{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.557 visninger | Oprettet:

Hvalpen bider! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

-Vores lille hvalp frida! Bider sindpelhen hele tiden! Det sker for det meste kun når vi leger! Men hvis vi fx. "Holder" hende tilbage fra noget, så knoere hun og bider :S Også hvis vi sidder stille og roligt og børster hende! Og hun bider i ALT! også i vores den store hund! er så bange for at sussi skal sige fra! selvfølgelig skal hunj sige fra! Men ved så stor en hund og på en så lille hund kan det jo let blive voldsomt! smiley (Ved at hun er hvalp og tænderne klør!) men vil ikke have at dette også skal fortsætte når hun bliver voksen! Men hun er slet ikke argrasiv.. hun kan være så kærlig så kærlig!!

-Hvordan vænner jeg hende af med at bide? (Har prøvet okseben osv)

Vuf vuf vuffen "Louise,Sussi&Frida"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpen bider!
  • #2   20. mar 2008 Aj, hun er jo kun en lille baby endnu... Hvalpe bider altså:-)

• #3   20. mar 2008 det er bare at være konsekvent fra start ellers har i problemerne når hun bliver ældre... det er faktisk overraskende nemt at lære dem eksempelvis at de kun må bide i tyggelegetøj...
    det med at hun knurrer og bider når i holder hende tilbage tror jeg osse i skal være opmærksomme på, for hvis i slipper hende i det øjeblik hun gør det tror hun jo at det er det der skal til for at blive sluppet...

• #5   20. mar 2008 Det er faktisk ganske enkelt. :o)
    Hver gang hun bider jer skal I med det samme sætte hende ned eller tage hende væk samtidig med at I siger Nej.
    Det vigtige er så at ignorere hende, så der ingen opmærksomhed er overhovedet.
    Hvis hun bider i ting hun ikke må siger I også nej og tager hende væk. Giv hende gerne et alternativ hun godt må bide i.
    Jeg har selv en hvalp der lige er blevet 5 måneder. Hun gjorde det samme i starten, men af erfaring med de andre hunde havde jeg heldigvis lært disse råd. Så lige fra dag et var der ingen kære mor på det punkt. Reglerne trådte i kaft med det samme. Hun stoppede meget hurtig med at bide i mennesker og ting.
    Hun kan dog stadig bide i Snuggi, men hun siger fra, hvis hun synes det bliver for meget.
    Held og lykke med projektet.... :o)

• #6   20. mar 2008 Vi har sagt nej til hende med "hård" stemme, men hun er ski ligeglad! smiley

-Næste gang prøver jeg med at pive! Lige nu ligger hun lige så pænt bag min nakke og sover :P<3

• #7   20. mar 2008 Ville lige sige noget med hensyn til "PIIIV". Det er langt fra alle hunde det virker på (det virkede dog på Panda )... Du kan prøve det en eller to gange, og hvis det ikke virker, så lad vær med at brug den metode, for det eneste du får ud af det, er arme, der ser ud som om du er narkoman smiley

• #8   20. mar 2008 Og indtil i lærer hende "Nej" så ved hun ikke hvad det betyder...

• #9   20. mar 2008 Hvordan lære jeg hende NEJ? Hun er så ivrig med alle ting!! Og LØBER rundt hele tiden! Helt oppe og køre, og kan ikke slappe af..

• #11   20. mar 2008 SOVS
    Tag en godbid i en knyttet hånd og vis hende begge (knyttede) hænder, lad hende vælge en hånd og sig nej meget dybt når hun vælger den tomme hånd... Omvendt skal hun så roses og have en godbid når hun vælger den "rigtige" hånd, og ros hende helt vildt, nærmest overdrevet...

• #12   20. mar 2008 Tak Daisie, jeg "gad" ikke til at skrive det hele, men jeg kunne ikke umiddelbart finde en side, hvor de beskrev det smiley

• #15   20. mar 2008 Nej smiley Ikke andet end hundetræning.. Men nu er hun selvfølgelig også kun 9 uger..

• #17   20. mar 2008 Altså Gismo nappede når vi lejede med hende og når hun gjorde det sagde vi bestemt "Nej!" og lagde hånden oven på.. Øh, næseryggen? Men vi holdte ikke rundt om munden på hende. Nu napper hun ikke længere.

• #18   20. mar 2008 Sådan noget er der slet ikke her oppe smiley

• #20   20. mar 2008 Hjørring (Nordjylland) smiley

• #21   20. mar 2008 I skal træne med hende hver dag. Mange mange korte træningsstunder af max 3-5 minutter.

