835 visninger
|
Oprettet:
hvorfor er mennesker sådan.. {{forumTopicSubject}}
ja,jeg møder flere og flere mennesker der kritiserer mig for atha en tavleløs muskelhund.. ja jeg ved da godt at det er en ulempe da jeg ikk ka være helt sikker på hva han er "af" rent temprementmæssigt længer eude osv.. men man blir bare trist når man får på puklen.. ku jo aldrig drømme om at avle på enblanding..
har så set herinde at flere og flere angriber folk hvor deres tavleløse hunde får hvalpe.. hvorfor ska vi snage sådan? ja- det er for hundens bedste og avlens skyld, opdrættere osv.. men synes bare nogle gange folk går over stregen..
ka vi ikk tage og live lidt positive sådan en fredag eftermiddag:D
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Men når uvidende mennesker går ind og avler på tavleløse hunde fordi de "enten skal have taget trykket" eller "opleve glæden af at være mor" - ja, så holder min positive indstilling op - LIGE der !!
Det har i mine øjne ikke noget med at snage at gøre ..
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 801
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
men er træt af at når man fortæller folk man møder på gaden han er tavleløs og en blanding så får man nærmest en sviner..
men nej man ska ikk bare lave hvalpe fordi hunden ska ha taget trykket osv.. men jeg synes bare heller ikk man ka tillade sig at angribe folk som man ser i nogen indlæg.. jeg ved godt det ikk er alle der har hjernen med.. men nogen gange ska vi også tænke over hvordan vi opfører os.. jeg går da klart ind for tavlehunde, og ledte også selv efter en da jeg fandt noddie..men ku aldrig drømme om at svine andre til for det...
dec 2007
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
dec 2007
mette: ja der er mange der avler hovedløst.. jeg ved min egen er en blanding, men ville aldrig avle på ham selv..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
Mischa har ingen tavle fordi hendes hundemor blev meldt ud af klubben..
dec 2007
dec 2007
jan 2006
jan 2006
Mht stamtavle mener jeg om det er en DKK, DRU eller hvad ??
Det kan du vist godt afsløre uden at det er udhængning :o)
jan 2006
Var bare lige nysgerrig ..
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 238 Svar: 1.728
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 43
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 284
Og kun har deres hund at gå op i....
Er selv tisse træt af folk der kun går op i om hunden har tavle..
Tror simpelthen nogle folk skal lægge andre ned for selv at have det godt.. Sørgeligt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
En hund er lige god, om den har tavle eller ej.
Der hvor jeg ser problemet, især med kamphunde er, at mange af dem der køber uden tavle, vil have den så billig som muligt, eller kuperet fra udlandet, og tavlen ikke er vigtig.
Der er flere klaphatte, som køber uden tavle, end med.
Derfor skal en ansvarlig hunde ejer dog ikke have det dårligt med det.
Nyd din hund, og se bort fra folk kommentarer.
maj 2007
For nu at blive i dit sprog, ved du så hvad JEG er pissetræt af?? Jeg er pissetræt af folk, som avler på ALT hvad der kan kravle og gå. Folk avler lystigt på hunde, som hverken er testet for det ene eller det andet. Indenfor retrieverne har vi en hel del problemer med HD, AD og øjensygdomme og jeg er pissetræt af at folk avler på disse hunde, som ikke er undersøgt. Ikke for opdrætternes skyld, for dem kunne jeg ikke være mere ligeglad med. NEJ, for hundenes og hvalpeejernes skyld!!!!!!. Jeg har en skøn veninde, som nu, for anden gang på ½ år, må sige farvel til en elsket hund fordi hun har købt den et sted, hvor forældredyrene ikke er testet. Dumt?? Måske, men hun fik at vide at forældrene VAR testet.........Hun har bare aldrig set papirer på det og når hun nu må aflive hund nr. 2 og ingen af de 2 hunde var over 1 år, så bliver jeg sq harm!!!! Jeg bliver harm på hendes vegne, på hundens vegne (den har smerter) og på hendes børns vegne, som nu IGEN må sige farvel til deres hund!!!! Jeg VED godt at der ingen garantier er, men jeg er selv på jagt efter en hvalp og indtil nu har jeg gennemsurfet nettet og hundeweb i 1½ måned og jeg fortsætter indtil jeg finder HVALPEN!!! Den hvalp, som har sunde aner, så langt jeg kan finde tilbage. Den hvalp, hvor jeg har mulighed for at danne mig et indtryk af begge forældre. Den hvalp, som muligvis har søskende, som er ældre og hvor jeg kan danne mig et indtryk af deres temperament og sundhed. DET betyder en tavle for mig., Hvis det så gør mig til et dårligere menneske ikke at ville ønske for andre at komme i samme situation som min veninde, så er jeg STOLT af at være et dårligt menneske!!!
