22. feb 2007 Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 213
Hvorfor bliver han ved og ved og ved? {{forumTopicSubject}}
Vi har et lille problem med vores franskmand, som synes at blive værre og værre med tiden.
Hver gang vi møder en anden hund, specielt hanhunde skal han snuse til deres "diller". Problemet er så at han bare bliver ved og ved og ser overhovedet ikke ud til at kunne stoppe (trods advarsler fra de andre hunde).
Her i weekenden er vi nede hos svigerforældrene og de har to skønne hunde, Neo bliver så ved med at gå efter hanhunden og snuse til den, dette gør han konstant.
Og det virker ligefrem som om han er ved at blive helt kulret af det. Man kan hverken kalde på ham eller noget, vi andre eksistere slet ikke og mad intressere ham heller ikke.
Mit gæt ville være noget med dominans, men jeg kan ikke få det til at give mening at han bliver ved med at snuse til den hele tiden.
Der er intet aggerisivt i hans adfærd blot denne konstante snuseri.
Nogen der ved hvad det går ud på og evt. hvordan man stopper det?
Skal lige siges at han bliver 2år til sep.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Ved det ærligt talt ikke.....
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Men har ikke noget godt bud, andet end det med kastrationen af den anden hund.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 213
Jonna M: Har du så en ide til hvordan jeg afbryder den adfærd, er det bare ved at skille dem ad, eller er der en anden måde? For det er meget svært at komme i kontakt med ham når han gør det, man kan sætte ham på plads og to sek. efter har han glemt det hele igen og skal til at snuse.
Beanmor: Forskellen mht Neo er at de hanner han ser op til, som i dette tilfælde, forsøger han ikke at "humpe" han snuser kun, men dem han ikke gør der går han straks igang først snuse og så "humpe, humpe" og kan igen blive ved indtil jeg simpelthen fjerner ham.
Men ja hi hi har skam mødt flere franske homohunde ;oD Vil bare gerne have stoppet den adfærd, da man tydeligt kan se at det er dødtrættende for den anden hund også..
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
Ellers kan en stråle vand i situationen gøre underværker. Brug en gammel opvaskeflaske eller en vandpistol med en tyk stråle. Bare sørg for at han ikke opfatter hvem der "skyder" ham, hvis du gør det selv. Ellers få en anden som ikke normalt håndterer og lever med hunden til det. Og sørg for at det kommer lige i splitsekundet, hvor han udfører adfærden.
Efter nogle gange - alt efter hvor indlært adfærden er i ham - vil han formentlig begynde at undre sig over hvor det irriterende vand kommer fra, og (forhåbentligt) associere det til sin snusen lige dér - og så er det sandsynligvis lige pludseligt knap så underholdende. Og DU har samtidigt ingen form for straf brugt, så du bliver ikke en tørvetriller, der mister lederskab på den konto - og hunden associerer ikke samværet med andre hunde til værre ubehag end et skud vand
feb 2007
Der skulle to gange til og så stoppede han fuldstændig. Nej hvor er det dog dejligt befriende, han havde nemlig ikke bestilt andet de sidste to dage. Så nu kan vi endelig vende tilbage til at nyde svigerforældrenes store have og strand i det skønne vejr, uden konstant at skulle sige nej neo. Nu der er dejligt fred og ro ude i hundegården ;o)
Jeg takker rigtig mange gange for hjælpen... ;oD
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
de burde jo netop ikke dufte af noget... hmm...
Godt det lykkedes for dig Natasja, Nicki & Neobebs!;oD C
feb 2007
Neo ser helt mærkelig ud i hovedet når det er han er dernede og snuse, han begynder og skære tænder og hele munden og snuden viberer bare derud af. Han kommer helt i trance, så et eller andet spændene må han ku dufte dernede ;o) Ellers må jeg bare indse at mors basse dersværre er en lille homovaps...
Ja dejligt, nu slapper de bare af i hundegården så skønt.... Hvad skulle man dog gøre uden HG ;oD
Hvorfor bliver han ved og ved og ved?