidt sted, det er jeg ikke i tvivl om..

    Og derfor synes jeg det ville være skønt for jer, hvis I kunne få hjælp til at finde den helt rette schæfer til jer ;o)


  • #15   13. maj 2008 Tror nu umiddelbart osse det kunne skyldes andet end blot jeres alder (læs: at opdrætterne ikke sel havde styr på tingene)

    Og så er jeg i øvrigt meget enig med CH -få nogen til at hjælpe jer med at finde den helt rigtige schæfer fra et ordentligt sted.


  • #16   13. maj 2008 Jeg kan kun give folk ret i at man skal have styr på sit liv, tjek på øknomien og tilværelsen! Ofte glemmer folk at kigge efter om de egentlig har råd og tid til hund - men ser man en hvalp har man lysten til at tage den med hjem! Jeg vil så lige fastslå at det kunne aldrig falde mig ind at købe hund uden at vide om alt er i orden. Selvfølgelig kan man ik forudse om par forholdet går i opløsning, så det er klart noget der skal være aftalt inden købet.

    De blev solgt til 4000 og er U/stamtavle.

    Karina.. Jeg kommer gerne! Tager kæresten med så han også kan se med, det er jo også meningen at vores hvalp skal til træning når den tid kommer. Men.. nu skal vi jo lige først finde den rette hun fra det rette sted hvor jeg ikke får et surt opstød bare ved at se stedet. Der skal være den rette kemi mellem køber, hvalp og sælger smiley


  • #17   13. maj 2008 Ret selv evt. stavefejl smiley Stavenissen er tidligt fremme i år *gg*

  • #18   13. maj 2008 Det lyder ikke som om de har haft helt rent mel i posen. Hvorfor skulle I ikke være gamle nok. Og det faktum at da du spurgte til forældre-hunde(ne) at det først der gives besked om at I var "for unge".
    Find en rigtig opdrætter til jeres kommende hund.
    Og måske burde de mennesker meldes et eller andet sted ???


  • #19   13. maj 2008 Majbritt

    I har da pt. heller ikke låst jer fast på, at det skal være en schæfer, vel? Så vidt jeg kan se i din annonce, så søger i "lidt af hvert" smiley Og så lover jeg at du kan se de første 40-50 pragtfulde racer bare ved et lille besøg på træningspladsen smiley


  • #20   13. maj 2008 Nej, vi har bestemt ikke fastslået at det skal være en race vi går efter. Jeg har dog erfaringer med schæferhunde og det var derfor vi i annoncen om hvalpene syntes det lød som det rigtige sted. Desværre blev vi ret skuffet og nærmere sagt mere mistroiske overfor kommende annoncer. Vi er åbne og søger stadig den rette hvalp som kan sprede liv ind i vores mindre familie smiley

  • #21   13. maj 2008 Anne, hvor melder jeg dem henne hvis det er? Jeg syntes da ikke ligefrem det var et særlig miljø venligt sted for hverken mennesker eller hunde.

  • #22   13. maj 2008 Ok - håber vi ses her en af dagene så smiley

  • #23   13. maj 2008 jeg tror også at vores opdrætter havde set os som for unge hvis vi ikke have et barn hun var nemlig meget nervøs for hvilke hjem de kom i

  • #24   13. maj 2008 Majbritt
    Jeg ved desværre ikke hvor man skal melde det til.
    Havde vi haft et dyrepoliti, som de f.eks. har i USA så ville det være stedet.
    Dyrenes beskyttelse ?
    DKK?

    Måske der er nogle andre derude der ved det. For det lyder da unægteligt som om, de driver en form for hundehandel , når I ikke engang kan få lov til at se mindst hunde-mor !


  • #25   13. maj 2008 Tvivler på i får noget ud af at melde det, men i kan da prøve at tage kontakt til Dyrenes beskyttelse.

    Men selvom man ikke synes forholdende var optimale, så lyder det ikke til dyreærnsloven er overtrådt. Umiddelbart lyder det jo til at hunden fik mad og vand og den slags, men at det "bare" var fordi rummet var beskidt og ikke så stort.
    -desværre tvivler jeg på det er nok til at noget kan gøres


  • #26   13. maj 2008 Det er vel meget individuelt, hvornår man er klar til at have hund. Jeg er 19 og har en skøn landseer, og vi har det dejligt sammen smiley Det handler vel lidt om, hvornår man er klar til at tage ansvar og fralægge sig nogen af ens egne behov.

  • #27   13. maj 2008

    Prøv at se her: http://www.schaeferhunden.dk/hvalpeliste.htm


  • #28   13. maj 2008 Lilly - § 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker.

    Forældremyndighedsindehaveren skal samtykke.... smiley


  • #29   13. maj 2008 Jeg synes da du lyder til at kunne blive en god ejer:o)

  • #30   13. maj 2008 Mange tak smiley

    og tak for jeres råd og vejledning. Vi må på jagt igen.. heldigvis har vi allerede et andet sted vi er lidt interesseret i.


  • #31   13. maj 2008 Kig nu endelig på forældredyrenes sundhedsstatus - og også på den øvrige families sundhedsstatus...

    Man kan SÅ hurtigt komme rigtig galt afsted...


Kommentér på:
Hvor gammel skal man være?

Annonce