{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Han-hund instinkter og Træning (Agility) {{forumTopicSubject}}

Hey, Mit navn er Patricia, og jeg har en dejlig 3 års Border collie. Først og fremmest så undskylder jeg at dette emne er lidt langt, men håber at nogen kan hjælpe.

Jeg har et spørgsmål angående min (ikke kastreret) han-hund, Gino.
Da min hund fyldte 1 år, begyndte vi med god træning og Agility, men vi havde det problem at Gino ikke var interesseret i os, og han stak meget af. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at få hans interesse, men hans instinkt for tæver var meget større, og det gjorde han stak af og var MEGET svær at fange!

Vi prøvede, med anbefaling, at se om han blev bedre ved en Kemisk kastrering.
Han tog MEGET på, og virkede ikke som sig selv. Han blev meget asocial og gad os ikke rigtig hjemme. Til Træning blev han mere interesseret efter godbidder end træning og havde til tider tendens til at hoppe op og snappe efter godbidderne, men resulterede tit i at få fat i mine fingre, hånd eller arm! han har ikke problemer med at bide generelt, men under træning var det helt uudholdeligt, og irriterende at han har ødelagt 3 ærmer, og og bider mine fingre helt røde.

Nu er den kemiske sprøjtes virkning væk, og han er blevet sig selv igen. Blid, kærlig, en rigtig kælepot! smiley
Men her har jeg en bekymring omkring træning. Forbedringen er at han blir ved mig, men han har stadig ALT FOR STOR interesse for tæver og høre slet ikke hvad jeg siger, og går tit imellem benene for mig, og ser sig overhoved ikke for, og er bange for at han stikker af igen.

Hvad kan jeg gøre for at han ikke har så stor interesse? Er der noget man kan gøre? jeg brød mig ikke om hans interesse for mad da han var kastreret og har ikke lyst til at gå tilbage til det, men er bare bange for at jeg ikke kan kontrollere hunden under træning hvis han ser en tæve.. Nogle der har nogle idéer?

På forhånd Tak
-Patricia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Han-hund instinkter og Træning (Agility)
  • #1   19. jul 2011 hvad belønner du med? Og hvordan belønner du?



  • #2   19. jul 2011 Jeg laver clicker træning.
    Skiftende med legetøj og godbidder, som til tider er kiks, og mildt behandlet kød.
    Ofte har jeg ikke engang noget i hånden men han hopper alligevel op.


  • #3   19. jul 2011 Mit bud er at dine belønninger simpelthen ikke er gode nok.

    Du skal have lavet dig en liste over dine forstærkere. Og tænke kreativt i forhold til dem. Når han er meget glad for tæver, så kunne jeg forestille mig at den bedste belønning han overhovedet kan få, er at få lov at løbe hen til en tæve. Og er han eksempelvis glad for at løbe efter en bold blive det nr. 2 osv.

    Prøv at gå ind og læse om premack-princippet. Det tror jeg du vil kunne bruge.

    Er det fordi han stresser at han bider dig i ærmet, når han skal have belønning?


  • #4   25. jul 2011 Jeg er enig med Lene i at dine belønninger nok ikke er gode nok. Der har været en artikel i DCH landsbladet om dette problem, hvor der var en der havde fået trænet det væk ved netop ved, som Lene skriver, at give lov til at snuse efter en tæve. Kan simpelthen ikke huske hvornår det var, men jeg skal nok lige kigge efter artiklen.
    Om det er noget der dur til dig ved jeg ikke, det er ikke noget jeg har erfaring med, men det kunne jo være du kunne bruge det til noget.


Kommentér på:
HJÆLP! Han-hund instinkter og Træning (Agility)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce