{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

den værste beslutning i mit liv {{forumTopicSubject}}

hejsa...
håber virkelig i vil tage jer tid til at læse dette da jeg virkelig har brug for hjælp...
ja så skete det desværre igen at mine tøser kom op at slås der har ellers været ro på i en hel måned og troede at det bare var en fase de var igennem da de sidst sloges var det der de ville have fået hvalpe hvis de havde været drægtige... så troede bare det var hormoner... men igår da vi kom hjem fra 60 års føs'dag lå de og legede på gulvet og puffede til hinanden, lige pludselig er der en af dem der piver meget lavt, og så går det bare løs. jeg springer op så godt jeg kan( jeg er gravid i 38. uge) og vil skille dem ad men elli den største ad dem har ikke halsbånd på så det er ret svært... idun for revet sig ud af sit halsbånd... og det ender med at jeg bliver bidt 4 forskellige steder ( ved godt at de ikke var møntet på mig) og jeg bliver nød til at slå elli hårdt med idun's halsbånd over snuden for at få det stoppet... det var simpelhen den værste oplevelse i mit liv, jeg ringede efter min kæreste og han kom hjem med det sammen, jeg tudede resten af aften og jeg er total i vildrede.... ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre... oss fordi der snart kommer en lille dreng til verden og jeg tror desværre at vi må af med en af dem.... men nogle gode råd ville hjælpe rigtig meget....
kram en synderknust hundeejer der elsker begge sine tøser...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den værste beslutning i mit liv
  • #1   22. mar 2008 Pu ha...føler med dig. Hvad jeg ville gøre ved jeg ikke helt jeg tænker på om det kunne hjælpe at de blev siliseret (staves)...

• #3   22. mar 2008 Sikke en oplevelse Har du haft dem fra hvalpe af ?... Der er jo nogen tæver der bare ikke kan sammen ...

• #4   22. mar 2008 jeg har ingen råd til dig,, men jeg krydser mine fingre for en hurtig og god løsning, håber ikke der er sket dig noget.. kæmpe krammer til dig fra os

• #5   22. mar 2008 marianne

ja jeg har haft dem begge fra hvalpe elli er 4 år og Idun er 1½ år
    ja det er virkelig frygtligt....

• #6   22. mar 2008 Maria...Okay... Er det den " lille" der starter ?

• #7   22. mar 2008 Det var da en grim oplevelse.. Er du okay ?

Det er altid meget nemmere at træffe beslutninger på andres vegne.. Det er jo ikke mine hunde..
    Helt objektivt synes jeg det bedste ville være at skille sig af med den ene hund.. Også med tanke på jeres lille ny baby ( tillykke)
    Det ses desværre at 2 tæver ikke kan enes.. Også selv om de er vokset op sammen.. Og det kan udvikle sig ret voldsomt ( som du jo allerede ved)

Ved ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mine hunde... Jeg tror jeg ville komme frem til at mit barns sikkerhed var vigtigst..

Uanset hvad, så er du den der bedst kan træffe den rigtige beslutning.

Trøstekram herfra

• #8   22. mar 2008 marianne

ja det tror vi...men er ikke sikker... det er i hvert fald hende der bliver ved... når vi har skilt dem... du ved bliver ved med at gø og knurre...

• #9   22. mar 2008 ja har det fint men er meget ked af det...

• #10   22. mar 2008 Maria... Ja så er det jo nok noget magtkamp... Puha det er ikke rart for jer og så med en lille ny... Jeg ville nok snakke med en hunde psyk og få vurderet problemet....

• #11   22. mar 2008 marianne...

ja det snakkede vi oss om igår, men så er der et nyt problem om vi kan overskue det med en lille ny i huset og om vi får tiden til det for når man tager såen en beslutning er det vigtig at man er med 100% og det ved jeg ikke om vi kan den lille kommer om 14 dage...

• #13   22. mar 2008 - ejj det lyder virkelig iijk godt.
    men prøv en hunde psykolog først og hvis det iijk hjælper så skil dig af med en af dem selvom det nok bliver rigtig svært

• #14   22. mar 2008 Hej, det gør mig ondt at det ikke går med dine 2 piger, men den yngste er ved at være voksen nu, og derfor prøver hun, at overtage den ældstes plads i hierakite, det vil desværre forsætte, indtil den yngste får sin vilje, nemlig at blive Alfahunden, men da din ældste ikke er ældre end hun er, så vil der gå mange år med de kampe.
    Så mit bedste råd til dig, må desværre blive, at den yngst må flytte, især som de andre også skriver, tænk hvis jeres søn en dag sidder imellem dem når de pludseligt tar en magtkamps tur.
    Jeg tror ikke på, at sterilisation hjælper, for de er allerede inde i den kamp om alfa pladsen, og så er det for sent at lave om på noget som helst..Desværre ..Jeg ville SÅ gerne ha ku gi dig et bedre og mere opløftende råd, men jeg tror desværre ikke at der er andre løsninger. Jeg er sikker på at en adfærdsterapeut vil sige det samme. Men jeg ønsker i altfald det bedste for jer alle..Trøsteknus fra Anita.ss..

