{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

hundetræningen skal j fortsætte {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt til hundetræningen med min amstaff, det er et hold for voksene hunde.. Problemet er at de ting vi lære kan den fint og den lyster uden problemer.. Den eneste grund til jeg begyndte var for at se om jeg kunne styre ham, og der er intet problem overhoved. Også fordi jeg gerne vil begynde til agility bagefter.. Der er bare 3 andre som er meget agressive..

Skal jeg stoppe? Min hund kan jo det vi lære, og pointen er den skal kunne med andre hunde så hjælper det jo ikke at der er 3 agressive hunde..???

Nogle ideer eller råd??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundetræningen skal j fortsætte
  • #2   1. apr 2008 Først bør du snakke med din træner og høre hvad han/hun foreslår, derefter kan du jo altid se dig omkring efter et andet træningssted.

Hvis du vil starte agility er lydigheden vigtig, så du bør under alle omstendigheder fortsætte med det, men måske et niveu højere end du er på nu?

• #3   1. apr 2008 For det 1. "hunden lystrer" -jo jo men kan du ikke lære at gøre det bedre? Uanset hvor godt hunden kan en øvelse kan man altid finpudse stilen ikke?

Ang de agressive hunde -hvordan bliver de tacklet på stedet? Skal de være med mundkurv? Bliver de holdt på afstand af de andre?
    eller hvordan har man valgt at gøre det hos jer?

• #4   1. apr 2008 De er selvf alle i snore, men når man kommer for tæt på i omkreds hopper de frem og ligesom går efter en hvis i forstår...
    Vil nødighed have at min amstaff pludselig vil ændre sig til at være ligeledes....

Og synes ikke jeg kan bruge det til noget, selvf kan man altid blive bedre men de andre virker vildt ustyrligere i forhold til ham..
    Jeg ville som sagt være sikker på jeg kunne styre ham iblandt andre hunde og det har så vist sig at være barnemad (heldigvis) =)

Men tror jeg fortsætter og tager en snak med træner som i siger

• #5   1. apr 2008 tja - hvis du er den jeg tror - så er du startet i denne uge på et gadehold i DCH-Esbjerg - det vil sige på et hold hvor ingen af hundene har gået til træning før.
    Dette hund er et 3 mdr hold - og når det er færdig kan man oftes komme videre på et af de faste hold - hvis det er det man gerne vil.
    Mit råd er - lad være st stille dig ved siden af de hunde, som du har problemer med - der er god plads på træningpladsen og der er sikkert et par stykker som det går fint med.
    Snak med Carlo og Gitte om det - det har de sikkert fuld forståelse for.
    Måske skulle du også lige give det en chance - det kan da være at de andre hunde også falder lidt mere til ro efter et par gange.
    Held og lykke med det smiley

• #6   1. apr 2008 De skal ikke bære mundkurv....

Jeg er den eneste muskelhund som går der, og vil derfor være et ekstra god eksempel..
    Derfor jeg er glad for det går så fint =)

• #7   1. apr 2008 Nadia -så sørg for selv at holde god afstand til "problem-hundene".

Der hvor jeg trænede med Møffe, fik vi et lille område lidt væk fra de andre i starten, sådan at de andre ikke skulle få dårlige oplevelser, og så Møffe ikke fik mulighed for at lave den dumme adfærd. Det synes jeg er en god løsning.

Snak med træneren om der måske er et hold for ldt viderekomne, hvor du og din hund passer bedre ind.
    -det er jo dejligt at være dygtig men lidt udfordringer skal der osse til:o)

• #8   1. apr 2008 Karin tror jeg lige præcis os jeg vil gøre =)

Synes os træner klare det fint sidst blev de "vilder" hunde placeret væk fra os, så det klare det bare super =)

• #9   1. apr 2008 Michelle præcis.... =) Men hvis man vender den om er det vel også sundt at en hund er ude for mere agressive hunde, så man ved man kan styre den der, og den skal lære at lade være med at lade sig rive med =)

• #10   1. apr 2008 Vil nu foretrække at min hun ikke skal have de oplevelser må jeg sige. Og for de der har de agressive hunde er det osse bedst at undgå de situationer. Netop fordi det sætter træningen gevaldigt tilbage (går udfra målet for dem er at deres hunde ikke skal lave udfald mod andre)

• #11   1. apr 2008 Tak for de gode råd alle sammen =)

• #12   1. apr 2008 Jeg stemmer i - selvfølgelig skal du blive ved med at gå til træning, men det vil være fint, hvis du kan komme på et mere passende hold.

Også selvom, at det, de træner der, skulle være noget hunden kan i forvejen. Den kontakt I har med hinanden, når I er til træning er guld værd resten af døgnet for både dig og hunden.
    Og som Michelle siger, så kan man altid finpudse stilen, så det bliver rigtig lækkert ;o)

God træning ;o)

Kommentér på:
hundetræningen skal j fortsætte

Annonce