{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Angst for lyde! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Min hund er rigtig nervøs for lyde, det er næsten alle lyde, både græsslåmaskinen, hårtørreren, støvsugeren -alt næsten. Selv hvis græsslåmaskinen står ude på græsset uden at være tændt er hun bange for den -det er jo den der -i hendes øjne- er "farlig".
Hun er lige godt 5 mdr., hvad gør jeg ved det? Jeg skal omkring 100 meter væk før end hun synes det er okay at være der.

Irene.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for lyde!
  • #1   11. sep 2005 Har hun altid været det eller er det først kommet her på det sidste? Vores Freja er også en rigtig pivskid for tiden, men det er alderen, hun er de her 6 mdr. Baloo var lige sådan på et tidspunkt, han blev forskrækket ved de mindste lyde...

• #2   11. sep 2005 Peter og Anne: Ja både og. I starten var alt jo nyt, så da var hun lidt utryg, men det er bare blevet lidt værre nu.

Ronnie: Ja jeg kunne jo tage den ud nu selv om den ikke skal bruges - det behøver jo ikke være sådan at græsslåmaskine=støj.

• #3   11. sep 2005 Vores hund Tyson vil meget gerne spise støvsugeren... Hehe.. den kan han ikke lide.. men den stiller jeg tit i stuen så han går forbi den og snuser til den, og nu er den ikke så farlig som den har været.. så tror det vil hjælpe at lade hende snuse lidt til den osv!

• #5   11. sep 2005 Lea: Sjovt nok du lige nævner det. Vi flyttede for noget tid siden, rundt på vores fjernsyn, så det fra stuen blev bare lige stillet på gulvet. Så gik hunden derhen, og så snuste hun til det, så snuste hun til ledningen (Selvfølgelig under opsyn!!!!) og så faldt den ned på jorden, næsten lydløst, og væk var hun. Først da fjernsynet var væk fra stuen turde hun gå derind igen.

Ja måske, går ud og prøver om lidt.

• #6   11. sep 2005 Malene... Hehe.. ja de er skøre de hunde.. men kan da godt forstå dem, sådan en grim støvsuger må sku se FARLIG ud.. *Gg*

• #7   11. sep 2005 Jeg har også tænkt på om det kan være alderen. Forleden dag til ringtræning løb der en voksen hanhund bag ved hende, han var godt nok meget interesseret i hende, så ham der løb med hanhunden spurgte om hun var i løbetid, men nej, det var hun ikke. Det ville da også være lidt tidligt? Normalt er det da først omkring 7-10 måneder. Altså CA. fra om to måneder.
    Godt nok er nogen hurtigere end andre, meeeen....

• #8   11. sep 2005 Irene.. Der er jo nogle hunde som er rædselslagen når der bliver rykket bare lidt om!.. Håber det hjælper at hun får lov til at snuse til den.. Når jeg skal få Tyson hen til nogle ting han knurre af og syntes er farlige, sætter jeg mig ned på huk, og lægger hånden på tingen og snakker til den.. ja lyder mærkeligt men det hjælper. Så bliver han interesseret og kommer hen og kigger, og ser den ikk er farlig.. prøv det, og så sig med en blød stemme... " se, den er slet ikk farlig.." smiley

• #9   11. sep 2005 Irene det kan det sagtens være.. hunde kommer jo i det folk kalder "spørgelses-alderen".. Måske det kunne være det?

Det kan jo godt være hun er ved at nærme sig en løbetid.. Nogle kommer i løbetid før andre jo.. Men er ikk ekspert på det område.. har jo en hanhund! smiley

• #10   11. sep 2005 Tak, går ud og prøver mig lidt frem nu, skal nok fortælle om hvordan det gik.

• #11   11. sep 2005 Lea: Ja, man ved jo aldrig.

• #12   11. sep 2005 Ja du må endelig lige skrive hvordan det gik! :)..

Good luck!

• #13   11. sep 2005 Snublede lige over dette:

(link fjernet)

• #14   11. sep 2005 Kan varmt anbefale en cd for hunde der hedder Autorius. Den kan købes via dansk kennel klub www.kennelklubben.dk

Kommentér på:
Angst for lyde!

Annonce