{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

diskusprolaps {{forumTopicSubject}}

Gustav er indlagt på KVL med en slem diskusprolaps (er på 2 ryghvirvler, normalt er det kun på en enkelt) og har fået lavet et "vindue" for at lette på trykket. han skal være der i 4-5 dage og jeg sidder allerede og bare venter på at jeg kan få ham hjem igen. Er glad for at jeg har Bertram men mini-banditten mangler.. og er helt alene i bur uden bertram og mig...
er der nogen der ved/kan forklare hvad det er der gør man får en diskusprolaps og hvad det er de gør når de operere? jeg kigger lidt på netdyredoktor men ville også lige høre her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diskusprolaps
  • #1   7. maj 2008 Så var det, det der var skyld i hans ubehag igår ?

• #2   7. maj 2008 Karina: ja det var.

Nikki: det var dog en fantastisk kommentar at få når ens hund er syg og ligger indlagt. han kan bliver sig selv fuldstændig og skal ikke leve på medicin.

• #3   7. maj 2008 nikki det er altså ikke sikkert at de skal være på medicin bagefter.... det kan godt operes væk....

solveig god bedring til den bette mand...

• #5   7. maj 2008 Patricia: tak skal du ha' :o)

• #7   7. maj 2008 Daisie: de franske er desværre disponible for at få diskusprolaps.

• #8   7. maj 2008 sådan en diskos er at en af de bruskstykker der sidder i mellem ryghvivlerne går i stykker og går ind og trykker på nerverne i rygsøjlen... når de fikser det så fjerner de den ødelagte bruskskive så trykket på nerver osv i rygsøjlen bliver lettet.... jeg ved ikke hvordan hunden skal behandles efter genoptræning men ofte er grunden til sådan en diskos at hunden springer meget op og ned af fx sofaen og sengen og trapper... det er ikke sundt for ryggen og især ikke når man er en lille hund...

det er i hvert fald sådan jeg har forstået det... men jeg er ikke sikker på at de skal have medicin resten af livet efter operation og vellykket genoptræning... det har jeg ikke hørt om...

• #9   7. maj 2008 » N I K K I «
    HVAD ????????...... Ja så må jeg da til dyrelæge med min i morgen, som har sukkersyge og det er jo imod hendes natur, at få insulin !!!!..... Jeg må sgu nok heller lige snuppe min mor med, som også får insulin !!!! Helt ærlig, det kan godt være, at det ikke er for at være ond, men sådan en lorte kommentar hører bare ingen steder hjemme !!!!

Solveig J

Det var godt du fik det undersøgt, rigtig god bedring med ham *S*

• #11   7. maj 2008 håber mit svar kunne bruges og rigtig god bedring til lille gustav.. smiley

• #12   7. maj 2008 Der er nogen racer der er disponible for diskusprolaps.

Jeg ved faktisk ikke om det har noget med arv at gøre. Måske nogen ved mere?

• #13   7. maj 2008 Jeg tror svømning er en god måde at genoptræne på. Altså når det hele er groet sammen og såen.

God bedring til den bette.

• #14   7. maj 2008 tak Michelle og Kenneth :o) håber også han er super fin og sig selv igen så hurtigt som muligt.

Sidsel R: tak for forklaringen. jeg har fået af vide at han sagtens kan blive sit gamle jeg så det går jeg stærkt ud fra han gør.

Karina: tak. han fik det værre her til morgen, lige inden jeg skulle afsted til KVL bar jeg ham ned på gulvet og så han slet ikke kunne støtte på bagbenene :o( er et skrækkeligt syn.

• #15   7. maj 2008 Solveig J

Åhh nej det stakkels lille pus, jeg er sikker på, at han nok skal få det godt ;o)

• #16   7. maj 2008 Daisie: er du mærket af det?? overhovedet?

jeg må høre derinde når jeg skal ha' ham hjem hva jeg skal gøre for at undgå at komme i den situation igen. han er godt nok en lille spring ged.. har han altid været..

• #18   7. maj 2008 solveig høre du enlig ikke til i taastrup?

lige et sidespring*S*

• #19   7. maj 2008 Solveig J - det er også det jeg har hørt... min gudmors gamle hun fik også sådan en og jeg mindes bestemt at hun sagde at den blev som en hvalp igen.. smiley du skal bare være forberedt på at genoptræningen godt kan være lidt hård og krævende... men hvad gør man ikke for de små pus.... smiley

• #20   7. maj 2008 Jessica J: tak for linket. god forklaring. ud fra den tror jeg han har været en type 4... så heldigvis inden for de første 4 grupper med god chance for at blive helbredt.

Patricia: næh? bor på Amager?

Sidsel R: ja hvad man ikke gør, mit største skrækscenarie var at han måtte aflives fordi jeg ikke havde råd til operationen. men heldigvis dækker hans sygeforsikring.