jan 2006
sep 2006
Men hvis din blandings hund/ hund uden tavle er fri fra sygdomme..Hvorfor skulle den så ikke få et kuld hvalpe, hvis det er det de vil..
maj 2007
Nej, det har noget med empati at gøre. Det er SÅ hårdt at være vidne til at hun nu, for anden gang, må aflive en hund p.gr.a. HD, som KUN kan skyldes sindsygt dårlig avl. Udover det skal det lige siges at denne tæve og han, efter MIT bedste skøn, har lavet et stykke over 100 hvalpe. Hvor mange af dem tror I der har HD??? Mit gæt vil være minimum 50%... Dvs at der går 50 familier rundt i sorg,. fordi en madamme ikke har testet sine hunde for HD og ikke har taget dem ud af avlen!!!! Og hvad kan folk gøre?? Ikke en fløjtende!!!! DERFOR er jeg overhys, når jeg skal købe hvalp!!! Og DERFOR råder jeg altid folk til at købe MED DKK tavle...
maj 2007
Fortæl mig lige, hvos mange blandingshunde du tror, folk vil bruge tusindevis af kroner på at få undersøgt?? Og så vil jeg komme med et modspørgsmål.....Hvorfor skulle man lave et kuld blandingshvalpe?? For hvis skyld?? For hundens?? Næppe, for de har ingen ønsker om at blive forældre. For købernes skyld?? Næppe, for de kan bare finde en anden, der er nok at tage af. For avlens skyld?? Næppe, for i og med at det er blandingshunde, er der ikke nogen race, som de kan tilføre noget... Så er der kun tilbage at spørge: For tæveejerens skyld????...Tjaaaaaa, det er vel egentlig et meget godt bud??
jan 2006
Enig igen.
Jeg bliver også "tissetræt" af alle dem der skriver : "Jamen den bliver tjekket hos dyrlægen hvert år, og den fejler ikke noget" ..
Aaarrrrgggghhhhhhhhhhh ...........
Hvis man er SÅ lidt inde i hvad der skal tjekkes for inden avl, så bør man holde sig væk.
sep 2006
Hvorfor man sku det.. Måske fordi man står men er super dejlig hund og ønsker at opleve den hvalpe..
jan 2006
Det er da ingen grund til at avle.
Avl MÅ være et ønske om at forbedre racen. Det kan man ikke gøre ved blandninger (eller ægte uden tavle, for du er jo aldrig sikker på ophavet hvis du ikke har tavle på).
At man står med en "super dejlig hund og ønske at opleve dens hvalpe" - undskyld, men det er simpelthen ikke grund nok !
maj 2007
Nej, det BURDE ikke være pengene det handlede om........Men fortæl mig så, hvorfor blandingshunde ikke bliver HD, AD og øjenundersøgt inden parring???? Den eneste grund. JEG kan se er, at så er der færre penge til "opdrætteren",. når kuldet skal sælges.........HVIS de overhovedet kan sælges!!!!
Og nej, dyrlægen har IKKE røntgenblik, så det kræver deciderede undersøgelser for diverse sygdomme og DET beløb kan sagtens løbe op i flere tusinde kroner. Hvis man er villig til at betale det og sørge for at BEGGE forældrene er tjekket, SÅ kan vi begynde at tale avl...
maj 2007
Jeg tror næppe at du får en avler af blandingshunde til at udstede en 2 års garanti på deres hvalpe. DET hører i alle tilfælde til fåtallet. Og vi har OGSÅ en blandingshund og jeg elsker ham dybt og inderligt. Men det ER russisk roulette og DET satser jeg aldrig på mere!!!!
sep 2006
Men hvis JEG skulle finde Cody en fin tæve så blev han testet inden og det gjorde tæven også når den var fundet..
