{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

hvordan har i gjort? {{forumTopicSubject}}

chika er jo som nogen ved blevet steriliseret og har haft bodystoking (staves) på... men her til aften kom hun til at tasse på den og nu skal den selvfølgelig vaskes... i stedet har vi fundet en t-shirt som hun kunne have på men hvordan har i gjort for at få den til at forblive over såret så jeres hunde ikke kunne komme til det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan har i gjort?
  • #1   8. mar 2008 Jeg har aldrig haft hverken krave eller bodystocking på mine (hverken Maggie efter kejsersnittet eller Chalmer efter hans operation hvor han fik fjernet et stykke reb fra tarmen).

Det skaber oftest ingen problemer. Medmindre hunden slikker overdrevent i det giver et sår fra en sterilisation sjældent problemer.

Så hold øje med hende og hvis ikke hun hele tiden ligger og slikker i det, så er der ikke grund til at give hende noget på.

• #2   8. mar 2008 Min havde ikke bodystocking på, men krave om halsen og så var såret synligt. Men kan du ikke lave nogle forbindinger af en slags, som måske bliver bundet i knude på ryggen eller i nakken - måske binde det op til halsbåndet - det kommer vist til at se komisk ud, meeeeen .... det er mit umiddelbare forslag. God bedring med den lille.

• #4   8. mar 2008 Juelsgaard * - hun har historie for at slikke meget i sår osv og spise forbindinger på poter for at komme til en afrevet negl og sidst hun var i narkose fik hun også barberet sådan en firkant på benet som hun slikkede så meget i så huden blev helt betændt... så jeg tror hendes mor har det bedst med at hun har noget over...

Iben R - jeg så dit indlæg i min sidste tråd og har fjernet plastret.. jeg er bare utroligt bange for at der skal gå noget galt og der går voldsomt betændelse i hendes sår og da min dyrlæge har sagt at hun skal have noget over det i en uge så har jeg det bedst med at følge det råd... hun er nemlig en meget uheldig hund der nærmest går alt hvad der kan gå galt med...

• #5   8. mar 2008 Da Angel fik fjernet livmoder og æggestokke kort før hun fyldte 5 mdr , gav vi hende body på en gang , også fordi vi har to hunde og den anden tror at hun er Angels mor , eller sådan noget . Vi gjorde det ikke igen for der var ingen af hundene der rørte såret overhovedet . Heller ikke da vi fik besøg af min ene datters hanhund var der nogt problem med slikkeri i såret .

• #6   8. mar 2008 Min Chalmer var faktisk lidt pudsig på det område.

Han havde jo også en firkant på benet hvor han var barberet (hvor han havde fået drop) og det ville han slikke så meget på at jeg var nødt til at lægge en forbinding på, men selve såret på maven (som jo var stort efter en stor operation) var han overhovedet ikke interesseret i.

Men hvis du føler dig mest tryg ved det skal du selvfølgelig give hende noget på. Hvis du har en badedragt du vil ofre er sådan en faktisk meget anvendelig.

• #7   8. mar 2008 hun har en meget lang historie for at være en uheldig hund... hun startede sit uheld for et år siden da hun blev bidt af en anden hund... dog ikke alvorligt og ingen mén efter det...

så fik hun en negl til at sidde fast i en trappe så den blev revet af... så gik der betændelse i neglen og den dannede arvæv så den samme dag som hun fik konstateret HD fik hun det hele taget af igen... så spiste hun sin forbinding 3 gange og fik slikket så meget på sin barberede firkant på benet at der gik betændelse i...

så fik hun stød af en lygtepæl... så slog hun sit dårlige ben og fik nogle smertestillende som hun ikke kunne tåle så hun fik styrtende diarré lige før jul... efter jul fik hun forstoppelse..

så blev hun indbildsk gravid og fik stød igen af et gelænder med overgang i og sidst men ikke mindst fik hun livmoderbetændelse... plus der har været noget øjenbetændelse og svamp i øret ind i mellem det også...

det er noget af grunden til at jeg er så nervøs for at noget går galt fordi hun er sådan en uheldig hund... smiley

• #8   8. mar 2008 Måske et alternativ herfra:
    T-shirt etc. på hende - men har du så ikke en gl. soltop eller lignende, som er meget elastisk, som du så kunne lægge udenom igen? Bare en tanke.

• #9   8. mar 2008 Juelsgaard * - hvordan gør man så det med badedragten? så hun stadig kan tisse og gøre andre ting hun skal?

• #10   8. mar 2008 Iben R - det kan godt være... men jeg vil dog lige slå fast at dyrlægen kun ville have at hun havde body dims på og at det var mig der mente at jeg ville beholde plastret på for en sikkerhedsskyld også... smiley jeg vidste jo bare ikke det andet og hun finder sig fint i at have noget på...

• #11   8. mar 2008 Nej, badedragten skal af når hun er ude at gå tur (og så skal der klippes et hul til halen, men ellers har en middelstørrelse badedragt en god størrelse til en labrador.

• #12   8. mar 2008 Juelsgaard * - hmm... kunne også bare være man skulle prøve at se hvad hun gør hvis hun slet ikke har noget på... smiley

• #13   9. mar 2008 Two Face havde altså heller ik noget på da hun blev steriliseret.
    Jeg blev sendt hjem uden, men fik at vide at jeg self skulle holde øje med det.

Kommentér på:
hvordan har i gjort?

Annonce