{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Hvorfor bliver han ved........ {{forumTopicSubject}}

Med at være sky?
Nu har vi snart haft Buzz i 4 mdr. og han er stadigvæk sky, selvom vi ikke har slået ham.
Har kun taget fat i hans nakke et par gange, og det gør vi heller ikke mere, da hans skind er for stort og ikke kan trække sig sammen ellers.
Så får han skæld ud nu, så holder vi ham i halsbåndet og skælder ud.
Men han ligger helt hen af jorden - og går vi tur, og jeg lige hiver ham tilbage, så ligger han der også:-/
Vi får noget træning og nogle gode råd her i Påsken, så det er ikke det jeg søger - men måske nogen har en idé om hvorfor han stadig er bange for at vi slår/sparker eller hvad han nu har været ude for?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bliver han ved........
  • #1   22. mar 2006 Ja, men jeg sys også det må være temlig anstrengende for ham hele tiden at gå og "tro" nu får jeg klaps.
    Men det er rigtigt, alle dem jeg har haft har været underdanige på den ene eller anden måde - men ham her er nok mere hvad jeg vil kalde håndsky, han vil gerne kæle, nusse og alt det der, men han er altid forberedt på at man slår, også selvom vi sidder og hygger sammen.

• #2   22. mar 2006 Det skal nok komme stille og roligt.
    Min buzz var også sky, meget, men det aftog stille og roligt.
    Men kunne stadig godt fare sammen, men slet ikke i samme stil først.
    Bare giv ham tid.

• #3   22. mar 2006 Monique var på nøjagtig samme måde da vi fik hende (sep05) det sker at hun stadig kryber hvis en voksen råber eller slår ud med armene (ikke ad hende!!). Men det er sjældent og vi har ikke gjort noget bestemt med hende, men vi råber ikke, tager fat, slår eller lignende, og så er tilliden stille og roligt vokset!

Tålmodighed... MEGEt tålmodighed!!

Held og lykke med det, for det ER vildt frustrerende!!

• #4   22. mar 2006 Når han lægger sig når du trækker i snoren, er det et dæmpende signal.
    Husk på at hunden vil altid vælge en person som altid er rolig og holder hoved koldt, som leder. Og ikke en der lader sig rive med at sine frustrationer og skælder ud.

Det lyder til han er meget blød, og at i skal træne en masse lederskab, hvis han så sig som den ideelle leder ville ahn ikke være sky, han ville stole blindt på dig.

• #5   22. mar 2006 Han ser nu nok alligevel mig som leder - for han hører kun efter hvad jeg siger, det er kun mig der kan få ham til at lystre de få kommandoer han kan, så han er ikke i tvivl om det tror jeg ikke.

• #6   22. mar 2006 Jeg tror da bestemt han ser dig som leder, men måske ikke den ideelle leder. Hvis du læder nogle af artiklerne på canis.no, tror jeg du vil finde meget inspiration:) Du kan også læse Jan Fennels bog -hundelytteren! Begge steder er de gode til at give flere redskaber hvor man etablerer lederskab uden brug af skæld ud men kun almindelig rolig dominans:) Det vil være mit råd til dig:) Men hvis det var upassende må du undskylde:)

• #7   22. mar 2006 læder=læser:)

• #8   22. mar 2006 Lynbørge *LOOOL*

• #9   22. mar 2006 Nej nej, det er skam ikke upassende, fint du skriver det:-)
    Men som sagt, så kommer Kisser i påsken, og han skal hjælpe med noget seriøs lydighed bla. og hun ved med garanti også noget om det andet.

• #10   22. mar 2006 Conrad var nøjagtig lige sådan! Det skal nok komme, bare rolig.
    Min dreng var også sky, meget, på trods af, at han ikke havde haft en "dårlig barndom" men han havde dog ikke været nok i menneske hænder, hvilket jeg mener er årsagen. Vi har nu haft ham i næsten et år og han er blevet SÅ modig, men han bryder sig stadig ikke om, at man hiver hårdt i snoren hvis han ikke går pænt, så det undgår jeg ved, altid kun at bruge bløde træk og min stemme. Brug dine øjne og knur af ham når du skælder ud, træn ham i nye ting så som, at hoppe op på en bænk, over en træstamme osv og ros ham så hver gang han stoler på dig og tør noget nyt.

Det skal nok komme med tiden..

• #11   22. mar 2006 Nu ved jeg ikke, hvilke anledninger det er han for skæld ud for??
    Men ved med min egen hund, at i denne periode (han er jo 1 år) og det er en usikker periode de går igennem ligesom buzz.
    Det er vigtig, at vide at de først og fremmest har den selektive hørelse, samt kan de godt glemme deres lydighed i denne periode, hvilket vil sige, at de ikke vil være på tværds men snarre i tvivl om, hvad du vil have ham til.

