{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Dyrlæger {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg synes efterhånden, at have set en del herinde, der ønsker at bruge deres hunde i avl. sige at deres dyrlæge har sagt god for det. Det er på trods af at hunden tit ikke er tjekket for div avlige sygdomme, som ligger til netop den race, eller at dyrlægen ikke mener der er noget forkert i at bruge en alt for ung eller for gammel hund i avl (her menes hunde under 15 mdr og over 5-8 år)
Så er mit spørgsmål kan det virkelig passe at vi har dyrlæger, som er så inkompetente, at de mener det er fint nok, at avle unden tjek osv. For jeg mener jo, at hvis en dyrlæge siger det, så er den person inkompetent...
Hvad siger i andre???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæger
  • #1   18. mar 2008 Tja ingen af mine dyrlæger siger sådan.. Nærmere den anden vej rundt smiley

Jeg sidder tit og tænker på om det er dårlig undskyldning folk bruger,for at så er det hele bare ok ?

Altså at de finder på at sige sådan

• #2   18. mar 2008 synes bare der bliver avlet alt for mange hunde, specielt når der er så mange hunde derude der søger nye hjem....

• #3   18. mar 2008 Tror ikke jeg skulle spørge min inden Fie blev steriliseret, kender vist godt hendes holdning, selvom vi aldrig har snakket hvalpe....

• #4   18. mar 2008 Stine M: det er jo også den oplevelse, jeg har af min dyrlæge. men igen, jeg synes altså der har været rigtig mange tråde, hvor folk siger, at deres dyrlæge har sagt, at hunden gerne må bruges til avl, og det på trods af at der eks ingen hd fotografering har været

• #5   18. mar 2008 Tror ofte slet ikke folk har snakket avl med dyrlægen. Men at "dyrlægen har sagt det er ok" betyder, at han ved det årlige sundhedstjek ikke har fundet nogen skavanker.
    -ikke noget jeg rent faktisk ved, men blot min personlige teori.

Hvis de dyrlæger rent faktisk har sagt god for avl, ja så vil jeg osse mene der findes for mange inkompetente dyrlæger i lille DK

• #6   18. mar 2008 Gitte.. tit er det sådan at folk hører kun hvad de selv vil,når det kommer til avl.. Så måske de lige overhører lidt ved den kære dyrlæge..

Men der er da sikket dyrlæger som er ligeglade og bare skal ha penge i kassen.. de kan jo altid håbe på et kejsersnit,samt diverse arvelige ting på hvalpene..

Ups der var jeg vist grov smiley

• #7   18. mar 2008 jamen det kan godt være, at jeg så er naiv, og tror på, at folk når de siger, at dyrlægen har sagt go for avl, og når man så spørger ind til om hunden er tjekket for hd osv og svaret så er nej. Altså at der er nogle dyrlæger, som er ligeglade med om der bliver avlet på utjekket hunde

• #8   18. mar 2008 jeg er rigtig glad for vores dyrlæge.
    de siger deres mening og holder intet tilbage..
    det er dejlig, for så ved man hvis der er noget..

• #9   18. mar 2008 Ja, det er da noget mærkeligt noget, at hvis man som dyrlæge forslår sådan noget..

Ingen af mine dyrlæger har forslået dette, hverken over for mig eller andre, derimod, har de frarådet det.

• #10   18. mar 2008 Babett: det er jo også det der undre mig, men synes efterhånden, at have oplevet flere tråde, hvor dyrlægen har sagt god for brugen af AVL, men når man så spørger ind til eks, hd tjek, så er hunden ikke tjekket for det. Og så synes jeg jo ikke, at man som dyrlæge kan sige, ja din hund er sund og rask og den kan du sagten bruge til et kuld hvalpe.

• #11   18. mar 2008 Gitte med Vanni :
    Det er jo ejeren som gerne vil tjene en ekstra skilling, ved at avle på dres hund.

Man kan bare gå til alle de annoncer og indlæg som er her på HG og andre steder.

Det er det jeg vil kalde for hovedløs avl.

• #12   18. mar 2008 Babett: vi er helt enige. Men synes da det er skrækkeligt, hvis vi i lille dk har dyrlæger, som siger god for brugen af en hund til avl, som ikke er tjekket for div arvelige sygdomme

• #13   18. mar 2008 nåh nu vil jeg ind og se Ugly betty på zulu, kommer tilbage senere

Kommentér på:
Dyrlæger

Annonce