{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

race spørgsmål igen !!! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved godt at jeg bliver ved med de racespørgsmål!!

Jeg har en tæve som er en blanding, men minder mest om en dansk svensk gårdhund i sind.
Jeg vil gerne have hund nr. 2 og havde egentlig tænkt på border terrier eller dansk svensk gårdhund. Men er stadig i tvivl, da jeg egentlig godt kunne tænke mig en større hund ( selvom det, rent praktisk ikke er muligt nu, men hvis jeg fik en lille hund nu, ville der være lang tid før jeg fik mulighed til en stor hund), det skulle så være et par år ud i fremtiden. Tikka er 2 år til sommer. Men det er bare det at Tikka leger bedst med hunde på hendes egen størrelse, underkaster sig med de små. Vil det så være dumt at få en stor hund? Men hun lærer vel at blive mere tryg ved en stor hund. Og så er der spørgsmålet om hvilken race der så passer med en dansk svensk-de skal helst have glæde af hinanden. Har selv tænkt på labradoren ellers andre race foreslag?
(undskyld, er lidt træt, hvis jeg lyder lidt rodet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  race spørgsmål igen !!!
  • #1   31. mar 2008 Det er i hvert fald rigtigt godt at du tænker meget over valget af hund nr 2 !!

Kan fortælle at jeg har noget familie der havde en D/S og så anskaffede de sig en Rottweiler. Og selvom at det var fra hvalp af var Rotten alt for stor og voldsom til den lille D/S'er ( men den var nu også lidt nervøs af sind i forvejen )
    En labbe kan også være noget af en energimundfuld hvis din hund ikke er så vild med større og vildere hunde... Men det hjælper selvfølgelig når nr 2 kommer fra hvalp af....

Hvad med en Golden.. Det er da en god størrelse som er fantastisk af sind, rolig og glad. Normalt heller ikke for vild fra hvalp af...

• #2   31. mar 2008 Tak Stine P
    Ja, det er også det jeg er bange for-at det skal blive for stor en mundfuld for Tikka.
    Ja, måske er golden et godt valg...
    Forresten er det lige vigtigt at jeg vil gå til lydighed og/eller agility med hunden. Den vil blive brugt smiley og vil få masser af aktivering og gåture. Men skal kunne være alene hjemme med Tikka om dagen. På sigt skal de sikkert med på arbejde smiley

• #3   31. mar 2008 Irene 48 år
    Ja, du har fuldstændig ret. Jeg vil også vente til jeg er fuldstændig sikker. Indtil videre nyder jeg bare at undersøge her i forum, i mit eget hoved og på udstillinger hvad jeg kunne tænke mig og forestille mig.
    Ville nok selv reagere som dig hvis jeg læste mit indlæg smiley

• #4   31. mar 2008 Vores gamle golden var i hvert fald den skønneste og mest rolige hund.. Og da hun var hvalp, var hun selvfølgelig også legesyg, men aldrig så sindsygt meget som f.eks min nuværende hund er ...
    Jeg sammenligner min hunds legesind med en overglad labradors, og det er der MANGE mindre hunde der ikke kan klare,, også selvom at min kun er en 10 kilos hund..
    Så godt at du overvejer smiley

• #6   31. mar 2008 Jeg har dansk svensk og Rottweiler sammen - men jeg vil så sige at min ene rotte er meget voldsom - så de er kun sammen under opsyn. Tilgengæld er det ikk et problem med min den største af rotterne.

Han er også dagligt sammen med en jack russel - og han er rigtig god ved dem

• #7   31. mar 2008 Stine P
    Tikka er en meget glad legehund, der bestemt godt gider at lege vildt. Hun er også bitchy som en tævehund kan være.

Frk knudsen
    Jeg kan bestemt godt forestille mig, at min Tikka også vil styre showet smiley

• #8   31. mar 2008 Charlotte H
    Ja, det er nok svært lige at generalisere omkring mine spørgsmål.
    For det kommer jo an på den ene hund, den anden hund og de 2 hunde sammen, den ene race, den anden race og de 2 racer sammen-ja det lyder tåbeligt!!!!!!!, men det er jo faktisk mange faktorer.

Kommentér på:
race spørgsmål igen !!!

Annonce