Hvad skal vi dog gøre? {{forumTopicSubject}}
Vi har en Jack Russell Terrier på 12 uger. Hun har separationsangst og er panisk angst for at være alene hjemme. Vi træner, træner, træner og træner, men uden held. Ingen af os må tage hende med på arbejde.
Har lige fået at vide af en at hun har 2 af denne race på 3 og 5 år. De kan stadig ikke være alene, og bliver derfor luftet af en hundelufter 1 1/2 time 2 gange dagligt.
På trods af at de går til træning, bliver aktiveret, leger med hinanden og med andre hunde.. er de stadig hyper aktive.
Nu er jeg virkelig blevet bekymret for om Futtes angst og hyperaktivitet nogensinde bedres.
Kan vi aldrig mere gå ud om aftenen? Kan vi aldrig mere tage nogen steder hen uden hende?
Min fornuft siger, at vi skal finde et nyt hjem til hende.
Mit hjerte siger, at hun selvfølgelig skal blive hos os.
Vi har talt med en adfærdsbehandler. Vi har undersøgt alt om racen inden vi købte hende. Så jeg vil gerne slippe for bemærkninger om, at vi ikke har undersøgt det grundigt nok.
Jeg er simpelthen total splittet, frustreret og meget ked af det.
Ved egentlig ikke om jeg har et spørgsmål til jer om det.. men skulle bare lige ud med det. Måske får jeg nogle gode råd af jer.
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.894
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Julius brød sig heller ikke om at være alene da han var hvalp. Og det fortsatte faktisk indtil at han var 1 år.Han rev alt vores glasvæv ned. ødelagde mine skabe, døre og karme.
Men i dag kan han fint være selv hjemme. Han kan stadig finde på at tage et par sko. Men jeg sørger for at alt det som han ikke må ødelægge er sat væk når jeg tager nogle steder.
Har i prøvet at lade hende være i et mindre rum. rulle gardinerne for og så lade radioen kører. Eventuet kan i optage jeres egne stemmer ind på et bånd og så lade hende lytte til det. Giv hende en trøje der lugter af jer.
jul 2006
På den måde kan i lære hende at i ikke behøver at være sammen med hende hele tiden.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Vi er klar på at kæmpe for at hun kan være alene hjemme. Hun er vores lille guldklump. Hun er simpelthen det gladeste lille væsen. Hun elsker både mennesker og dyr. Det eneste problem vi har er alene-hjemme problemet + at folk siger at hun vil være så hyper hele sit liv ligemeget hvad vi gør.
Anja F:
Ja.. vi har desværre haft hende i sengen fra starten, fordi vi gerne ville og stadig gerne vil. Her i weekenden starter vi med at træne hende til at sove i en kasse ved siden af sengen - for hendes skyld.
Vi har både prøvet at lade hende være i entreen og soveværelset.. og i et bur (efter træning selvfølgelig). Hun er så angst at hun gør skade på sig selv. Hun har kradset hul på en negl, så vi kunne se, hvor hun havde været i huset pga. blod (seng, fordør, radiator, gulv, tapet). I går var hun for første gang alene i buret imens vi var på arbejde. Da vi kom hjem havde hun fået en bule i panden - hun har nok banket hovedet i buret af bare skræk.
Vi har radioen tændt. Gør hende hjernetræt om morgenen inden vi tager afsted. Inde i buret ligger er et kalkben med fyld, så hun kan hygge sig med det imens, men hun rører det ikke så snart vi går ud af døren.
Vi har virkelig gjort alt efter bogen. Nu skal vi så starte helt forfra med 1 sekund, 2 sekunder osv osv osv. Problemet er bare at hun ikke må være alene imens vi er på arbejde inden hun tør, da det kan forværre hendes angst.
Har skrevet til Lillen.
Vi har kontaktet en adfærdsbehandler, som siger, at vi gør det hele rigtigt.
Randi og Buster:
Der er flere der har sagt at en hund mere måske kunne hjælpe. Vi er bare ikke interesserede i at have 2 hunde. Ellers var det en god idé.
aug 2007
Tak for dit indlæg.. men det er også det vi gør. Vi er måske gået for hurtigt frem i starten. Vi er førstegangs hundeejere, så vi har desværre ikke en masse erfaring. Derfor bliver vi nu nødt til at starte forfra.
Det er virkelig svært at finde en der vil/kan passe en hund imens man er på arbejde. Min familie bor 1 times kørsel fra os.. det er langt hvis det er hver eneste dag. Vi er i gang med at undersøge diverse muligheder. Hundepensionerne kan ikke hjælpe. De fungerer ikke som dagplejere desværre.
aug 2007
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
aug 2007
Vi har heller ikke bare puttet hende ind i et bur. Vi har virkelig trænet det med hende, og hun er rigtig glad for buret.. bare ikke når hun er alene. Det var for at prøve at hjælpe hende af med angsten.. måske var det for overvældende for hende at være alene i store rum. Vi har altså ikke bare smidt hende ind i et bur og gået fra hende.
jul 2006
Men med masser af tålmodighed så skal det nok lykkes.
Det er det aller vigtigste når man har en hvalp i huset.
Lad være med at høre efter at folk fortæller jer at i har valgt en jagthund, og at det var det forkerte valg. Der findes masser af jagthunde som ikke bliver brugt til jagt og som alligevel er nogle gode hunde.
Har i mulighed for at lave en hundegård. Så var det måske også en løsning.
Mange jagthunde fortrækker at være ude.
aug 2007
Mange tak.. det var dejligt at høre:o) Og mange tak for dine andre indlæg. Det med at indtale vores stemmer på bånd er en go' idé.
Vi kan ikke lukke hende udenfor i en hundegård. Hun er en meget lille "jagt"hund og fryser helt vildt udenfor:o)
Vi har nu taget kontakt til en adfærdsbehandler, som kommer hjem til os til en konsultation, hvor hun laver en individuel plan for træningen med Futte.
Vi krydser fingre og poter for at adfærdsbehandleren kan give os nogle tip der hjælper.
Go' weekend til jer alle.
Hvad skal vi dog gøre?