809 visninger
|
Oprettet:
Hjælp om HD.... {{forumTopicSubject}}
har en veninde som lige har fået af vide at deres Amerikansk bulldog har HD den er ca 10 mrd gammel.
de skal nu give den noget foder som er godt for knoglerne og noget smertestillende.
Nogen der er gode erfaringer inde for det .
om hunden kan leve i mange år og have det godt ??
de har fået af vide af en ny skål ville koste 20.000 kr
og han skulle have 2 selv om det kun var i det ene ben..
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 280
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Når en 10 mån hvalp skal have smertestilliende for sin HD... så er det slemt.
Nu holder vi hund forskellig, og vi har forskellige hunderacer.
Hvis jeg fik konstateret at min 10 mån gamle Border Collie havde ont af HD....og at hunden faktisk ikke havde nogle hofter, så skulle jeg nok tage den beslutning at den fik sove ind. :O(
Med den aktivitetsnivå mine hunde har så skulle jeg ikke kunne tilbyde den noget andet. Jeg prøved på at holde min ene border i kort snor for 1 år siden efter han brækket benet og slidt ledbånd over...i 6 uger....og både han og jeg holdt på at blive sindsyg af det.
Hvad er for vores skyld og hvad er for hundens skyld ?
Min mors og fars hund har fået nye skåler, og det gør de ikke om hvis de skulle ske igen...og det var på deres voksne hund....dette er en 10 mån gammel hund som er langt fra færdigvoksen...og den har ont allerede idag ....
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
jul 2007
Fordi han har er så muskuløs så holdes hoften sammen, og du kan mærke ingenting på ham. Som forebyggende for slidegigt får han Body boost fra olivers.dk sammen med fiskeolie op i hans mad een gang om dagen.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 280
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
Uden smertestillende eller noget.
Men synes godt nok os at det er synd at en hvalp på 10 mdr skal have smertestillende:o(
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
jeg takker for alle de gode svar .
for ja hvis han lider skal han da aflives . men det gør han ikke nu . og dyrelægen siger den ikke lider så de skulle prøve det andet her med ny kost og det .
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
jul 2007
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 774
nu er vi begyndt at svømme og han synes det er rigtig dejligt
det kommer helt an på hvad du forventer af aktivitetsniveau og man behøver ikke aflive en hund fordi den behøver smertestillende.... bare vær klar over det er en kostbar affære at han en sådan hund
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 36
Han har ikke gode hofter, og vi kunne vælge at få nye hofteskåle til 20.000,- pr stk.
Men vi har valgt det som dyrelægen har anbefalet, og det er et speciel foder, og kosttilskud..
Lige nu er han på smertestillende, men kun fordi den skal bruges færdig, og så skal vi ringe til dyrelægen og fortælle hvordan det går..
Basse haltede før da han havde ondt, og det skete to gange. Og det var efter vild leg i flere timer..
det skal vi holde ham fra+ trapper og meget andet..
Lige nu ser vi tiden an, og hvis vi finder ud af han har ondt, fortsætter vi selvfølgelig ikke.
Bare lige så i ikke tror vi kun tænker på os selv.
okt 2006
jul 2007
Nogle dyrlæge...tænker i penge..desværre.
Jeg synes du skal få en anden dyrlæge til at vurdere din hund.
Det er ret mange penge det handler om...som lægen får ind via foder og tilskud...
Foder ved dyrlægen som du kan finde med det samme indhold i en dyreklinik til halve pris!
okt 2006
Jeg er villig til at gi' det en chance, for jeg sys heller ikke der er nogen grund til bare at aflive ham med det samme, fordi det viser sig han har HD. Havde det været slemt, havde dyrelægen oss sagt at vi sku aflive ham.. Men når han mener der er chancer for at det kan komme i bedring, er der jo ikke nogen grund til det.. Og han bliver hverken fattig eller rig af det..
Og så er det en dyreklinik vi har..
okt 2006
Basse mangler ikke nogen skåle, men.. Som jeg har forstået det, støder lårbenet ikke så langt op i hofteskålen som det burde.. Og han er færdigudvokset i knoglerne, men mangler jo stadig musklerne. Og så er det som du skriver med dine egne, at det også vil holde lidt på det..
Men grunden til at han er på smertestillende nu, er jo efter vi var deroppe første gang (sidste mandag) fordi han haltede.. Og der mente de at de var et ledbånd i knæet den var gal med, og så var han jo oppe og blive røngtenfoto. sidste torsdag, hvor de så fandt ud af, at det var hofterne der ikke var optimale..
og der har han været på smertestillende siden den mandag, og så skal han være det til vi har brugt den op..
Hjælp om HD....