overvægtig hund gå i motionschok ? {{forumTopicSubject}}
ja måske lidt underligt formuleret spørgsmål, men lad mig forklare..
Vi havde familiebesøg idag og vi havde overtalt dem til at tage deres ret så overvægtige hund med.. Det er en stor og energisk hund der dog er tynget ned af en del ekstra flæsk over ryggen...
Da de kom startede vi med at gå ud på marken og slap dem løs. Laura spænede rundt som altid , men efter et par minutter "faldt" Tyson nærmest om på jorden og halsede helt vildt.. Som om at han bare havde løbet 20 km i strakt galop.. Han blev liggende i et par minutter mens han hele tiden skiftede side at ligge på.. ( Det var ikke sådan at han var ved at besvime eller så dårlig ud, men det så altså ret mærkeligt ud )
Vi gik efterfølgende en ca 10 minutters tur hvor han var i snor så han fik lidt vejret igen men tungen hang stadig meget ud af munden på ham...
Derefter var Laura og Tyson ude i vores lille have et par timer, mens vi andre hyggede indenfor...
De legede mest og lå også og slappede i lidt..
Derefter gik vi ud på marken igen og der gik det bedre med den tykke hund.. Han jagtede Laura med meget mere energi end før og faldt først om og rullede sig i græsset som for at slippe af med varmen efter 10 minutters tid...
Jeg er godt klar over at på en varm sommerdag står den nok i hvert fald på hedeslag for sådan en hund, men hvad med på en almindelig tempereret dag for en hund der bare er vant til at gå tur med sig selv i haven og så ellers få lidt for mange rester ved bordet ?!
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/283237_l.jpg
Her er et billede af dem, der kan man godtnok ikke rigtigt se hvor stor han er.. Han er meget flæskebred over ryggen.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 107 Svar: 757
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Men er der nogen der har erfaringer med at de kan få et ildebefindende hvis de pludselig løber meget rundt - dom de slet ikke er vant til..
Det er det jeg søger svar på..
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
Mvh
Louise
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Det jeg mener er at jeg er i tvivl om at det er sundt for en så overvægtig hund, pludselig at bevæge sig rigtigt meget rigtigt hurtigt når den ikke er vant til det...
Men kan da godt være at hunde har det som din kat.. Det forklarer jo at han blev nød til at ligge ned og hive efter vejret inden at han fortsatte...
overvægtig hund gå i motionschok ?