den værste beslutning i mit liv {{forumTopicSubject}}
hejsa...
håber virkelig i vil tage jer tid til at læse dette da jeg virkelig har brug for hjælp...
ja så skete det desværre igen at mine tøser kom op at slås der har ellers været ro på i en hel måned og troede at det bare var en fase de var igennem da de sidst sloges var det der de ville have fået hvalpe hvis de havde været drægtige... så troede bare det var hormoner... men igår da vi kom hjem fra 60 års føs'dag lå de og legede på gulvet og puffede til hinanden, lige pludselig er der en af dem der piver meget lavt, og så går det bare løs. jeg springer op så godt jeg kan( jeg er gravid i 38. uge) og vil skille dem ad men elli den største ad dem har ikke halsbånd på så det er ret svært... idun for revet sig ud af sit halsbånd... og det ender med at jeg bliver bidt 4 forskellige steder ( ved godt at de ikke var møntet på mig) og jeg bliver nød til at slå elli hårdt med idun's halsbånd over snuden for at få det stoppet... det var simpelhen den værste oplevelse i mit liv, jeg ringede efter min kæreste og han kom hjem med det sammen, jeg tudede resten af aften og jeg er total i vildrede.... ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre... oss fordi der snart kommer en lille dreng til verden og jeg tror desværre at vi må af med en af dem.... men nogle gode råd ville hjælpe rigtig meget....
kram en synderknust hundeejer der elsker begge sine tøser...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 23
ja jeg har haft dem begge fra hvalpe elli er 4 år og Idun er 1½ år
ja det er virkelig frygtligt....
mar 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Det er altid meget nemmere at træffe beslutninger på andres vegne.. Det er jo ikke mine hunde..
Helt objektivt synes jeg det bedste ville være at skille sig af med den ene hund.. Også med tanke på jeres lille ny baby ( tillykke)
Det ses desværre at 2 tæver ikke kan enes.. Også selv om de er vokset op sammen.. Og det kan udvikle sig ret voldsomt ( som du jo allerede ved)
Ved ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mine hunde... Jeg tror jeg ville komme frem til at mit barns sikkerhed var vigtigst..
Uanset hvad, så er du den der bedst kan træffe den rigtige beslutning.
Trøstekram herfra
jul 2007
ja det tror vi...men er ikke sikker... det er i hvert fald hende der bliver ved... når vi har skilt dem... du ved bliver ved med at gø og knurre...
jul 2007
mar 2007
jul 2007
ja det snakkede vi oss om igår, men så er der et nyt problem om vi kan overskue det med en lille ny i huset og om vi får tiden til det for når man tager såen en beslutning er det vigtig at man er med 100% og det ved jeg ikke om vi kan den lille kommer om 14 dage...
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 76
men prøv en hunde psykolog først og hvis det iijk hjælper så skil dig af med en af dem selvom det nok bliver rigtig svært
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Så mit bedste råd til dig, må desværre blive, at den yngst må flytte, især som de andre også skriver, tænk hvis jeres søn en dag sidder imellem dem når de pludseligt tar en magtkamps tur.
Jeg tror ikke på, at sterilisation hjælper, for de er allerede inde i den kamp om alfa pladsen, og så er det for sent at lave om på noget som helst..Desværre ..Jeg ville SÅ gerne ha ku gi dig et bedre og mere opløftende råd, men jeg tror desværre ikke at der er andre løsninger. Jeg er sikker på at en adfærdsterapeut vil sige det samme. Men jeg ønsker i altfald det bedste for jer alle..Trøsteknus fra Anita.ss..
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.292
Det kan måske stadig have noget med hormoner at gøre, dine. Når du er gravid dufter du ikke som du plejer, så måske kunne det have noget med det at gøre, bare en tanke.
Håber du finder en løsning.
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 46
Hvis det kun var min beslutning var den ældre hund blevet aflivet (hun har gigt osv),men da det er mine forældres beslutning har vi stadig begge hunde og engang imellem kommer de også op at slås.
Som andre skriver så var de bid du fik ikke møntet på dig, men som med mine forældre og jeg så er det menneskerne der bliver bidt fra tid til anden. Bortset fra det er det jo heller ikke fair overfor hundene!
Vi har prøvet lidt at hvert med vores tæver (adfærdsterapeuter osv.), men de kan ikke enes og kommer aldrig til det, og vi skal dagligt passe på når mine nevøer og niecer (7 stk, fra ½-9 år) er på besøg, for en eller anden dag går det ud over dem!
Held og lykke med at finde en løsning, jeg håber I enten får et mirakel så de kan enes eller finder et nyt hjem til den ene.
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Jeg som går og overvejer at få en tæve mere (har en tæve). Det afskrækker mig HELT sikkert.
Alex N: Jeg er ved at forstå hvad du mener med 2 tæver !!! (mit indlæg igår)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Hvilket jeg godt ved er rigtigt, men sålænge man som jeg har 2 hunde fra hver ende i hierakiet, så går det super godt.. Mine 2 piger ville ikke kunne leve uden hinanden, jo måske den Dominante Prixie, men Beauty ville ikke ku leve uden sin søster til at passe på sig..
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Godt at høre forskellige oplevelser med 2 tæver sammen-tak
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 357
held og lykke og tillykke
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jeg vil så sige mine tæver sloges kun da den lille kom i puperteten, nu er der ikke noget og 7,9,13 har der ikke været noget længe, puha for det. tror den lille har fundet ud af at den store bestemmer.
den værste beslutning i mit liv