{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Bliver sgu bange {{forumTopicSubject}}

Skal ud og gå med luna og kommer lige ned på gaden og har gået kun gået nogle få meter.. så kommer der en kæmpe hanhund og det går total amok da den ser luna.. damen har svært ved at holde den... hun river den op i den sele den har rundt om munden, så den står på bagbenene, og maser den ind i muren.... men det jeg altså vil sige jeg bliver sgu rigtig bange i de situationer, går næsten helt ud på vejen, så det er lige før, luna bliver kørt over i stedet... men jeg kan altså ikke forstå, når man har sådan en hund, at man ikke giver den mundkurv på.. hvad nu hvis det skulle ske den slipper fra hende ååh tør slet ikke tænke på det....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver sgu bange
  • #1   9. mar 2008 Eller måske lærer den at gå pænt.. og evt en sele.

    Jeg var også blevet bange, Pernille


  • #2   9. mar 2008 Pernille..

    Kan godt forstå du blev bange..
    Det ville jeg også have blevet og ville automatisk være gået foran Naja så den ikke havde rørt hende..



  • #3   9. mar 2008 Den var så ikke tæt på luna, et par meter.. damen var heldigvis klar over den ville reagere på den måde...

  • #4   9. mar 2008 Naja
    må sgu indrømme jeg ikke tænker så klart i de situationer, jeg panikker lidt...


  • #5   9. mar 2008 Pernille: Jeg havde skidt grønt i 3 dage efter hvis jeg var blevet udsat for dét du prøvede.. Er slet ikke et sekund i tvivl om at Tiny havde prøvet at forsvare os begge, men forstår godt din frustration, og kan kun give dig 100% ret i dit synspunkt med kundkurven!

    /Lianna


  • #6   9. mar 2008 T.H.L nu tager luna det heldigvis stille og rolig.. det virker ikke som om hun fatter hvad der sker.... men jeg bliver så bange.. at jeg kan finde på at råbe af hende... ved ikke hvad der sker, og jeg ryster sådan bagefter...

  • #7   9. mar 2008 Pernille: Forstår dig udemærket godt! Ville ha det på præcis samme måde..!! Føj altså..

    /Lianna


  • #8   9. mar 2008 Pernille - jeg villle have det ligedan. Føj for en oplevelse. Har prøvet det, hvor jeg gik med en mindre hund og hopsa - over stakittet kom en temmelig vred schæferhund - jeg råbte op og skreg og håbede selvfølgelig at ejerne ville komme ud, men nej da. Så jeg trak den lille hund med mig og så spænede vi for fuldt drøn, mens jeg håbede på at schæferen "kun" ville forsvare sit eget fortov (jeg gættede heldigvis rigtigt). Tror også at jeg rystede over det i flere dage - det er rigtig grim oplevelse.

  • #9   9. mar 2008 Mødte også en gammel dame med en rott en dag, vi går imod hinanden, og den er altså meget stor, så siger, eller råber, for vi er et stykke fra hinanden.... om hun kan holde den.. så siger hun det ved jeg ikke... nøj man kunne ikke se min r.. for bar skosåler gg

  • #10   9. mar 2008 Kirsten kan jeg altså godt forstå.. for sikke en grim situation når ejeren ikke er der til at stoppe den hvis den skulle angribe.. puhaa jeg var også løbet... men i de situationer så er luna nysgerrig men jeg vil bare have hende med væk.. det er hun ikke altid interessert i så panikker jeg og kan finde på at skrige af hende.. sikke et syn det må være...

  • #11   9. mar 2008 Du siger den skal have mndkurv på det kan jo være at hun er ved at lære den at gå pænt. oOg det er altså ikke alle hunde der er aggresive selvom de ser sådan ud. og det er ikke særlig sjovt at have en hund med mundkurv på så er det rimilig meget sjovere at prøve at få lært den op men problemet er at ingn stoler på dem med sådan nogle hunde derfor for hundene ikke lov til at hilse på andre hunde og så bliver det enddu værre kan i ikke se det? jaja jeg er dum og alt muligt men jeg tror hende ejeren blev pisse såret da du blev så bange og var lige ved at gå ud på vejen er det rimiligt?.... så damen lykkelig ud da hun holdte hunden?.....Loba har serlv prøvet ligepræcis det samme som hende damen du skulle bare vide hvor såret jeg og min mor blev utallige gange men en af min mors gode venner stoler på min mor hun har en golden retriver som leger rigtigt godt med loba som nu har vænnet sig af med det men det havde vi ikke gjort uden ham(golden retriveren). Håber i har lært noget

  • #12   9. mar 2008 Det lød bestemt som om den ville æde hende, og dem der gik med hende sagde der kommer en anden hund.... den brølede og knurrede og gøede... Halllo den hund var ikke venlig, så var jeg sgu da ikke blevet bange... den var sgu aggresiv.

  • #13   9. mar 2008 Og Luna hilser på stort set alle hunde vi møder.. men ikke når de går sådan amok når de ser hende og det er sgu ikke en naturlig reaktion for en hund...HÅBER DU HAR LÆRT NOGET......

  • #14   9. mar 2008 Chæferhunden. Stort set lige mine ord. Det er ikke altid hunden er lige så "farlig" som den opfører sig - og en mundkurv forstærker angsten for hunden (den MÅ jo være farlig, når den har mundkurv på !!) Angst og usikkerhed fra modparten smitter af på hunden, så det er "slangen der bider sig i halen". IGNORER hunden, der skaber sig, så ejeren får en reel chance for at handle fornuftigt og arbejde med hunden. Og ikke SAMTIDIG skal koncentrere sig om tankerne hos den anden hundefører. Så tålmodighed........ Stol på DIN hund. Den bliver også usikker, hvis du udviser angst og usikkerhed overfor den anden hund !!