Murphy har altid været sådan lidt undelegen, men her hvor han er blevet 1 år kan jeg mærke, at jeg skal være ekstra følsom og tålmodig, give ham mange flere positive oplevelser.

i stedet for at skælde ham ud hav de ekstra gode godbider med, når han går pænt eller ikke lægger sig.

• #12   22. mar 2006 Min hundetræner siger, du skl få ham til at overskride sine grænser ved at gøre noget som han ikke finder sjovt og er lidt bange for eller ikke har prøvet før, du skal følge hans tempo og et lille bitte fremskridt, skal han roses het vildt.

Cosmo har også lidt af det, til træning fik vi ham til at gå igennem en hunde tunnel, først var den ikke engagn en meter, og det to næsten 5 min før han kom igennem, men da han var kommet igennem var han så stolt, det var fedt at se, vi gjorde den længer og længer og til sidste to han den endan med knæk på. Denne øvelse kan du lave hjemme, med to stole og et tæppe over.

Men ros ros ros og atter ros, og hold igen med at skælde ud og tag fat i ham (ved det er svært) Men et NEJ virker lige så godt.

Men styrk hans selvtilid. Det er mit råd.

• #13   22. mar 2006 He he - jeg takker for jeres råd, selvom det ikke var det jeg ville have, for jeg har det sådan at nogen der ikke kender hunden ikke kan give de rigtige råd, så jeg modtager helst fra folk der har mødt ham - tag det ikke personligt:o)
    Fordi for det første er han ikke bange for at udforske noget, han elsker vores unger, han elsker vores gæster - han elsker at lege og putte, og forstår udmærket et nej, men om de virker kan jo så diskuteres:o)
    Men det er da blevet meget bedre, men ikke godt nok sys jeg.
    Og han er heller ikke bange for at følge mig, som du skriver Linda - over forskellige forhindringer, det gør han gerne - han er nysgerrig nok til at ville med i det hele.
    Og jeg er også meget optimistisk - for som sagt er det blevet bedre, meeeen vil gerne have det lidt bedre.

håber ikke i bliver fornærmet her, for det er ikke meningen - men jeg føler at folk der har mødt ham er bedre til at råde og vejlede, for han er en specielt hund*ss*

• #14   22. mar 2006 Jenki jeg forstår så udemærket, og kan ikke se nogen grund til at folk evt. skulle føle sig stødt *s*

Jeg ville dog tage kontakt til en adfærdspsykolog, så får du både en med viden, og en der møder hunden ! *ss*

/Moster.

• #15   22. mar 2006 Brian > Nej, jeg kan heller ikke kende den opførsel Buzz har hos nogen af de andre jeg har haft, og kun hos en enkelt jeg før har mødt - og den have fået mange tæsk.

Og når jeg skriver de har været underdanige - så er det i forbindelse med skæld ud de har været det - altså sænke hoved og ører, og så lige Coco, hun ruller om på ryggen når man siger "nej" så ligger hun bare der og logrer, fjolle hund.
    Og Mojo havde ikke noget overhovedet - hun hørte bare efter, og gjorde tingene første gang.
    Buzz har en helt mystisk væremåde - men som sagt, så er det blevet bedre - og jeg vælger at tro det går helt væk, og grunden til han er sådan, er at han skal tilpasse sif fra sit forrige hjem, hvor han sad i bur 9-10 timer dagligt, for derefter at få en gåtur, og så blive lukket ind i gen for natten, sådan tilbragte han sine første 3 mdr. har jeg fået af vide her for ikke så længe siden, så han skal jo lige vænne sig til al den menneskelige kontakt om omsorg han faktisk for nu.

• #16   22. mar 2006 Moster Gerda > Har snakket med én lige da jeg fik ham, og hendes råd var at jeg skulle se tiden an og give ham tid - og self. omsorg og kærlighed - et halvt år sagde hun, så ville hun se på ham.
    Hun sysntes måden vi modtog ham på, og måden vi tacklede ham var fint.
    Men nu kommer Kisser snart - når hun tager hjem, så er alt som det skal være:o))))))

• #17   22. mar 2006 Jenki !
    Fjong ! *ss*

• #18   22. mar 2006 Ja Kisser klarer alt... Så når påsken er forbi er din Buzz heeeelt normaaal!!

Held og lykke ihvet fald!!

• #19   22. mar 2006 Tanja > ja, hun skulle bare vide hvilket press der ligger på hende skuldre hende Kisser:o))))))

Ja Brian > vi ville alle blive mærkelige af at sidde og lure i et bur stort set al vores tid:-(

Kommentér på:
Hvorfor bliver han ved........

Annonce