Ja.... så fald humøret...... {{forumTopicSubject}}
Det hele begyndte i morges, med et god og solstrålende humør og en masse forventninger, da vi var i Holbæk til unghundeoprykning.
Og Babett var var rigtit oppe på dubberne, med høj haleføring og hele svineriet..
Kørte hjemmefra ved 05,00 tiden, da vi skal være fremme kl. 06,45.. til morgen kaffe og brød.
Kl. 08,00 starter konkurrencen Øvelserne var delt op på 4 standpladser.
Skoven Øv. 9 Rundering - Øv. 10 Anholdelses opgave (4 minutters stop)
Marken Øv. 7 Gerningssted (felt) - Øv. 8 spor
Klubhuset Øv. 4 Spring (150 cm høj) - Øv. 5 Afdækning ( 2 minutter) - Øv. 6 Fri ved cykel. (Ca. 50 m)
Klubhus 2 Øv. 1 Fri ved fod - Øv. 2 Apportering - Øv 3 Halsgivning - Øv. 11 Stop af bevæbnet person (Frygtl. for skud eller slag.)
Sådan var det opdelt, så der var en del kørsel imelle de forskellige standpladser..
Til selve konkurrencen.
Babett og jeg skulle starte i skoven på rundering ØV 9. Det blev en meget dyr fornøjelse, her blev der trukke 12 point ud af 31 point.
Her begyndet humøret at dale temmelig meget. (Det var ikke lige det jeg havde regnet med, at det skulle koste så meget..
Jeg midster sådan hele bevogtning og halsgivning, på den "død" genstand (Trillebør), da hunden har været det 3 gang før den giver hals.
Øv 10 Anholdelses opgave (4 minutters stop) Den er OK.
Øv. 4 Spring - midster 0,5 point - æresrunde
Øv. 5 Afdækning. OK
Øv. 6 Fri ved cykel. OK.
Øv. 1 Fri ved fod et fradrag 0,4 point. - skævtsidninger
Øv. 2 Appotering, fradrag 1,2 point -1 tab + tygger
Øv. 3 Halsgivning, fradrag 0,5 point - Hund rykker ud
Øv. 11 Stop af bevæbnet person (Frygtl. for skud eller slag.) fradrag 2 point - Her går jeg i baglås.
Øv 7 Gerningssted (felt) OK
Øv. 8 Spor Fradrag 5,0 point.. - midster en genstand
Så Babett og Jeg opnår 158,4 point - ud af 180 point.
Vi opnår en 10. plads ud af 15.
Så jeg er da godt tilfreds med babett og hendes indsats.
Men det er jo den samme hund som man tager med hjem som man kom med...
Så Babett ligger nu og tygger på et stort kødben..
Ja. så må vi bare håbe at vi kan gøre det endnu bedre på næste søndag, da vi skal afholde PHF-Mesterskab , her skal Babett og jeg også deltage.
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 2.066
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Haha i starten af indlægget havde jeg ikke lige hjernen med og havde ikke fattet at øv. stod for øvelse!
Så troede du var skuffet over alle øvelserne
Hvor blank kan man være!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Resultatet er jeg ikke ked af, men jeg er ked af at Babett snød mig. og ikke kom med den halsgivning fra starten... og at hun så gar fra genstanden.. det er uhørt...
Jeps det skal der lavves om på....
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Hvor blank man kan være. - jo når klappen falder ned, og man ikke lige kan komme i tanke om hvad er det jeg har glemt.... så er man blank.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Jamen så ved i hvad i skal øve til en anden gang, så ender i, i toppen næste gang
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 62
Ja.... så fald humøret......