  • #15   9. mar 2008 ej måske i skulle ha været der... jeg vil ikke risikere min hunds velværd for en tumpe der ikke kan styre sin hund....hun skal bare tage og få styr på det kræ..jeg kan godt se forskel på en hund der gør noget og en hund der ikke gør.....og den hund ville ha ædt min

  • #16   9. mar 2008 og at jeg bliver bange er da naturligt....

  • #17   9. mar 2008 Pernille F undskyld spørger nu bor du vel ikke på Christianshavn vel ? For det kunne være mig og min hund du havde mødt, for han har grimme på og kan finde på at reager sådan og jo kan se voldsom ud, men er ikke så voldsom som det ser ud, og jeg har bestemt ikke problemer med at holde min hund.
    Og han reager ikke sån fordi han er agressiv og vil æde den anden hund.

    Og det du skriver: HUN SKAL BARE TIL AT FÅ STYR PÅ DET KRÆ.

    Er da godt nok nedladen for det er jo nøjagtig det man prøver at gøre i sådan situatuoner...

    Jeg har min hund løs nogen gange hvor han har mundkurv på eller lang linie på osv. Og jo de fleste når de ser en mundkurv bliver de bange, men for f.... hunden kan ikke bide med sådan en på. Og bliver rigtig glad når folk siger jamen slip ham da bare og lade dem hilse, og det går fint lidt brummen og hundene hilser og hygger.
    Sån er det med min hund han er bare utrolig dominerende, så derfor mundkurv nogen gange, så kan alle være rolig og slappe af og hundene slapper også af.


  • #18   9. mar 2008 Mie
    nej jeg bor på frederiksberg.... jamen lad os da bare mødes når din hund har mundkurv på, fint for mig luna har leget med en rott med munkurv på så fint fint.. er glad for du tager dine forholdregler synes jeg er super.... om din hund gør noget elller ej, er jeg ret ligeglad med.. men jeg har lov til at blive bange for den gør min hund noget og det vil de fleste gøre... det er ikke nogen unaturlig reaktion..og hvad vil i have jeg skal sige.. til damen nååh en sød hund, du dårlig nok kan styre jaaa da lad den endelig komme hen til min, så de kan slås....Helt ærligt den eneste jeg skrev var at jeg blev bange for der skulle ske noget.... og damen klarede situationen fint.. der skete ikke noget og videre gik vi...men hvad nu hvis hun ikke kunne holde den og der var sket noget.....


  • #19   9. mar 2008 Jeg kan sagtens forstå du blev nervøs/bange. Det er da kun naturligt.

  • #20   10. mar 2008 Tiger
    Takker,men det ser ud til der er flere der ikke kan forstå det, men sådan er det jo smiler....


  • #21   10. mar 2008 Hej Pernille F... Mener det ikke negativ det jeg skriver til dig, for kan da godt forstå du bliver forskrækket/nervøs...

    Men bare det du skriver: AT HUN BARE SKAL FÅ STYR PÅ DET KRÆ.. Er da nedladende for det er jo nøjagtig det hun gøre i situationen. Og på mig lød det som om, du skrev i et af dine indlæg, at du havde råbt til hende ?

    Og hvad mener du med: At du er ret ligeglad om min hund gør noget elller ej, er jeg ret ligeglad med.. men jeg har lov til at blive bange for den gør min hund noget og det vil de fleste gøre..

    Fortæller dig at min hund har samme reaktion nogen gange på andre hunde, og det er ikke fordi han vil æde dem, han har aldrig bidt en hund. F.eks. de to gange han røg fra min mor (hun går ikke med ham mere) Han fløj over i hoved på hunden, og slappede så af da han kom derhen.

    Så det er ikke altid at hunden er en dræber fordi den har den reaktion.. Men syntes det er fedt, du har det fint med hunde med mundkurv på og at din hund godt må mødes med dem...


  • #22   10. mar 2008 Mie
    jeg er ligeglad hvis det er en hund der bider,når den har mundkurv på, så kan den jo ikke gøre min hund noget, og så har man i det mindste en chance for at de måske kunne hygge og lege lidt, uden at jeg føler jeg tager en for stor en chance.....
    Nej råbte ikke af damen, sagde at jeg nogle gange blev så bange at jeg kunne finde på at råbe af Luna, hvis hun feks ikke ville med, jeg bliver bare så bange for der skulle ske den hund noget pga en fejl for en anden...
    jeg kaldte dyret et kræ fordi jeg følte i pillede faren ned, ved den hund, den var altså vild, og fint nok havde den kun været vild så var det fint nok, men den knurrede gøede og gik helt amok, men jeg var glad for damen vidste den ville reagere på den måde... men jeg er altså ikke villig til at risikere noget, så hellere bare gå videre...


  • #23   10. mar 2008 Nu vil jeg ikke ind den gruppe som pillede faren ned, for det gjorder jeg bestemt ikke med mit indlæg. Og mener heller ikke du skal stoppe op og gå hen til damen og lade dem hilse.. Selfølgelig skal du gå vider.



  • #24   10. mar 2008 nej okay så bliver du pillet ud af den gruppe igen gg bliver bare bange for det lyder så vildt, lige som når hunde slås, lyder det også vildere end det måske er....

Kommentér på:
Bliver sgu bange

Annonce