• #21   7. maj 2008 Daisie: av :o( er jeg ked af at høre. jeg håber at han kan holde sig i ro. det skal han jo. jeg må få aktiveret Bertram med nogle legekammerater så han kan lade ham den lille være. men han kan nok godt mærke der er noget galt. regner også med at holde ferie (hvis jeg får lov, hvilket jeg forhåbentlig gør) så jeg kan være hjemme ved ham.

• #23   7. maj 2008 Charlotte: kan lige se en skrækslagen gustav med svømmevest for mig.. lille stakkel. men måske han godt kan li' det. man ved aldrig. ja jeg kunne fornemme at det er noget der kan komme igen. især da forsikringen kun dækker en diskusprolaps i hundens levetid..

• #24   7. maj 2008 solveig J - vi havde ikke råd til operationen da chika fik livmoderbetændelse og skulle opereres med det samme... heldigvis sprang mine svigerforældre til og lånte os pengene så alt blev godt igen... jeg synes altid man finder en måde at klare det hele på... vores næste udfordring er så at vi har en lille ny på vej... og det betyder jo så flere dejlige ting der skal findes penge til... smiley

• #26   7. maj 2008 Sidsel R: dejligt at dine svigerforældre kunne hjælpe! jeg ville også gøre alt hvad jeg kunne men beslutningen skulle også tages hurtigt og kunne nok ikke sige ja hvis jeg vidste ingen kunne hjælpe mig. men har heldigvis nogle dejlige venner der kan hjælpe mig, er jeg super taknemlig for. tillykke med den lille ny :o)

• #27   7. maj 2008 Daisie: jeg gør hvad de siger! om han skal bæres op og ned resten af livet osv. han skal bare blive sig selv igen!

• #28   7. maj 2008 Solveig.. Jeg har genoptrænet en del hunde med dics,i samråd med de dyrlæger der har behandlet hunden.. Når det blir aktuelt,så råb op.. Så skal jeg med glæde hjælpe jer,alt hvad jeg kan.. Det er nemlig ikke bare at stoppe dem i et bassin og svømme..

• #29   7. maj 2008 Stine M: tak for tilbud. har søgt venskab. hvor foregår det henne osv? kunne forestille mig at Bertram ville nyde det.

hvorfor er det sådan noget skal ske når man er blevet alene med banditterne.. og så på elevløn :o(

• #31   7. maj 2008 Solveig.. Det er primært svømning til start,samt gå træning alt afhængig af "skaden/lammelsen"..

Dette forgår i den svømmehal der ligger tættest på dig eller hvis du har mulighed for at komme på en waterwalk.. Der vil det være vet sygeplejsker der er med i genoptræning,samt de kan lave øvelser med diverse ting..

De fleste hunde,jeg har haft gennem hænderne er kommet sig uden men eller med kun en lille smule slinger tilbage..

Så vi krydser for at det samme sker for jer..

Hvis han er forsikret,kan du i nogen tilfælde få din forsikring til at dække genoptræningen,hvis der blir skrevet at det er livsnødvendigt for hundens fremtidige liv..

• #32   7. maj 2008 Charlotte.. korrekt,at det ikke bare er at svømme.. Samt i starten svømmer de nærmest ikke.. men træder vande,mens man stimulerer deres bagben smiley

• #33   7. maj 2008 jeg må ha' undersøgt om forsikringen dækker. kunne jo være meget smart.

• #34   7. maj 2008 Beanmor: tak. han skal ha' blive sig selv igen... banditterne og jeg har en aftale om de bliver meget meget gamle.... ked af at høre med din Max :o( må ha' været rigtig hårdt. mine forældre har haft en gravhund der også fik det.. han blev også helt lam og kunne ikke holde på vand osv.. han kom sig heller ikke :o( (jeg så ham heldigvis ikke ha' det skidt, da jeg gik på efterskole)

• #35   8. maj 2008 Solveig J... Jeg har en veninde,som har en lille Shih Tzu-som også har haft en diskusprolaps.Du kan gå ind og se hendes profil:Annette L-hendes hund hedder:Lexus. Efter han blev opereret er han blevet bedre end ny....Og han får ingen medicin...
    God bedring til Gustav..

• #36   8. maj 2008 Anette P: tak jeg har lige været inde og kigge. det ser lidt voldsomt ud men glad for at høre at Lexus er helt fin igen. ved du noget mht genoptræning osv?

• #37   8. maj 2008 Solveig J. - Jamen det var gået fint..Jeg synes,at du skulle skrive til hende ! Med hensyn til genoptræning-der fik han ingen-men skulle holdes i ro. Den bette tapre boy fik kun smertestillende medicin i 2 dage-mener jeg..Halevift fra: Tyson og Anette.

• #38   8. maj 2008 Anette: jeg har skrevet til hende og Lexus. skriver da også lige en pb. nåh var ellers blevet overbevist efter denne tråd at den stod på genoptræning? det må jeg jo også høre KVL om.

Kommentér på:
diskusprolaps

Annonce