• #15   22. mar 2008 som andre har sagt snak med en hundekonsulent/psykolog.
    Det kan måske stadig have noget med hormoner at gøre, dine. Når du er gravid dufter du ikke som du plejer, så måske kunne det have noget med det at gøre, bare en tanke.
    Håber du finder en løsning.

• #16   22. mar 2008 dit lille nye barn må og skal have førsteretten, du skal af med MINDST en af hundene,du vil da vel ikke have at din baby bliver skambidt fordi du liiige ville overveje situationen--

• #17   22. mar 2008 Af med den ene. Jeg ville ønske for dig at forholdet dine to hunde imellem kunne reddes af en hundeadfærdsterapeut, men med tanke på at der snart er et spædbarn i huset ville jeg nok vælge at finde et nyt hjem til den ene. Vores to tæver kan ikke enes. Vi har haft begge fra hvalpe af, den ene er 11 den anden er 3. De har stadig kampe engang imellem og både min mor, far og jeg er blevet bidt. Heldigvis ikke alvorligt endnu :S

Hvis det kun var min beslutning var den ældre hund blevet aflivet (hun har gigt osv),men da det er mine forældres beslutning har vi stadig begge hunde og engang imellem kommer de også op at slås.

Som andre skriver så var de bid du fik ikke møntet på dig, men som med mine forældre og jeg så er det menneskerne der bliver bidt fra tid til anden. Bortset fra det er det jo heller ikke fair overfor hundene!

Vi har prøvet lidt at hvert med vores tæver (adfærdsterapeuter osv.), men de kan ikke enes og kommer aldrig til det, og vi skal dagligt passe på når mine nevøer og niecer (7 stk, fra ½-9 år) er på besøg, for en eller anden dag går det ud over dem!

Held og lykke med at finde en løsning, jeg håber I enten får et mirakel så de kan enes eller finder et nyt hjem til den ene.

• #18   22. mar 2008 jeg har haft det samme problem, at mine tæver pludselig kommer op og slås. de har gjort det 2 gange mens vi har haft dem, det handler om rangorden, og jeg vil mener det holder op, men det er ikke rart når man står i det. jeg har taget mine forhånds regler, aldrig lege vildt indenfor, ikke spise sammen, ingen legetøj som de kan blive uvennner om. købt 2 børnelåger da jeg har 3 hunde, så kan jeg altid skille dem af, men det er ikke smart når det sker når du er alene hjemme, har prøvet det det er det værste jeg har prøvet. jeg tror godt du kan få det til at funger, når I får den lille skal man være lidt på at det ikke sker når den er der, men de vil ikke skam bide det lille barn, det med du er bleveet bidt er jo som alle de kloge siger gå aldrig i mellem to hunde der slås, jeg går i mellem hvérgang og vil altid gøre det. men det er en rigtig træls situation du står i, men jeg tror godt du kan få det til at funger.

• #19   22. mar 2008 Puha, sikke en oplevelse!!!
    Jeg som går og overvejer at få en tæve mere (har en tæve). Det afskrækker mig HELT sikkert.

Alex N: Jeg er ved at forstå hvad du mener med 2 tæver !!! (mit indlæg igår)

• #20   22. mar 2008 Jeg har 2 tæver endda fra samme kuld, og det går perfekt, men den ene er en omegahund og den anden er en meget dominant dame, men begge kender deres pladser i flokken, og den lavst rangerende, gør aldrig tegn på at vilke højere op i hierakiet, derfor har der ALDRIG været slagsmål mellem de 2, til trods for at ALLE siger at søskende er de værste at ha sammen..
    Hvilket jeg godt ved er rigtigt, men sålænge man som jeg har 2 hunde fra hver ende i hierakiet, så går det super godt.. Mine 2 piger ville ikke kunne leve uden hinanden, jo måske den Dominante Prixie, men Beauty ville ikke ku leve uden sin søster til at passe på sig..

• #21   22. mar 2008 Anita
    Godt at høre forskellige oplevelser med 2 tæver sammen-tak

• #22   22. mar 2008 jeg har også to tæver uden problemer gående sammen

• #23   22. mar 2008 Jeg kender ikke til problemet men det er selvfølig nemt for os at sige skil dig af med den ene men som en anden her på tråden vil jeg sige prøv først en hundeaf. og så høre hvad hun/han siger og det er rigtigt at du skal tag hensyn til barnet der kommer så få fod på det andet først
    held og lykke og tillykke

• #24   23. mar 2008 jeg har mener der er stor forskeld på og tæverne kommer fra samme kuld eller du tager og sætter en tæve ind flokken, jeg har en venninde der har 4 tæver gådene sammen uden nogle problemer, men det er hvalpe fra hendes egen tæve, så mor er over hunden, så de behøver ikke slås for lederskabet.
    jeg vil så sige mine tæver sloges kun da den lille kom i puperteten, nu er der ikke noget og 7,9,13 har der ikke været noget længe, puha for det. tror den lille har fundet ud af at den store bestemmer.

Kommentér på:
den værste beslutning i mit liv

Annonce