{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  13 hunde aflivet
  • #1   18. mar 2008 Timon

nej og hun har også haft lamaer og ponyer???

• #2   18. mar 2008 sådan nogle idioter de burde sku selv komme til at leve sådan

• #3   18. mar 2008 Tja jeg føler både med dyr OG mennesker i denne ulykkelige sag...

• #5   18. mar 2008 Stakkels dyr.

• #6   18. mar 2008 ja det er synd for dyrene!

politi og dyr læger gør det jo ikke fordi de ikke har andet at lave.

• #9   18. mar 2008 Jamen....Nu har jeg ikke set så meget, men jeg MENER at de netop skånede hende for at se det?? Viille det være bedre at stresse dyrene yderligere ved at køre dem væk (mange har formodentlig aldrig kørt i bil) for at aflive dem?

• #10   18. mar 2008 Py ha det er en hård nyser at læse. Stakkels stakkels dyr. Tænk at de har boet under de kummerlige forhold. Jeg synes også det var det bedste med aflivningen.

Jeg synes det er meget tydeligt at se, at hverken mor eller datter er helt normale.
    Jeg giver Brian ret. De er begge psykisk syge på et eller andet plan.

Men jeg forstår sørme heller ikke de dyrehandlere/kenneler der sælger hunde, katte og alle de andre dyr til de to. De må da være kendte/berygtede i hele området og de ligner ikke nogen, der kører langt for at finde nye dyr.

Jeg håber virkelig at myndighederne sætter dem under en form for observation og giver dem den nødvendige hjælp.

• #11   18. mar 2008 Mange mennesker sælger hunde til hvem som helst...

• #13   19. mar 2008 Hmm undre mig over nogle ting ved denne sag..
    1. der står at selv en nyankommen hvalp skulle aflives, så må de godt nok have været i dårlig stand.
    2. Alle hunde blev aflivet var ingen til at redde???
    3. 1-2 dyrlæger har udtalt at der IKKE har været tale om vanrygt mod dyrende

Men vil lige sige at det os virker underligt at hun før har været dømt, og synes hun har mange sårlige forklaringer. Også ligner de heller ikke ligefrem nogle som går så meget op i pleje, ved godt man ikke må skue en hund på hårene. Men alligevel..

Der er nogle ting der bare ikke hænger sammen i denne sag..
    Fra begge sider

• #14   19. mar 2008 Der er kun EN dyrlæge, som mener at det ikke er vanrøgt. Og det er hendes egen dyrlæge..
    Læs her, hvordan hun har fået påbud på påbud og så er hun sq snu og strid, er hun......Med hensyn til de heste, som kommer hen til en kammerat for derefter at komme tilbage til hende... Det kan godt være at hun er psykisk syg, men dum er hun sq ikke. Og DET er skræmmende, for så burde hun være besvidst om at hun har mishandlet sine dyr!!!

• #16   19. mar 2008 Ham IGEN??? Sig mig engang, lejer han kun ud til dyremishandlere??

• #18   19. mar 2008 Jamewn, fred være med dem..........Det er da værre med folk der mishandler dyr!!

• #20   19. mar 2008 Som jeg har skrevet i de andre tråde omkring denne sag:

Alle dyrene er vurderet af fagfolk til at være i så dårlig stand at aflivning var eneste udvej. Jeg vælger at tro fagfolkenes vurdering ... :0) Hvalpen kunne være inficeret med alverdens ting (fx. hjerteorm eller lign.) som kan være meget livstruende og umulig at behandle især hvis hvalpens almen tilstand i forvejen ikke er optimal som her pga. vanrøgt ...

Jeg har en lille mistanke om, uden at kunne sige hvorfor, at en anden af årsagerne til at alle hundene, uden undtagelse, blev aflivet var for at undgå at kvindemennesket igen skulle få sine uduelige fingre i dem.
    Hun har, som mange psykisk syge, vist sig at være fantastisk god til at manipulere.
    Se bare hvad der skete med hestene der blev tvangsfjernet så de kunne bortadopteres. Endelig var de sluppet ud af hendes kløer og kunne se frem til at få noget sul på kroppen, ordentlige forhold og et i bedste fald langt og godt liv i gode hænder og hvad sker der så ... De ender sgu med at være præcis hvor de kom fra, i kvindens møgbelagte stald, uden noget så essentielt som mad.
    Kvinden har jo ingen selvindsigt og mener ikke at hestene eller de andre dyr lider nogen nød. I stedet har hun nogle meget tynde undskyldninger som hun mener kan undskylde hendes både at holde dyr på ...

Selv hvis sidstnævnte skulle have noget på sig, aflivning for at være helt sikker på at hundene for ALTID skånes for at komme tilbage i kvindemenneskets hænder, så mener jeg stadig at aflivning var den mest humane løsning ...

Jeg har intet at udsætte på politiet udover at der gik alt for lang tid inden der blev handlet på dette svineri ...

Hun skulle forbydes at eje eller have nogen som helst omgang med nogen som helst former for dyr ifølge min mening ...

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=190232

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=190180

• #21   19. mar 2008 det er en god ting at myndighederne skred ind. Det er hårdt når dyrene bliver taget og aflivet... men dyrlægen havde afgivet sin dom... flere af hundene stod ikke til at redde... hvordan kan man elske dyr så højt og så ikke passe dem ordentligt...?

det eneste der mangler, det er at der er nogle mennesker, der nu kan hjælpe disse mennesker ind på et spor, der gør det lettere for dem at leve...

Jeg håber at de aldrig må holde dyr igen...