Inden jeg gik igang ville jeg finde evt købere (fammilie,beste venner,mormødre osv) Og kunne jeg ikke det ville JEG aldrig gå igang.
maj 2007
Nej, men når du kigger her i Marked, på DBA, Guloggratis og diverse andre steder, ser det så UD som om det er normalen at blandingshunde bliver testet?? Jeg kunne ikke DRØMME om at købe en hund, hvor jeg ikke kender stort set hver eneste lille "fodfejl" i anerne, så langt tilbage, som det er muligt for mig at finde noget. Når jeg skal købe en hund, skal jeg lige nøjagtig vide, hvad jeg går ind til!!
sep 2006
Siger bare at en hund uden tavle er lige så god som en med tavle..
Og kan ikke forstå hvorfor der bliver lavet tråde om det altid på hg..
At en tråd kommer hver dag og handler om det samme er sku da kedsomhed hos brugerne..
maj 2007
jamen, er det altid DKK tilhængere der opretter disse tråde?? Det er nemlig ikke MIN oplevelse:-). Min opfattelse er at det lige så ofte er ejere/opdrættere af blandingshunde, som opretter disse tråde. Har ingen af os så et liv??
sep 2006
Hvorfor debatte hver dag om den samme ting?? Og det er altid den samme gang fis folk fyrre af..
maj 2007
Hvad gør DU lige nu?? Debatterer du ikke?? Så har DU heller ikke noget liv??
jan 2006
Jamen det er da fordi det er et emne der interesserer os. Det kan da aldrig blive ligegyldigt at folk avler på blandingshunde, der ikke er tjekket for hverken det ene eller det andet. Det er levende væsner, ikke bare døde ting.
Jeg har det jo på samme måde som dig - jeg synes også det er den samme "gang fis" folk fyrer af .. men nok bare med modsat fortegn. Håber bare at folk på et eller andet tidspunkt vågner op ...
sep 2006
Mette - græske hunde..Dem går du ikke ind for så el hvad er din mening der?? De bliver adopteret til damark tyskland osv.
Skulle de så bare aflives da de alligevel er blandingshunde?
sep 2006
Eller måske i skulle debatte anderledes omkring det så flere ville lytte til hinanden end bare at komme med deres mening.
jan 2006
Blander mig lige mht græske hunde. Det er i mine øjne totalt idiotisk at tage disse hunde til Danmark. Ja, du redder et par stykker, men det der skal til er en holdningsændring hos grækerne - det andet rykker ikke noget alligevel.
Og hvad er der iøvrigt galt i alle de danske hunde på vores egne internater ?? Det er måske bare ikke så "oppe i tiden" at adoptere sådan en ??
Man undres ..
maj 2007
Græske hunde?? Både ja og nej.....Jeg har det SÅ skidt over at hunde har det så dårligt som de har i den del af verden. MEN jeg har det sq også skidt over at alt imens der bliver fragtet hunde hertil fra andre lande, så er vores egne internater fyldt op med hunde, som er resultater af hovedløs avl:-)
jan 2006
Hvis bare én af dem, der læser denne tråd tænker sig om og lader være med at avle på deres blandingshund .. ja, så er det faktisk det hele værd for mig ...
(Og iøvrigt kommer der først en film jeg skal se kl. 21 ;o)
sep 2006
maj 2007
Ja, det er vi. Men det skal der også være plads til, så længe det respekteres og at vi alle vil hundenes bedste...
jan 2008
jan 2008
sep 2006
Kan så fortælle dig at det er heller ikke sådan bare lige at adoptere en græsk hund..
De stiller store krav.. Bland andet at man skal være fyldt 25år for at komme i betragtning..
Evt tjek det ud..!!
maj 2007
jan 2008
hvorfor er mennesker sådan..