mm en rigtig dum dag {{forumTopicSubject}}
ja hele dagen har været noget møg, rigtig mørgdag på arbejde... en ordentlig omgang rod fordi jeg ikk havde fjernet toilet rullen da noddie skulle være alene hjemme..
OG NU var vi ude og træne indkald på en camping plads som alle herude bruger til at slippe hundene løs.. pludselig råber en dame op at jeg skal tage min hund i snor. Hendes råben får ham så til at løbe ned til hende og hendes legende hunde, og så råber hun : få din hund væk, tag den i snor, din hund er farlig! øhh farlig den er så 3mdr gammel og enormt legesyg. Jeg ved godt at min hund ikk skal løbe ned til hende,men det e rjo også derfor vi træner.. og gudhjælpende begynder hun at fortælle mig at min amstaff/bulltterrier blanding vil blive en dræber og derfor ikk mågå løs.. og så hun ham løs ville hun politianmelde mig..
blev så gal jeg tog min hund og gik efter en mindre diskution.. sådan en latterlig k******..
Er bare så træt af folks fordomme!!!! naturligvis findes der farlige muskelhunde, alle hunde kan blive farlige.. så er så træt af folk.
nå så fik jeg luftet ud
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.354
ØH - det var nok en hel del bedre at træne med en lang line på hunden ???
/Carina
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
en hvis hun var så bange skulle hun også have taget sine hund ei snor.. gjorde hun ikk
dec 2007
har prøvet lang line men han bliver ved min side så snart han har en på så det er min eneste mulighed.. o
dec 2007
men desværre er det nok fordi alle de skræmme hisorier findes:( er bare ked af den slags ska gå ud over os andre...øv
sep 2005
Det var ikke en spørgsmål om at det er lovligt eller ej - det var en kommentar på hvad der giver det mest effektive indkald, og det gør det IKKE at hvalpen får lov til at stikke af og løbe hen og lege med andre hunde...
Og hvis der ikke er mere styr på den, så risikerer du også at den ender under en bil eller render ud foran en cyklist der kommer slemt til skade - alt efter hvordan området ser ud.
Hvis den bliver hos dig i den lange line, så træn dog indkald og indkald og indkald med succes :o). Alternativt kan du smide lidt guffere på jorden, og når han går og søger så lave indkaldet, så skal du nok kunne få ham til at løbe lidt længere.
/Carina
sep 2005
Du skriver jo i øvrigt selv i din profil om 15 gyldne spilleregler:
<i>at du, når du ser jeg holder min hund i kort snor, ikke lader din få 3 meter rulleline, så den kan komme helt hen og bjæffe min hund ind i hovedet.</i>
<i>at når du kommer til et offentligt sted, hvor hundene må være løse, ikke slipper din hund løs inden du kan overskue området.</i>
<i>at når du ser mig i horisonten, ude i naturen, med min hund uden snor, tager din hund i snor, som jeg gør med min.</i>
... og der er mange flere punkter, der slet ikke passer med det du skriver her ?!?
/Carina
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Og meget undskyld, men du vidste, hvad du gik ind til da du købte hunden..
jeg er også bange for de hunde.. og måske så hun ikke på afstand at den kun var 3 mdr gammel
mm en rigtig dum dag