{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Hvor kommer det fra??? {{forumTopicSubject}}

Det kunne være sjovt at vide hvordan jeres hund har fået sit navn, altså hvordan I har fundet frem til lige netop det navn.
Som opdrætter skal man finde frem til mange navne, da hvalpene jo skal registreres med navn inden de bliver 3 uger. Hvis folk har bestilt hvalpen i forvejen, får de som regel lov til at bestemme navnet på deres egen hund, jeg bestemmer dog hvilket bogstav det skal starte med.

Jeg kan begynde med mine egne hunde:
Rasken - Fik vi ikke lov til at bestemme selv

Cherie - Navnet skulle starte med C, prøv at finde et norsk navn med C, jeg opgav selv om jeg havde 2 nordmænd til hjælp. Da jeg er vild med det chokolade der hedder Mon Cheri, ja så fik hun navnet efter det. Dog er navnet skrevet på rigtig fransk og betyder: min ven & Min kære

Biloxi - Er opkaldt af min mor, efter musicalen "Biloxi Blues" da jeg selv kunne lide navnet blev det godkendt. (Biloxi er lavet i min mors gang)

Scott - Det hed han da jeg købte ham.

Gloria - Da jeg er vild med Lars Lilholt Band og er vild med deres sang af samme navn ,gav det sig selv ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor kommer det fra???
  • #1   19. sep 2005 Joker er opkaldt efter sin far på stamtavlen " Peaceful Bull´s Barclay". Han var den eneste i kuldet som lignede sin far og så kunne det ikke være anderledes en Barclay, for det var jo et B-kuld.

Navnet Joker fik han fordi at... Jamen bare kig på ham -han kan ikke hedde andet ;0)

• #2   19. sep 2005 Hmmm tja...

Bella hedder Bella fordi det betyder SMUK på Italiensk. Opdrætterne kaldte hende Mathilde, indtil jeg fandt hende og bestilte hende.

• #3   19. sep 2005 Hehe..

Vi sad og diskuterede navne til Daisy... Og så sagde Michael "Upsi-Daisy" eller sådan noget *GG* Det var ikke et navneforslag, men så sagde jeg at, hun skal da hedde Daisy.. hehe..

• #4   19. sep 2005 jeg kunne selt ikke komme på noget da jeg skulle finde navn til chika, men tænkte så på at hendes mor hedder chiko også begyndte jeg så at lege lidt med bokstaver og kom så frem til chika.

• #5   19. sep 2005 Ja Bobo hed jo egentlig Tjalfe, men Jesper og jeg havde en ide om at vi selv ville give ham et navn.

Umiddelbart efter vi havde set ham første gang var vi i Tyrkiet og der brugte vi så en uge på, at snakke navne, valgene stod imellem, Bastian, Andy og Bobo, Jesper stemte for Bobo og da det har været meget svært at overtale ham til at vi skulle have hund, fik han lov til at vælge

Sådan fik Bobo sit navn.

• #6   19. sep 2005 Villy Rap er opkaldt eftr den lille lækre and i Bamse og Kyllings søndags historier for nogle år siden. Tezza hed Tessa da jeg fik hende. Har bare lige skiftet s ud med z. Det ser zejere ud!! Hende fik jeg nemlig som 9 mdr. gammel efter en famile der ikke orkede hende.

• #9   19. sep 2005 Tyson er opkaldt efter bokseren Mike Tyson, Brutalis er opkaldt efter næsehornet Brutalis.
    Devil hedder Devil da det skulle passe ind i stilen med de 2 andres navne. Ja derfor hedder Nasty også Nasty for at jeg holder mig i samme stil.

• #10   19. sep 2005 da jeg er halv irlænder, var der ingen tvivl, at murphy skulle have et irsk navn.

min gamle ridelære havde en gang en kæmpe hingst som hed murphy og var sort. jeg synes det er meget maskulint navn, dog fik jeg en hoppe og derfor blev det til cirkeline.
    Da jeg så endelig fik hund, synes jeg han lignede en murphy.

knus didie

• #11   19. sep 2005 Ja der findes mange sjove måder man finder et navn på sin hund. Vores første buhund, hed Jeppe i stambogen. Det kunne jeg bare ikke leve med, så vi gav os til at finde et navn. Da det var en lidt speciel race skulle den jo også have et specielt navn, mente jeg. Min mand drillede mig lidt og sagde at vi jo kunne kalde den "Kong-Kong" og så var der den bare, dog lidt omskrevet. Hunden kom til at hedde Con.
    Jeg er selv træt af navnet på vores gamle hanhund (Rasken), derfor får folk selv lov til at bestemme hvad deres hund skal hedde på papirene, hvis den er bestilt inden de fylder 3 uger. Det er jo noget nemmere hvis de vil udstille, for der står deres stambogsnavn jo i kataloget og det er det der bliver brugt i den regi.