Ja, mange synes måske, at det er en hård måde politiet og dyrlægen arbejder på... men nu har der længe været en råben og skrigen på, at nu må myndighederne gøre noget... det gør de her og de slår hårdt ned... det synes jeg er udmærket...

• #22   19. mar 2008 Jeg kan kun sige at hvis man har set hvordan Låsby Svendsen håndterer hans egne dyr og han ikke mener dét er mishandling, så er det her sikkert ingenting ved siden af.
    Noget helt andet er at Svendsen i sin tid kun beskæftigede sig med handel af dyr og specielt heste, så de her heste kan sagtens være hans som en del af hans forretning. Han har MANGE heste rundt om i landet.

• #23   19. mar 2008 Puuha jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.... - får bare ondt i maven når jeg ser hendes datter stå og græde sådan - men på den anden side så er det for det bedste at hundene får fred når de ikke bliver behandlet ordenligt....

R.I.P alle 13 hunde

• #24   19. mar 2008 Jeg mener at myndighederne har gjort det eneste rigtige i denne sag. Stakkels hunde at de har levet dette liv. Nu har de endelig fået fred. Og med hensyn til mor og datter, så ER det altså sådan at man skal følge de båbud man får fra myndighederne og vil man ikke det, må man tage konsekvenserne. JEG er ikke i tvivl om at disse hunde har haft en kummerlig tilværelse og hvis Eva og Svendsen har samme dyrlæge er der måske ikke noget at sige til at vedkommende dyrlæge ikke kan "se" mishandlingen..........Hun/han må være vant til det der er MEGET værre fra Svendsens side. Hun blev netop sat på en sten, så hun IKKE kunne se aflivningen, så hvis hun har set den, har det nok ikke være bevidst fra myndighedernes side. Og jeg er HELT enig i at vi kæfter op om mere konsekvans overfor dyremishandlere og når det så endelig sker, piver vi over det. Nej, de hunde ville være udsat for LANGT mere stress, hvis de pludselig sakulle transporteres i biler på en dyreklinik og aflives der. Hatten af for myndighederne i denne sag:-)

• #25   19. mar 2008 Brian:

Fortæl os ikke at du ikke kender LåsbySvendsen?? Danmarks største "hestehandler"/krejler/plattenslager??

http://www.google.com/search?hl=da&rls=SUNA,SUNA:2005-49,SUNA:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=L%C3%A5sby+Svendsen&spell=1

Læs det og græd:-))

• #26   19. mar 2008 Brian:

Ja, han er en kendt mand i mange kredse:-)) Der er sågar mennesker der mener at han passer sine dyr og at de lever som konger og baroner:-)). Tør ikke gisne om hvordan konger og baroner lever, så:-))

• #27   19. mar 2008 Brian du kalder dig selv jyde, men kender ikke Låsby Svendsen?? Jeg er dybt skuffet ;-p

• #29   19. mar 2008 Inge J: Jepsen smiley

• #30   19. mar 2008 Der er noget jeg ikke forstår den sag her er med 13 hunde som alle selv en lille hvalp blev aflivet . Men en sag i Ringkøbing om en kvinde med 50 hunde blev der vuderet at de 40 hunde skulle have nye hjem altså jeg mener jo at hvis en kvinde kan klare de 10 hunde der er tilbage så kunne 2 måske kunne have klaret et par stykker . Jeg har svært ved at forså jeres voldsomme måde i skriver på der er mere en en side i det her sag tro mig . og foresten er det ikke normalt at Låsby Svendsen har huse på fyn .. Kommer selv fra fyn . Og Inge lad dog de stakkels kvinder som tjener deres penge på at opvarte mænd hvile lad vær at blande dem ind i det her .

• #32   19. mar 2008 Hvad mener du med det, thresa??

• #34   19. mar 2008 Ja der stod jeg vist også af!!! *G*
    Kan det lige blive oversat til dansk????

• #37   21. mar 2008 man skal aldrig leje eller købe noget af låsby svendsen... han skulle bures inde og nøglen smides væk... det samme skulle hans håndlangere.. At han udtaler sig om, at han har kendt kvinden i mange år og at hun elsker sine dyr... jamen , der er da ikke nogen der tager hans ord for gode varer.. he he... (den sag om de 50 hunde i ringkøbing) .... han sælger både på låsby marked, og på hestemarkeder, med tæpper o.lign. de er ægte, siger han.... ok, siger man og går... man skal ikke handle med ham, den store kreiler.... og man skal passe på, med ikke at falde i snak med ham, for han er vist rigtig rigtig go' til at "fange" folk i deres udtalelser...

• #38   21. mar 2008 Undskyld mig, men jeg har ikke spor ondt af de to (mor og datter).
    Når politiet første gang ber om at få de 13 hunde aflivet, så gør man det, i stedet for bare at la stå til. Hunde har også følelser. Det er jeg bare bange for at der er nogen der glemmer..

Jeg forstår godt politiet holdte mor og datter væk. For ellers ville de ha stået derude endnu...

Forstår ikke hvordan man kan behandle dyr sådan, har sådanne folk slet ingen skam i livet....

Låsby Svendsen kender jeg alt for meget til. I min kærestes familie er der et sommerhus som står tomt i øjeblikket og som vi alle går og tænker på at renovere.... Men gæt en gang hvem der ringer og kommer forbi uafbrudt for at købe det.... Låsby Svendsen selvfølgelig.... Men vi står fast, vi skal ikke sælge til Låsby Svendsen....

Kommentér på:
13 hunde aflivet

Annonce