Ja/Nej øvelsen læres på følgende måde:
    Tag en godbid i hånden mellem tommel og pegefinger. Tag den ned foran snuden samtidig med at I siger hundes navn. Når hun viser interesse for godbidden siger I nej med en dyb stemme. Det skal ikke råbes, da hunden jo hører ret godt.
    Det vigtige er at I kun siger nej en gang. Hun vil i starten bide jeg i fingrene og det gør skide ondt. Lige så snart hun ikke bider i fingrene for at få godbidden siger I ja med en lys stemme og hun får den.
    En lærenem hund lærer hurtigt, hvad det drejer sig om. :o)
    Øvelsen udvides med at hun først får den efter længere og længere tid. Det vil sige, at hun skal kigge væk i starten og senere kigge jer i øjnene.
    Når dette er lært skal I lære hende ikke at tage godbidden, når den ligger løst i håndfladen.
    Derefter skal den ligges på jorden. Den kan godt være svær, men der har I muligheden for at komme skosnuden hen over, hvis hun vil tage den.
    Til allersidst skal godbidden bare smides på jorden mens I står op.

Husk altid at sige hundens navn først og derefter kommandoen. Og husk kun at giv kommandoen en gang. Selvfølgelig må den gerne gentages efter flere minutter og hunden ikke har fattet det.

Det er også en god ide at variere øvelsen med at sige ja med det samme.

Good luck!

• #22   20. mar 2008 http://www.dch-hjoerring.dk/

Ved ikke om det er en god klub (DCH er berygtet for at variere med hensyn til træningsmetoder...) men den HAR åbentbart hvalpetræning smiley

• #24   20. mar 2008 Altså der er hundetræning.. men synes ikke at hun er klar til det endnu.. (stadig så babyet)

• #26   20. mar 2008 De kan altså starte til hvalpetræning når de er 9 uger, bare de er vaccineret.
    De kan kun starte for sent..... Jo mindre hvalpen er, jo nemmere er det at lære den nye øvelser. :o)

• #27   20. mar 2008 Hvad er hvalpetræning
    Hvalpetræning er forbeholdt hvalpe op til 6 måneder, forudsat at hvalpen er vaccineret 2 gange.

Kursets første del bruges fortrinsvis på

kontaktøvelser med hundeføreren
    hilse på andre hvalpe
    hilse på voksen hund
    "finde ud af ting" øvelser
    komme med I klubhuset og forholde sig i ro
    eventuelt et lille frikvarter
    hjemkald
    lade sig berøre
    tandvisning
    lege ”apport”.
    Den sidste del er forbeholdt lydighed og afsluttes med en test, hvor der skal opnås et bestemt antal point for at gå videre til DcH´s c-klasse eller DKK´s klasse 1.
    Opnås disse point ikke kan man fortsætte i begynderklassen.

• #28   20. mar 2008 (link fjernet)

De HAR altså hvalpehold...

• #30   20. mar 2008 Ja de har hvalpehold! Men synes hun er for babyet endnu.. (tror ikke hun er klar) Og vil helst ikke presse hende smiley

• #31   20. mar 2008 Det er fordi at hun er ved at få tænder !! Vi havde akkurat det samme problem med Molly da hun var hvalp !! Det er fordi at de får jo hele tiden større og større tænder, mens de er små hvalpe, og så klør det jo smiley Hehe... smiley

<i>Lærke</i>

• #32   20. mar 2008 SOVS:

Man presser ikke sin hund til hvalpetræning. Man lærer at indlære via sjov og ros og så lærer hunden at begå sig blandt andre. Det er bestemt ikke dyrplageri at gå til hundetræning, snarere tværtimod:-)

• #33   20. mar 2008 Hvis du ikke bor alt for langt fra Frederikshavn, kan jeg i hvert fald anbefale "Hundeskolen Trofast". Hun er rigtig dygtig, og hendes metoder er også bløde (var til weekendtræning ved hende i Ejby for et par måneder siden smiley

• #34   20. mar 2008 Uh måske ville et link være en god ide ;-9

(link fjernet)

• #35   20. mar 2008 Mette H: Jeg vil lige sige at sådan er det altså ikke alle steder.
    Hos os i Hundeklubben-Lyngby skal de kun være vaccineret en gang. Der er jo stor forskal på vacciner.
    Vi har også hvalpetræning til hunden er et år. Hvalpe 1 op til 6 måneder og hvalpe 2 fra 6 måneder.
    Desuden er hundene delt op i store og små racer. Og det er altså bare perfekt for os med små hunde, der ikke bryder sig om voldsomme hundelege.
    Hos os kan vi altså også godt fortsætte på hvalpe 2 eller senere træningsmuligheder uden af have bestået. Der trænes bare videre. :o)

• #36   20. mar 2008 Iben:

Det var bare kopieret fra DCH Hjørrings hjemmeside:-))

• #37   21. mar 2008 åhhh ok. De er har da nogen skrappe krav så.....
    Godt vi ikke går der.

Kommentér på:
Hvalpen bider!

Annonce