• #12   19. sep 2005 ronja hedder rigtig lucky love og det kan man jo ik kalde. Så noget skulle hun jo hedde. Lucia hedder rigtig leonora. Og hendes søster hedder lucia, Vi kunne desværre ik få det lavet om da det var sendt ind til dkk. Ville gerne ha haft at hun skulle hedde margrethe eller ulla men det ville thomas ik gå med til...

• #13   19. sep 2005 Aiko's navn kommer fra sangen Iko iko...men bare lavet lidt om i stavningen, men udtales på samme måde.

Barko fik sit navn via en hjemmeside, hvor der stod en masse navne og det var det eneste min eks og jeg kunne blive enige om.

Paw har vi ikke selv døbt... Det hed han da vi fik ham

• #14   19. sep 2005 Hele Kenzo´s kuld navne blev taget fra et matas katalog
    det er parfume navne
    lulu,Kenzo,boss,fidji og Jako

• #15   19. sep 2005 Jeg ville hellere lave et tema til navnene på hvalpene i kuldet, istedet for et A-kuld og B-kuld osv. Og da vi bor på en gård var gamle traktornavne jo oplagt. Så jeg har været igennem alverdens bøger for at finde gamle traktornavne.

Til den som jeg selv skulle beholde valgte jeg jo så et navn som også var til at bruge i hverdagen, så han hedder jo det samme på stamtavlen som det vi kalder ham til hverdag.

• #16   19. sep 2005 Charlie hedder i stambogen, Starworkers It`s up to you, Jeg ved da ikke lige, om der er en af jer, der lige vil gå ud og kalde på min hund ? jeg vil i hvertilfælde ikke, hi hi.

Jeg syntes så, at Charlie er både nemt og blødt, når man kalder, og så passer det bare så godt til en Flat Coat.

• #17   19. sep 2005 amigo ja det siger næsten sig selv,det er fordi han er min ven

• #18   19. sep 2005 ja og min lille dejlige pudel kom til at hede bimmer larden for de han var en lille terorist

• #19   19. sep 2005 Min første rotte hed Herkules efter serien og Xena efter amazone krigeren ligesom Heidi ... Rex sku ha noget der passede til Xena så de fix x'et til fælles ... Og Tiny som er fra eget kuld og var den mindste så deraf navnet .. Tiffany fik sit navn fordi det skulle passe til Tiny ...

Knus

• #20   19. sep 2005 Camilla: Jeg ved der er flere der bruger det med Tema til deres kuld, men var begyndt på alfabetet inden jeg fandt ud af det andet måske var lettere. Gloria's kuld falder dog lidt udenfor, da jeg ville have en Gloria. Jeg havde nemlig et G-kuld sidste år. Hendes bror hedder Frodo, det var min datter der ville have det navn. Så vi har da to fra "Ringenes Herre" Frodo og storebroderen Gimli, det er et tema fordelt over flere kuld ;o)

Det værste stambosnavn jeg dog har set er: "Let's Talk About Sex", hvad mon de kalder den hund til dagligt ;o)

• #21   19. sep 2005 Gilbert hed Gilbert, da jeg købte ham, og da det var et lidt anderledes hundenavn, så besluttede jeg, at beholde det.
    Og det passer perfekt til ham.
    Min gamle schæfer hed Grando på stamtavlen, men det passer are ikke til en sød lille hvalp. Da jeg fik ham under fodbold VM i Italien i 1990, så blev han kaldtMarco efter den hollandske Marco Van Basten.
    ZIta hed oprindeligt Vita, men da min kæreste og hans daværende kæreste hentede hende på internatet, så besluttede de, at hun skulle hedde Zita, fordi det lå tæt op ad hendes tidligere navn, som bare ikke passede til hende.

Kommentér på:
Hvor kommer det fra???

Annonce