5. jun 2019
Ja Isabelle, det gør dyrlæger når det er blevet så slemt, at katten er total filtret ind over hele kroppen så den må lægges i narkose.
Jeg fatter så ikke, at man ikke holder katten klippet ned, hvis ikke man orker at holde pelsen. Det er da synd for katten at den skal filtres så meget at det er nødvendig at lægge den i narkose.
5. jun 2019
Han er korthåret british shorthair med en meget tyk bamset pels som min mor har været rigtig dårlig til at passe Det er fuldstændig umuligt at få lov at rede ham, da det nogle steder gør ret ondt.
5. jun 2019
Det har aldrig været slemt før, min mor plejer godt lige at kunne rede ham og eventuelt klippe nogle knuder af. Men efter at han er blevet en ældre kat, er det blevet værre. Og det har min mor ikke fulgt med på.......
5. jun 2019
Jeg har også klippet den samme langhårskat nogle gange. Det er skær 50 (altså HELT nøgne). På Ølby dyrehospital har de en hundesalon også. Det var måske en mulighed. Der findes i øvrigt Mundkurve til katte og jeg ville måske give katte disse "hunde-ballonsko" på. Så undgår man narkose.
5. jun 2019
Hvor er det forfærdeligt, Isabelle Det er sgu synd, synes jeg!!
Jeg har lidt svært ved at vurdere hvor slemt det er... I hvert fald slemt nok til at en dyrlæge skal vurdere hvad der skal ske På billedet kan man se en af de knuder han har, dem har han så nogle stykker af.... Og de er filtret ret meget, helt ind til huden, så rigtig svære at rede ud Min mor siger at det førhen har været nemmere, jeg tror at han med alderen har fået dårligere pels. Det har jeg også læst mig frem til skulle være ret almindeligt. Hun (min mor) skulle selvfølgelig have haft redt ham hver dag siden hun fik ham som killing. Hun troede bare ikke at hans pels ville udvikle sig sådan, da han jo ikke er rigtig langhåret. Så ja, det er mega dumt.....
7. jun 2019
Vi har en, vi ikke kan få lov til at rede på maven. To gange om året bliver hun lagt i let narkose og redt ud eller klippet. Det er ikke det store problem. Det foregår stille og roligt.
Ja, det må det være. For det er helt inde ved huden at den er galt. Vi har prøvet med sådan en handske og det går også fint, lige indtil det begynder at gøre ondt på ham, så siger han fra.... Han kan også godt lide at blive redet når pelsen er fin og når det ikke gør ondt
24. jun 2019
Så kom han til dyrlægen og hun fik taget knuderne med en barbermaskine som han selvfølgelig accepterede ( det tror jeg bliver svært derhjemme ). Det var heldigvis slet ikke så slemt, sagde hun. Så det var jo rigtig dejligt at vide. Vi skulle ikke betale en krone Nu skal det bare holdes nede ved jævnlig redning.
maj 2016
Følger: 15 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 275
maj 2016
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.495
Jeg fatter så ikke, at man ikke holder katten klippet ned, hvis ikke man orker at holde pelsen.
Det er da synd for katten at den skal filtres så meget at det er nødvendig at lægge den i narkose.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
maj 2016
maj 2016
maj 2016
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
På Ølby dyrehospital har de en hundesalon også. Det var måske en mulighed. Der findes i øvrigt Mundkurve til katte og jeg ville måske give katte disse "hunde-ballonsko" på. Så undgår man narkose.
maj 2016
Jeg har lidt svært ved at vurdere hvor slemt det er... I hvert fald slemt nok til at en dyrlæge skal vurdere hvad der skal ske På billedet kan man se en af de knuder han har, dem har han så nogle stykker af.... Og de er filtret ret meget, helt ind til huden, så rigtig svære at rede ud Min mor siger at det førhen har været nemmere, jeg tror at han med alderen har fået dårligere pels. Det har jeg også læst mig frem til skulle være ret almindeligt. Hun (min mor) skulle selvfølgelig have haft redt ham hver dag siden hun fik ham som killing. Hun troede bare ikke at hans pels ville udvikle sig sådan, da han jo ikke er rigtig langhåret. Så ja, det er mega dumt.....
maj 2016
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1421 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.436
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Kan hun ae ham?
For så han hun prøve man sådan en handske, hvor katten så tror den "bare" bliver aet
maj 2016
Ja, det må det være. For det er helt inde ved huden at den er galt. Vi har prøvet med sådan en handske og det går også fint, lige indtil det begynder at gøre ondt på ham, så siger han fra.... Han kan også godt lide at blive redet når pelsen er fin og når det ikke gør ondt
maj 2016
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Især i fældeperioderne
maj 2016
Nu skal det bare holdes nede ved jævnlig redning.
maj 2016
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Dyrlæger?