Jeg bliver tosset af den hund :-( {{forumTopicSubject}}
Jeg passer min mors hund da hun ligger på sydehuset. Det er en West Highland terrie eller noget i den retning på ca 9 mdr..
Den har ikke skyggen af opdragelse over sig. Har den med på arbejde hvor den kan løbe rundt på et lille lager jeg har, men hver gang jeg eller min kollega kommer ud til den (ca hvert 10/15. min) sjat pisser den på gulvet
Igår aftes da jeg havde den hjemme pissede den inden for 4 gange på ca. 2 timer (havde lige været ude at gå i 30-40 min).
Min mor siger at derhjemme er den regnlig, dog med undtagelse når der kommer gæster, så sjat pisser den også.
Hvad kan man gøre forsådan en hund, at den bliver renlig andre steder end dens eget hjem samt at den ikke sjat pisser når der kommer gæster?
Det ender sku med at jeg smider den i en stor papkasse indtil på fredag hvor min mor kommer hjem
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 577
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Du må endelig ikke skælde hende ud. Det gør blot problemet værre.
Hun har brug for fred omkring sig, og en tryghedszone
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 59
Det kan jeg egenligt ikke forstå, da hun er en ældre hjemmegående dame, med faste rutiner og ro i hverdagen?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Den skal jo vise at de ingen onde intentioner har... Og de informationer findes dens urin..
Det er en normal reaktion hos en underdanig hund..
maj 2006
Den får ikke skel ud af hverken mig eller min kæreste når den tisser og jeg vil sige at der heller ikke er dårlige vibs der hjemme.
ALEX N:
Hvordan får man den til at stoppe med at sjat pisse hjemme hos min mor?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis der er en stor velkostscene med høje "velkommen til" og knus og latter etc. Så bliver det måske for meget for hunden og den tisser for at dæmpe alt det ståhej..
Hvis det er tilfældet, så øv det ved at instruere en person til at komme forbi og gå ind og din mor skal bare forholde sig i ro.. Ingen af dem skal tage kontakt til hunden før den er helt rolig.. Beløn med en godbid og ingen klap, da det stresser hunden og kan få den til at blive utæt..
maj 2006
Prøv at læse hele indlæget samt yderlige indlæg fra mig inden du nu begynder at udtale dig om at hunden er ødelagt for livet Den får IKKE skæld ud når den gør det, den gør det jo også hjemme hos min mor selv.
Så istedet for at komme med sådan et indlæg, kunne det jo have været et indlæg med et svar om hvad man kan gøre for at komme det til livs istedet for at dømme
maj 2006
Tak for din forklaring
Med hensyn til dit råd, så kan det ikke helt følges, da min mor bor i Odense, jeg selv i Århus og hun ligger på Randers sygehus Så jeg vil da mene at det er bedre for den at være med mig på arbejde, end at være alene hjemme i odense kun med besøg morgen og aften? eller hvad mener i?
Jeg bliver tosset af den hund :-(