{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

God træning han vs han {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har en han hund på 3 år som ligesom mange andre han hunde ikke kan tåle synet af det samme køn med mindre de er små eller kast...
Jeg har altid troede at det var bare sådan hunde var og har aldrig troede det kunne trænes væk...
MEN så i dag til hundetræningen viste det sig hvor dum jeg har været... Han hilse på 2 af de andre store han hunden uden det mindste og udover det også en af de mere agresive hunde gik han forbi selvom den hoppe ud og bed efter ham gik han bare pænt videre..

Så jeg er bare super glad... =)

Så til alle jer der på visse punkter har været ligeså dumme om mig, der er håb endnu =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God træning han vs han
  • #1   28. apr 2008 Ja men jeg ville gerne løse problemet og følte mig helt tryg i min træners hænder, og det har jo også givet pote =) Så jeg er glad for jeg har valgt at gøre det

MEN kan da godt se pointen i det du siger =)

• #2   29. apr 2008 Ja måske men måske man ikke os gør problemt værre ved at undgå det, og når jeg mener snakke, men jeg at de lige hurtigt har "haft snuderne" sammen hvis du forstår =) Kommer os meget an på situationen, kunne aldrig finde på at have taget en af de agressive hunde at gå hen til for det ville jo som du siger nok gøre det hele værre =)

• #3   29. apr 2008 Det er jo forskelligt hvor man træner og har sam sagt fuld tro tile mine træner, og det har jo os virket så jeg klager ikke =)

• #4   29. apr 2008 Enig med Tine. Ikke at jeg ikke kan forstå du er glad, for det er altid dejligt når træningen bærer frugt:o)

Men når din hund allerede har vist problemer, ville jeg osse holde mig til at den lærer at kunne passere (osse tæt) forbi andre hunde på gader og stræder, uden at tage kontakt eller opsøge dem.

Har selv haft en tæve med problemer med andre hunde. Hun lærte at enes med nogen (få udvalgte), men kunne uden synlig grund tænde helt af på andre, og den risiko er reel nok, selvom din hund ikke gjorde det med de hunde den mødte i dag.
    -min lærte istedet at holde fokus på mig og ognorere de andre hunde. Hun havde så en ganske lille håndfuld, som var nøje udvalgt, og som hun fik lov at have kontakt til og lege med

• #5   29. apr 2008 Michelle er jo os præcis det jeg skriver den har lært, kunne den ikke før smiley Skriver os jeg mener med at hilse at snuderne lige har mødtes 2 gange da jeg ikke var hurtig nok smiley når vi fx gik forbi =) Så vi meniner det samme =)

• #6   29. apr 2008 For visse racer den vil jeg meget gerne have uddybte for synes jeg er noget fis, hvis en hun ikk kan med andre af samme køn gør det sku da ingen forskel hvad race det er?????

• #7   29. apr 2008 Nadia -du skriver hilser, så det er der misforståelsen opstår så. For en hilsesituation er noget jeg aldrig ville gøre med sådan en hund som din (med hunde af samme køn) når nu den har udvist problemer før

• #8   29. apr 2008 Nadia -ja det er ligemeget hvilken race det er når hunden ikke kan med sit eget køn.

Men nu er der jo altså racer hvor det nærmest mere er undtagelsen end reglen at de kan med eget køn (og nej jeg tænker ikke kun på muskelhunde)

Har man en race der generelt (for hele racen) har tendens til egetkønsagression, ja så vil jeg når den er voksen ikke lige umiddelbart lade det komme an på en prøve

• #9   29. apr 2008 Michelle ja enig også derfor jeg skriver længer nede hvad jeg mener med hilse for kunne godt høre den blev misforstået =)

• #10   29. apr 2008 Tante Brahe
    Hvordan tør du så være til hundetræf i weekenden med så mange hanhunde???

• #11   29. apr 2008 Tante Brahe
    Ok, så forstår jeg bedre

• #12   29. apr 2008 Tante Brahe
    Det var før jeg vidste at der kun var 2 hanner, og at i havde lavet jeres forarbejde smiley Derfor blev jeg også totalt forvirret-for du virker, på mig, heller ikke til at være en dobbeltmoralsk hundeejer smiley

Kommentér på:
God træning han vs han

Annonce